Announcement

Collapse
No announcement yet.

SQ Prosjekt på 320 kW ?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• SQ Prosjekt på 320 kW ?

Da var ny bil i havn, og tid for nye prosjekter etterhvert

Nå er vel ikke jeg kjent for å ha de mest A4-prosjektene, og også denne gang blir det noe litt utenom det vanlige.

Men jeg må nok skuffe at selv om jeg kommer til å ha batterikapasitet som kan levere noe rundt 320 kW så blir nok dette stereobygget noe mer beskjedent. Men det er vel alltid greit å overdimensjonere når det gjelder strøm?

Dette omhandler da desverre ikke 320 kW med stereo, men motoreffekt

Mitt nye prosjekt vil altså da bli i en Tesla Model S Performance

Foreløpig er denne rimelig orginal, og dette kommer nok til å bli ett langtidsprosjekt.

Bilen ble bestillt med lydpakke som faktisk låter overraskende bra fra fabrikk, men noen forbedringer blir det nok etterhvert.

Noen bilder:

Her burde det være plass nok til noe morro:

Faktisk enda mer plass til noe morro

Tja, noe gøy må man vel få til her også?

Noe tablet/carputer prosjekt tror jeg egentlig jeg ser som unødvendig i denne bilen

3veis frontsett og 8" orginal sub er ett dugbart utgangspunkt. Regner med at det ikke blir noen store modifikasjoner i interiøret her

Panorama er kanskje ikke helt optimalt for lyden, men det er uansett såppas digg at det får man leve med
    Last edited by trustno1; 26-04-2014, 17:16.

Reservert1

Comment

Reservert2

Comment

Stilig!
        Hva er det du har planer om og montere i denne?
        It aint loud until it feels like your front speakers is giving you a bitchslap!
        Sundown - Hertz - SPL Dynamics - Rockford Fosgate - Audison - Stinger - DC Power.

Comment

Originally posted by Larsi View Post
          Stilig!
          Hva er det du har planer om og montere i denne?
          Planene er litt løse enda, men regner med at jeg kommer til å bruke endel av utstyret fra RX8'n.

Foreløpig plan:

1 stk dd9512 i karbon eller glassfiberstøpt kasse i brønnen bak
          Mosconi 6to8 dsp
          Massive audio monoblokker
          Rockford forsterkere til frontsettet.

Vurderer muligens også å lage en midbass mellom setene siden det er så god plass der, men litt usikker enda.

Første utfordring er å finne ut hvordan jeg skal klare å få tilkoblet dsp'n til infotainment systemet i bilen.
          Siden det er en helt ny 2014 modell så har jeg ikke lyst til å fikle alt for mye med ledningsnettet da det fort kan gå uttover garantien.

Frontsettet i bilen er såpass bra at jeg egentlig er usikker på om jeg skal gjøre noe med det annet enn å tilkoble forsterkere/dsp. Jeg ble seriøst imponert når jeg hørte det, ikke helt hva man hadde forventet fra ett orginalanlegg.

Comment

Så moro at du er på på "banen" igjen! :-D blir som alltid spennende å følge med her :-)
            ?

Comment

Følger med !

Tøft at noen bygger stereo i en slik bil..!

Comment

Det blir nok en artig bil å bygge i ja, men jeg tror ikke det kommer til å skje alt for mye i år, dette blir som nevnt ett langtidsprosjekt.

Jeg må finne en lur måte å få hekta på dsp'n her, samt at det er heller ikke rett frem å koble seg på det elektriske anlegget.

Sannsynligvis kommer jeg til å ha ett separat batteri for stereoen i bilen som blir ladet via en 12V-12V lader så jeg sikrer at 12V anlegget i bilen ikke blir overbelastet.

Det finnes jo ikke noen dynamo i denne, men det er ett ordinært 12v batteri. Dette får strøm via en DC-DC converter som igjen får strøm fra ett 400V batteri på 85kwh

Føler ikke helt for å eksprimentere alt for mye med orginalkablinga, så jeg venter nok litt til jeg finner andre som har gjort noen tilsvarende modifikasjoner.

Comment

Working...
                X