Announcement

Collapse
No announcement yet.

Jeep patriot 2008 LIB, SPL dynamic. Pioneer, JBL

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by ugn View Post
    Btw, volten du måler er ikke lik den ampen ser. Du måler på et annet sted i kretsen, samt at den kanskje ikke er rask nok til å oppdage svingningene du får ved pådrag. Just a tips
    Var på strømterminalene inn til ampen jeg målte men har målt flere steder og ligger stort sett på det samme overalt

hvor anbefaler du og måle då?

Comment

Du må måle rett på inngangene på ampen er der du skal opprettholde spenning.
      Btw så (hørte) deg på eidsvåg i går/natt. Trengs litt lyddemping i den bilen din
      It aint loud until it feels like your front speakers is giving you a bitchslap!
      Sundown - Hertz - SPL Dynamics - Rockford Fosgate - Audison - Stinger - DC Power.

Comment

Originally posted by Larsi View Post
        Du må måle rett på inngangene på ampen er der du skal opprettholde spenning.
        Btw så (hørte) deg på eidsvåg i går/natt. Trengs litt lyddemping i den bilen din
        ok den er god hehe ooddsen er nokk stor for at de var meg ja men working on it, har dempet bagasjerommet og 1 dør. resten gjenstår hva hørte du først då? bass eller skrangling fra skilteplaten

Comment

Bass, så skiltplata. Legge noe neoprenlist bakom der så er den biff.
          Så og hørte deg i dag og
          Sundown - Hertz - SPL Dynamics - Rockford Fosgate - Audison - Stinger - DC Power.

Comment

Originally posted by Larsi View Post
            Bass, så skiltplata. Legge noe neoprenlist bakom der så er den biff.
            Så og hørte deg i dag og
            hehe de er bare og venne seg til, jeg bor i strøket vet du hva bringer en Rogalending til eidsvåg då? takker for tipse skal prøves biltema eller byggmaks og sånne steder som selger det eller?

Comment

Biltema har noe lignende ja er gummilist i forskjellige tykkelser og bredde med lim på en side.
              Er her på jobb

Comment

Den er god fant noe lignende de hjalp, men er litt bråk enda hehe! jobbe i denne tropevarmen? dere rogalendinger er noen hardbarka folk
                Last edited by Alex1234; 13-07-2014, 03:30.

Comment

Då har jeg montert JBL ene framdørene, de passet ikke litt en gang. alt for store både magneten og kanten runt
                  her skulle de inn
                  Last edited by Alex1234; 13-07-2014, 03:33.

Comment

pionnerene i bakdøren var litt mere normal størrelse på så de satt som et skudd
                    Last edited by Alex1234; 13-07-2014, 03:18.

Comment

en del størrelse forskjell her på JBLen og den orginale, JBLen ser mere ut som en subwoofer

bajonetsag fra jula er tingen
                      Last edited by Alex1234; 13-07-2014, 03:14.

Comment

Teipet og skrudd fast

var et ganske stort hull på nedsiden der jeg stivet av me noe bitumenplater og ducktape og tettet me noe dempematter oppe der igjen
                        Last edited by Alex1234; 13-07-2014, 03:19.

Comment

fikk ikke lyd på venstre side, så måtte inn i kabel jungelen bak spilleren og kose meg litt
                          men ble lyd til slutt

Ble helt ok når dekselet kom på og matchet resten av døren

Last edited by Alex1234; 13-07-2014, 03:26.

Comment

skal flytte de store amg batteriet jeg har baki nå og montere de under fremsete. men jeg vuredere og lage en platting bak på venstreside av bagasjerommet og hive inn et lite amg batteri der fks noe slik http://bilstereosenteret.no/products/odyssey-pc545
                            så kan jeg jorde direkte på batteriet og får kortere stømkabel til forsterkeren
                            går dette fint eller vill bør AMG batterier være av noen lunde samme størrelse og stats?

Comment

Ideelt sett bör batteriene vaere samme merke, str og alder. Likevel kann det nok funke greit om det store batteriet ditt ikke er saa veldig gammelt aa kombinere det med et mindre nytt ett. Hvis ett batteri i banken er vesentlig daarligere enn de andre vil det fort kunne trekke ned hvilespenningen paa de andre. En form for Svakeste-ledd-effekt hvis jeg ikke husker feil. Hvor mange Ampere kann batteriet/batteriene levere? Dette tallet kann du sammenlikne med det totale stroemtrekket paa forsterkerne dine, da har du en indikasjon paa om batteribanken er en begrensning, ta ogsaa hoeyde for omtrent hva dynamoen kann levere. De LIB forsterkerne er heldigvis ikke saa fryktelig foelsomme for litt lavere spenning, saa du trenger ikke vaere redd for at den ryker bare fordi du kommer under 13volt en skjelden gang (se;v om det ikke er oenskelig), i motsetning til enkelte andre merker!

Foressten synes jeg du har laget en fet kasse til subbene. Men du boer virkelig sikre det beistet av et batteri som tilsynelatende ligger loest, det er en sikkerhetstrussel av dimensjoner kompis!
                              Last edited by bass-freek; 22-07-2014, 11:16.
                              never enough!

Comment

Working...
                              X