Announcement

Collapse
No announcement yet.

?: Bmw e39 Touring prosjekt

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• ?: Bmw e39 Touring prosjekt

Bilen:

Denne kassa er tatt ut av bilen for å bli avstivet, men det vil ikke skje med det første. Kassen er uegnet å ha inn i bilen, når en skal trekke kabler og dempe etc.

Litt flexing som jeg prøver å rette opp for tiden.
    https://www.youtube.com/watch?v=o5n0I33XAA8&list=
    ?

Follow up please
    Mvh Julian Sommer
    Sommer Lyd og Foto (trykk her), lik og del

Comment

Jeg har lengtet litt etter "bass" i det siste, så jeg laget denne kassen fort, men klarte å sprenge denne stakkars basseren med 35oz magnet Jeg har 5,25" i originalkasse i dørene fremme, så de går ikke særlig under 100Hz.

Her er original dempingen. To lag med stiv ruglete papp i hver sin retning og dempeull.

Måtte skrape av limet. Det satt godt!

Det var veldig stor flate uten noen avstivninger. Håper dette hjelper.

Jeg skal begynne å dempe gulvet og trekke høyttalerkabler, samt. ny signalkabel i morgen.
      ?

Comment

Herlig start, gleder meg til å følge med videre. Var godt å få unna taket først som sist? :P
        Mvh Julian Sommer
        Sommer Lyd og Foto (trykk her), lik og del

Comment

Orginal høytaler plassering i taket?
          [URL="http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=6201"]Mercedes ML 270 CDI[/URL] <-- Link til tråd
          Alpine, Mosconi, Pioneer, JL Audio, DLS, Elemental Designs, Stinger

Comment

Originally posted by Custom View Post
            Herlig start, gleder meg til å følge med videre. Var godt å få unna taket først som sist? :P
            Takk jeg synes taket gikk ganske lett i forhold til gulvet. For en møkka jobb!

Originally posted by Defus View Post
            Orginal høytaler plassering i taket?
            Det er det ja. Det rommer faktisk ganske mange liter der, men skal bare ha deksler over
            ?

Comment

Har sett det i noen syv setere, men visste ikke at det fantes i BMW men man lærer så lenge man spørr
              [URL="http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=6201"]Mercedes ML 270 CDI[/URL] <-- Link til tråd

Comment

Da var det tid for å oppdatere denne tråden litt.

Jeg har fått dempet gulvet.

Fint med litt selskap

Jeg ble litt overasket

Må jo fylle inn litt lyd også da!

Her skal det inn 8" eller 10" klarer ikke helt å bestemme meg Blir litt ekstra modifiseringer hvis jeg går for 10" elementer.

Basserne

Også litt midlertidig rot!
                ?

Comment

Hvorfor unngår du å bruke originalhøytaler plasseringen i taket? :P
                  Følger med !

Comment

Originally posted by MKLars1 View Post
                    Hvorfor unngår du å bruke originalhøytaler plasseringen i taket? :P
                    Følger med !
                    Jeg vil at lyden skal komme forfra
                    ?

Comment

Spennende tråd dette Har bare et par spørsmål ang takhøyttalerne, vurderer å fjerne mine selv. evt. å bytte de ut.
                      Vet du hvor dype høyttalere det er plass til? og sizen på de?
                      Har ikke tatt av dekslene enda. for det er vel bare å sprette de ut?
                      Last edited by Schwartz; 25-09-2014, 11:05.
                      Joakim Schwartz Skoglund
                      ----------------------------------------------------------------------------------------
                      When i am sad i stop being sad and be awesome instead true story

Comment

Spørsmålet til deg Schwartz er: Trenger du lyd bakfra? I de aller fleste tilfeller så sitter man foran i en bil og har liten til ingen glede av enda noen høyttalere baki.

Ellers spennende bygg Hvordan skal du gjøre det solid nok for så store elementer i dørene? Store elementer = mye energi som oftest. Hadde absolutt holdt meg til 8" i døra!
                        Mvh Tony
                        - The only road to take is perfection itself

Comment

Jeg har tenkt til å lage "baffelvegg" over det store hullet i døra og bygge ut med ringer.

Jeg har ikke mye dybde å gå på, så det blir vanskelig å finne et element med grei xmax. Derfor tenkte jeg å gå veien med 10" pro elementer. Disse skal jeg klare å få plass til, men tror ikke jeg får plass til noen dypere. (billig er dem også 50$) http://www.faitalpro.com/en/products...p?id=401040101 (det er forresten forskjell på 8ohm og 4ohm versjon. 0.5 og 0.7 qts.)
                          Jeg kan jo selvfølgelig gå for en 8" som kan bygge dypere, men da vil dekselet til panelet bygge ut mot beinet. Noen forslag før jeg bestiller?
                          Last edited by Question mark; 25-09-2014, 19:05.
                          ?

Comment

Uansett hva du bestiller blir de mest morsomt med 10 tommere i dørene

Comment

Til Tony.
                              Nei så absolutt ikke, kjører uten i dag, men hender jeg drar på langtur med full bil og tenkte at de bak skulle få litt mere lyd da ellers kommer de til å være avskrudd. Og ja jeg vet at ørene ikke er vinklet bakover:P
                              Hender også at man har på litt filmer, gøy med surround da.

Men samma kan det være, dette er jo tross alt question mark sin prosjekt tråd

ser ut til å bli sykt detta.
                              Joakim Schwartz Skoglund
                              ----------------------------------------------------------------------------------------
                              When i am sad i stop being sad and be awesome instead true story

Comment

Working...
                              X