Announcement

Collapse
No announcement yet.

Audi s4 94* + a4 stv 97*

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Audi s4 94* + a4 stv 97*

hooi første post på forumet!
    tenkte jeg skulle lage en liten tråd på prosjektene som pågår for tiden.

s6'a tilhører en kompis av meg, å der er plan :
    -pioneer "kasettspiller".kommer skjermspiller med tiden
    -focal frontsett (husker ikke hvilken pr. nå)
    -focal i bakdørene med tiden
    -4x12" pioneer (2 ts-w3002d4, og 2 litt eldre og kraftigere)
    -rockford 2500w mono
    -rockford t 600w 4-kanal
    pluss div. småting
    og alt blir trekt i kvalitets kabler!

vi velger å bygge 2 kasser slik at vi får utnyttet mest mulig plass, er jo tross alt bruksbil
    Ene kassen ble ferdig i går, og havner vel rundt 40hz i tuning. vi ska testpille litt, så får vi se om det blir gjort noen endringer.

A4 b5
    altså min:
    -pioneer 1din skjermspiller
    -Alpine frontsett
    -JBL gto i bakdørene
    -15" lib d2
    -rockford T10001bd
    og mangler forsterker til dørene...
    og selfølgelig kabler, Stinger signal, RF 50mm2 hoved+jording osv. osv.

men min situasjon er litt kinky, jeg må ha plass til barnevogn jeg
    så kassa mi er enda under konstruksjon, har en "midlertidig" kasse som var bygget til 2 12" og tunet til 33hz
    tar høyde for å ha ny kasse iløpet av helgen.

blider kommer! blir bygging hele helgen
    stay tuned..
    Last edited by -Jensen-; 27-07-2014, 15:01.
    pin it to win it!

liten oppdatering, ble mere pils å skitprat enn kasse bygging
    men fikk ferdig en kasse, alt av kabler er trekt og lyd isolert litt. så det blir vel test spilling idag eller imorgen.
    Attached Files
    pin it to win it!

Comment

Burde bygd kasse i hjulbrønnen, og monter forsterkeren ved siden med lys og plexi!

Gjorde det i en passat stasjonsvogn, men ikke med lys og plexi
      [URL="http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=6201"]Mercedes ML 270 CDI[/URL] <-- Link til tråd
      Alpine, Mosconi, Pioneer, JL Audio, DLS, Elemental Designs, Stinger

Comment

Ja da får du plass til barnevogn også :P
        ?

Comment

Ble tøff den kassen der

Comment

hehe, det var en kasse i hjulbrønn da vi begynte. men det var litt dålig plass til 4x12"
            tenkte å gjøre det i min a4, mtp. barnevogn, men eg vil prøve inn til seteryggen først.. mulig jeg faktisk blir å gjøre det når jeg tenker meg om :P vi får se.

kommer litt bilder idag/imårra , i s6'a har vi prøvespilt litt å ser bra ut! mangler forlenging av signalkabler. så begynner vi med utregning å bygging av kasse nr.2
            a4'a er kassa påbynt, er enda usikker på portstørelse osv. men det ser ut til at det blir 160mm port
            pin it to win it!

Comment

Originally posted by Defus View Post
              Burde bygd kasse i hjulbrønnen, og monter forsterkeren ved siden med lys og plexi!

Gjorde det i en passat stasjonsvogn, men ikke med lys og plexi

har du forresten bygge tråd, eller bilder av dette?
              pin it to win it!

Comment

var litt søndags humør i garasjen idag..
                men kassa er klar for port, fuget med sikaflex å fylt med epoxy
                så ska jeg hive meg rundt nå og designe kasse nr2 til s6'a

glømte å få litt bilder av s6'a. men det meste er koblet opp, mangler forstatt signal + småting.
                Attached Files
                Last edited by -Jensen-; 28-07-2014, 01:38.
                pin it to win it!

Comment

går sakte hær i gård'n..
                  har fått koblet inn JBL sette i bakdøra, og er kanonfornøyd! tror ikke det blir så veldig mye mer i min bil så straks "familie" kassa er ferdig. og lagt 20mm2 kabel fra dynamo til batteri, ska enda legge opp flere jordings kabler.
                  også litt framskritt på kassa, litt pussing,lakering så trekke den.
                  spent på hvordan tuninga blir, ca. 130L på 125mm port. kjøre samme oppsett som en kompis, men har har litt mindre kasse med 160mm port

når det kommer til s6'a, så er eiern en potet.. så ikke lett å vite når det prosjektet blir ferdig.
                  Attached Files
                  pin it to win it!

Comment

sorry, brukte en annen hosting side til disse bildene, og de er forsvunnet tydeligvis

Skal gi det ett forsøk å se om jeg finner noe mer
                    [URL="http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=6201"]Mercedes ML 270 CDI[/URL] <-- Link til tråd

Comment

hmm, laster opp bilder i denne meldingsboksen.. er det andre måter å laste opp bilder ?
                      pin it to win it!

Comment

Jeg bruker et webhotell hvor jeg lager bildene mine, pluss jeg har en personlig e-post der som jeg bruker til familie.

Kan lese mer på fastname.no, men trenger ikke bruke dem bare som eksempel siden jeg brukte dem.

Comment

Originally posted by Defus View Post
                          Jeg bruker et webhotell hvor jeg lager bildene mine, pluss jeg har en personlig e-post der som jeg bruker til familie.

Kan lese mer på fastname.no, men trenger ikke bruke dem bare som eksempel siden jeg brukte dem.
                          hmm, får vell bare prøve meg fram.

da var kassa på plass, det spiller over all forventning!
                          må forlenge noen kabler enda så jeg får flyttet forsterkern. den ligger pr. nå mellom kassa og seteryggen.
                          ska teste imårra om jeg får inn barnevogna
                          Attached Files
                          pin it to win it!

Comment

Lib 15 tommer?

Hvordan spiller den?

Comment

Blir å slite å få inn barnevogna ser det ut som :P
                              Morsomt og se tromsø folk her inne og ser ut som ett morsomt prosjekt.
                              ¤ Pioneer DEH-P88RSII ¤ Infinity ¤ Focal ¤ Rockford Fosgate P450.4 ¤ Digital Design M1B ¤ Digital Design Redline series ¤
                              Pitbull-Racing Mvh Peder Akilles Kristiansen

Comment

Working...
                              X