Announcement

Collapse
No announcement yet.

?: Bmw e39 Touring prosjekt

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Har du surroundprosessor i bilen da? Hvis ikke så har du bare stereo, foran og bak - ikke surround

Men ta resten på PM eller i egen tråd om du lurer på noe. Heier på spørsmålstegnet i denne tråden!
    Mvh Tony
    - The only road to take is perfection itself

Comment

Det har ikke skjedd mye her i gården, men litt er det.

Dynamoen stoppet å lade og her er grunnen. Dette er org. 150A VALEO som er noe dritt. En spenningsregulator med børster koster 1500kr. Jeg kunne gjort et forsøk å lodde på nye og bytte nye sleperinger, men hadde ikke spesialverktøy + vente på bestilling hadde jeg ikke tid til Da ble det en annen 150A uten merke?

Her er punktet hvor plusskabelen kommer ut fra torpedoveggen på en e39 (venstre side ved hjulhus) og her skal det gå 50 - 70 kvadrat fra plusspolen fra batteriet originalt. Hvorfor tverrsnittet er så lite etter topedoveggen vil jeg ikke svare på.

Her er ny jording fra motorblokk til karosseri (venstre side.)

Slenger med dette bildet som er tatt for en stund siden.

Sliter fortsatt med den J%24a dynamostøyen da
      ?

Comment

Er ikke noe galt med høytalere bak. Jeg skal gjøre det i min bil, slik at ungene kan høre på .... det unger hører på når jeg en gang i tiden får bilen ferdig. Men disse høytalerne blir ikke koblet til lydprossessoren, og er kun slik at jeg kan fade lyden bak på langturer, og jeg fortsatt beholder forstanden

Har alltid likt utseende på denne modellen, ellers fint arbeide og lykke til
        [URL="http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=6201"]Mercedes ML 270 CDI[/URL] <-- Link til tråd
        Alpine, Mosconi, Pioneer, JL Audio, DLS, Elemental Designs, Stinger

Comment

Fin tanke ang.bak høyttalere og Takk skal du ha
          ?

Comment

nydelig bil og arbeid
            stå på

mvh
            Harald
            The facts expressed here belong to everybody, the opinions to me. The distinction is yours to draw...

Comment

Da var det vel på tide å oppdatere denne tråden litt igjen. Det har gått veldig langsomt med meg, men det har jo skjedd litt i det siste Jeg kan jo starte med et par problemer som har oppstått.

Her har jeg nemlig fått senket fronten helt gratis! knekt fjær og kondens i demper på samme side er ikke en god kombinasjon. Byttet fra Bilstein sport til Sachs Supertouring og oem fjærer da litt pga. lommeboka.

Slik går det når man kjører uten dørdeksler og panel. Releet til vindusheisen høyre side hang seg, som resulterte til brent motor. Gjett om dette lukta!

Nå tilbake til bilstereo.

Prøvemontering. Mener jeg fikk tak i 12mm mdf her.

Litt for nærme vinduet. Tar ikke sjansen når både bassen bakfra og i døra spiller for fult

Tilbake til liming

Her ble det lagt glassfiber og polyester på baksiden.

Heftgrunning forran for å få feste for dempematter.

Dørpanelene er på igjen!

Så planen videre er å få "finish" på dørpanelene med lister, høyttalerdeksel og male bakgrunnen sort. Få inn et ekstra batteri som står klart samt. få inn bassene. Alt i alt spiller dette faktisk ganske morsomt. Jeg fikk trommeslagene jeg var på jakt etter. Jeg må ærlig innrømme at forventningene mine ikke var særlig store, da jeg ikke har hørt mange store bygg, utenom trustno1 sin gamle rx8 da

Takk for titten.
              ?

Comment

Ser veldig kult ut. Tenker den midbassen sitter som et skudd i brystkassa!
                never enough!

Comment

Det der va svært nærme ja

Fint arbeid
                  [URL="http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=6201"]Mercedes ML 270 CDI[/URL] <-- Link til tråd
                  Alpine, Mosconi, Pioneer, JL Audio, DLS, Elemental Designs, Stinger

Comment

Dette så jo top notch ut. Gleder meg til å se fortsettelsen

Mvh Kim

Comment

Liten oppdatering her.

Flere bilder blir det desverre ikke da jeg kjørte av veien i sommer..

Dette åpner for nye muligheter. Jeg har skaffet meg en nyere bil som jeg tenkte å bygge litt mer diskret i. Det dreier seg om en Volvo XC70. Tenkte å flytte over det italienske utstyret og kjøre aktivt. Jeg ser for meg 2-veis frontsett og bass i reservehjulsbrønn.
                      Dette er det eneste bilde jeg har av bilen, men bilde er bilde
                      ?

Comment

Working...
                      X