Announcement

Collapse
No announcement yet.

Prosjekt: Ny behagelig lyd i Ford Focus, 05 stv

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Er en gummigjennomføring på passasjersida i motorommet det er plass til +-kabelen. Er vanskelig å se, så anbefale å bruke ei god lykt å leite der. Er omtrent i høyde med hanskerommet.
    Har selv dratt 0 gauge kabel inn der.

Comment

Originally posted by donald313 View Post
      Er en gummigjennomføring på passasjersida i motorommet det er plass til +-kabelen. Er vanskelig å se, så anbefale å bruke ei god lykt å leite der. Er omtrent i høyde med hanskerommet.
      Har selv dratt 0 gauge kabel inn der.
      Tror jeg har sett hvor denner er, men den så så utrolig trang ut :P Skal ta en titt til, samt prøve å utvide den! Takk for tips!

Har målt litt dB... Vil ikke si at det er noen spesiell endring enda. Regner med det blir bedre etter dørene, panseret og taket blir ferdig.

Tomgang: ca det samme, kanskje 2-3dB lavere.
      Hjulstøy: I følge måleren er det ca 5dB lavere

Kan ikke garantere at målingene er 100% nøyaktig, og konkluderer med at det ikke er noen merkbar endring, enda

Liten oppdatering

Har maskert og tenkt ut hvordan venstre basskasse skal bli. Har planer om å starte støpingen i slutten av denne uka.

Kommer bilder etterhvert, mobilen gikk i gulvet på jobb i dag... = masse fine farger på skjermen Bildene ligger forhåpentligvis på minnekortet.

Når det kommer til valg av bilstereo, så har jeg ikke bestemt meg enda. Akkurat nå ligger det an til 100% Gladen fra Dynabel. Men har også kikket på noen produkter hos Bilstereosenteret og Bilradiospesialisten... Må bestemme meg snart!

Comment

Oppdatering!!!
        Over en uke siden sist :O

Har slitt en del med å finne en løsning på plassering av sub og forsterkere i bagasjerommet... Den originale planen gikk i vasken da jeg sjekket dybden på subben (14cm) og dybden på "brønnen" (14cm). Ingen klaringe er ikke bra

Så etter mange timer med brainstorming måtte jeg til slutt bite i det sure eplet og gå for en litt enklere løsning. To firkantede kasser. Sitter å tegner en 3d modell av løsningen atm, deler bildene i morgen. Ser ikke så ille ut faktisk

Har skaffet litt mdf og fått laget et nytt gulv. Planen er å bolte det fast til karosseriet.

Her blir det litt glassfiberstøping!

Har laget en liten luke i gulvet, så jeg får ut reservehjulet hvis uhellet er ute. Litt kjipt å må ut med alt anlegg når man står i veikanten med punktert dekk og regn

@GreenRay

Comment

Mangler en del på tegningen enda, men dere ser sånn ca hvordan det blir

Comment

Du tar deg tid og stresser ikke, det er vrå er best å gjøre det ordentlig første gangen
            [URL="http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=6201"]Mercedes ML 270 CDI[/URL] <-- Link til tråd
            Alpine, Mosconi, Pioneer, JL Audio, DLS, Elemental Designs, Stinger

Comment

Har i tillegg fått montert spilleren! 2din adapteret jeg kjøpte falt ikke helt i smak. Så jeg kombinerte 2din adapteret og rammen som fulgte med Pioneer spilleren.

Har et ganske greit verksted på gården, med både fres og dreiebenk ++. Siden Pioneer rammen er litt større en 2din adapteret måtte jeg frese bort noe mm

Etter litt liming så slei alt på plass. Virker ganske solid også! Neste steg blir å klistre på litt folie for å få bort stripene i lakken

Originally posted by Defus View Post
              Du tar deg tid og stresser ikke, det er vrå er best å gjøre det ordentlig første gangen
              Som du sier, veldig greit å gjøre det 110% første gang. Kan spare seg for mye kjedelig arbeid i senere tid!

Comment

Ja, det minner meg på at jeg må tenke lyddemping når jeg skal lage kassene, hadde faktisk ikke tatt det med i regnestykket Så takk for påminnelsen, og fortsett med masse bilder og godt arbeid
                [URL="http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=6201"]Mercedes ML 270 CDI[/URL] <-- Link til tråd

Comment

Oij Oij! tid og nøyaktighet gir resultater!
                  Følger med på denne!

Comment

Må nesten komme med en update!

Går ikke så fort i svingene for tiden!

Sliter litt med design av basskasse, får ikke ting til å bli slik jeg vil :P
                    Vil ha forsterkerne på midten, men da må jeg ut med førersete og legge om litt kabler (de er akkurat for korte til å nå frem dit jeg vil.

Har dog fått trekkt strømkablen. Så det er hvertfall i orden!

Har også lagt inn bestilling hos Bilradiospesialisten, fikk et godt tilbud der på Rockford og Focal. Pga lang reise over dammen og høstferie får jeg ikke hentet komponentene før 13. Oktober. Har et mål om å få ferdig basskassa til da.

@GreenRay

Comment

hvilke Focal gikk du for?

Comment

Originally posted by MKLars1 View Post
                        hvilke Focal gikk du for?
                        Slo til på to sett med Focal 165KR2

Comment

Tro om man hadde lest tråden skikkelig før man stiller spørsmål! XD

Regner med det er knall lyd i denne nå
                          Selv kjører jeg med ISN165 og er knall fornøyd!

Comment

Update

Føler det er på tide å komme med en liten update

Har ENDELIG fått alle komponentene i hus! Tok neste 2 måneder å få subbene.

Bestilte i utgangspunktet 2stk Rockford 10", men siden de aldri kom frem til Bilradiospesialisten... Så ble det 2stk Ground Zero 10", som også brukte fryktelig lang tid fra Tyskland. Men nå er de her, og jeg er i gang igjen.

Har fått trekt alt av kabler, testet Focal høyttalerne og startet med kassebygging.

Målet er å være ferdig i løpet av to uker

@GreenRay

Comment

Jippi!!

Comment

Vet ikke hvorfor jeg får så lyst på nye forsterkere hver gang jeg ser noen andre kjøpe

Monter det så vi får noen flere bilder å se på

Comment

Working...
                                X