Announcement

Collapse
No announcement yet.

Audi S2 Sedan SQ annlegg :)

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Audi S2 Sedan SQ annlegg :)

Hei!
    Bilen ser sånn ut:

Og litt specs på bil, Coilovers , powerflex foringer, større turbo, 300 hk chip ( turbo går tom på 450 hk :P) 17" rs4, sportsratt ++++

Har nettop gått til innkjøp av:

- Audison Bit Ten D

- Audison Voce 3 veis frontsett ( Voce diskanten, Voce 3" mellomtone og Voce 6,5" bassmellomtone.)

Utstyr fra før av:

- Alpine MRX-M240 monoblokk

- Sundown SA 12

- Gladen XL 250c2 2 kanaler. ( Blir byttet til 4 kanaler)

Planen er da å plassere diskant og mellomtone på dash ( Som Oddove sin "RS2" 80) og 6,5" i døra. Døra blir lagt glassfiber på å blir også sånn ca resultat som oddove sitt, bare med én.

Frontsettet har ett delefilter med utgang til bare diskant å mellomtone, dvs. Må kjøre aktiv deling på bassmellomtonen. Da er planen å kjøpe en 4 kanaler eller en til XL 250c.

Bit ten d blir koblet opp analogt først pga den tar max 96 khz optisk signal, å finner ingen bokser med bluetooth og 96 khz. Ska spille ifra telefonen eller ipod via bluetooth. Audison har et adapter som omgjør optisk signal til rett khz, men koster 1200 for den. + e må kjøpe bluetoth reciver med optisk ut, Den som dei selge på hifiklubben til 700 eller noe. Så da blir det 1900 bare for å få digital. Det tar jeg meg ikke råd til ATM :P

Så blir kjøpt inn Sony sin BM10 som har aptx og a2dp dekoding. Den har også 100 m rekkevidde

Ang. 4 kanalet drømmer jeg om Voce quattro med Digital modulen. Men det blir også DYRT igjen :P Hsr jo en XL 250c2 nå, å den har litt SQ egenskaper den, så mulig det blir en til :P

Sundownen blir satt i hjulbrønn i glassfiber konstruksjon denne gangen for å spare vekt/plass. Den blir selfølgelig drivd med alipne mrx 240 i 2 ohm. Dvs, når jeg har full batterikapasitet, får den 2578 rms watt på coil. Driver den selvsagt ikke så hardt da

Alt kommer til å bli koblet med Monster eller QED kabler

Drc kontrollen til bit ten erstatter spiller å blir plassert på spiller sin plass sammens med turbotrykksmåler

Alt blir installert om en måned/ 2 pga er ute med motor og understell, så det blir prioritert først

Hvordan bør jeg dele frontsettet? Diskant og mellomtone så høy khz som det går, men hvor lavt? Altså hvor bør bassmellomtonen ta over? Tenkte å kjøre bassmellomtonen ned til 60hz og krysse slopen fra bassmellomtonen til sub ca der. Innspill?

Mvh Tom Vadseth
    Last edited by Cach; 23-07-2014, 19:27.
    Gladen XL 250c2 - Mosconi AS 200.4 - LIB 8081 - Audison Bit Ten D - Audison Voce 3 veis

Dette må jeg følge med på

Lykke til
    [URL="http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=6201"]Mercedes ML 270 CDI[/URL] <-- Link til tråd
    Alpine, Mosconi, Pioneer, JL Audio, DLS, Elemental Designs, Stinger

Comment

Originally posted by Defus View Post
      Dette må jeg følge med på

Lykke til
      Takk for det
      Gladen XL 250c2 - Mosconi AS 200.4 - LIB 8081 - Audison Bit Ten D - Audison Voce 3 veis

Comment

så litt på delefrekvensene til voce, og om du har AV3 så mener Audison at du skal dele den på 250hz med 12 db steilhet.

Jeg synes dette var litt lavt, men du må nesten prøve deg frem. Jeg ville ikke gått under dette, men heller sett om det ble bedre om du forsøker 300hz eller 400hz. Men for all del, det kan hende at 250hz gir det beste resultatet

Må se om jeg finner målene på AV3 ? *fikk lyst på*
        Last edited by Defus; 24-07-2014, 07:48.
        [URL="http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=6201"]Mercedes ML 270 CDI[/URL] <-- Link til tråd

Comment

Originally posted by Defus View Post
          så litt på delefrekvensene til voce, og om du har AV3 så mener Audison at du skal dele den på 250hz med 12 db steilhet.

Jeg synes dette var litt lavt, men du må nesten prøve deg frem. Jeg ville ikke gått under dette, men heller sett om det ble bedre om du forsøker 300hz eller 400hz. Men for all del, det kan hende at 250hz gir det beste resultatet

Må se om jeg finner målene på AV3 ? *fikk lyst på*
          Jaok! Takk for svar!

Den er faktisk pitteliten! Ble overrasket over hvor liten den var! Åsså er den jo 100 w :O

Comment

Da ser det ut som det blir en Mosconi AS 200.4 til september

Comment

liker handlelista, følger med!
              du har ikke vurdert ipad istede for vanelig spiller? viss du alt ska kjøre bluethooth.
              pin it to win it!

Comment

Hadde jeg hatt 2 din plass i midtkonsoll hadde det definitivt blitt ipad ja, men vil at det skal se mest mulig org. Ut... Spiller ifra ipod touch eller tlf

Comment

Testa fitmenten på diskanten, går som hånd i hanske i det org hullet til varmeapp

Comment

Diskant med kjøling på sommeren og varme på vinteren? Win!
                    Torbjørn J. - [B]PM er deaktivert, bruk e-post.[/B]
                    [B]Bilen[/B]: Pioneer p99rs - Mcintosh MC431 - Brax X2000.2 - Mosconi 300.2
                    Hjemme: Yamaha RXA3010 | XPA-5 x 2 | Emotiva ERT-8.3 | ERM-6.3 | ERD-1 x 4 | HFS sub * 2 | SVS AS-EQ1

Comment

Jaja, win win ditta

Comment

Det var en fin høytaler det der

Comment

Er ikke blitt gjort så mye her. Kjøpte en Mosconi 200.4 til frontsettet så kjøpte jeg vinterbil, en audi A4B5 1.8TQ avant, så måtte lage kasse for den LIB 1551 subben jeg hadde stående, kassa blei på 130 l og 34 hz tuning. Spilte 143,5 db på termlab med heilt nytt element. På 2000w. Meget fornøyd. Til frontsett kjøpte jeg Tang Band W4 og hertz sine "gamle" bånddiskanter. Spilte meget pent isammen med 200.4

men så spilte jeg for høyt endag og da gikk begge tangbandene Ska også selge subben ifordel for B2 HN 10 som skal væri S2 tilslutt legger ut salgs tråd nå.

Comment

haaah, det var såpass ja. var jeg som komenterte på den salgs annonsen din da facebook :P
                            har du flere bilder fra stv audien ?

fått gjort noe mer med s2 ?
                            pin it to win it!

Comment

Working...
                            X