Announcement

Collapse
No announcement yet.

Prosjekt: Ny behagelig lyd i Ford Focus, 05 stv

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by Defus View Post
    Vet ikke hvorfor jeg får så lyst på nye forsterkere hver gang jeg ser noen andre kjøpe

Monter det så vi får noen flere bilder å se på
    Hehe, know the feeling!

Håper på å få laget ferdig kassa i morgen
    Gleder meg til å kunne høre musikk på vei til jobb!

Comment

Update

Forsterkerrack og subkassa er under konstruksjon

Bagasjerommet har endelig fått seg ei matte Mangler enda å fikse luka til reservehjulet

@GreenRay

Comment

misunner deg størrelsen på bagasjerommet. har bare en bil i familien så jeg er dessverre nødt til å inngå kompromisser.
        gleder meg til å se fortsettelsen
        The facts expressed here belong to everybody, the opinions to me. The distinction is yours to draw...

Comment

Update!

Forsterkerrack og subkassa er under konstruksjon!

Var nesten ferdig med fortserkerracket på Onsdag, skulle til å prøvemontere da jeg fant ut at hele dritten var 2cm for smal

Men nå er alle målene i orden! Venter på at limet skal stivne nå. Mangler kun å trekke alle delene i stoff, så er jeg klar montering!

Planen var å bruke en overhåndsfres for å frese ut hullet til subbene, men fresen var for stor i forhold til hullet

Innsiden har fått seg en dose fuging i skjøtene

Pyntelist til forsterkerracket

Så langt kom jeg med trekking av stoff i går. Neste gang skal jeg bruke hansker, utrolig mye kliss med spraylim!

@GreenRay

Comment

ser bra ut stå på

mvh
            Harald
            The facts expressed here belong to everybody, the opinions to me. The distinction is yours to draw...

Comment

Hvilket spray-lim brukte du ? :P
              Ser knall ut dette!

Comment

Originally posted by hberg View Post
                ser bra ut stå på

mvh
                Harald
                Takk Takk Kan avsløre at kassa og racket er ferdig! Har nettopp koblet opp og testet litt, alt fungerer knall

Ikke helt fornøyd med finishen på alt... så vurderer å bygge alt på nytt en gang i fremtiden. Vurderer også å kjøpe inn en stk 10" sub, så kan jeg ha tre

Originally posted by MKLars1 View Post
                Hvilket spray-lim brukte du ? :P
                Ser knall ut dette!
                Jeg gikk for Stinger spraylim, kjøpt hos Bilradiospesialisten.
                http://www.bilradiospes.no/m/shop/?p...6&katid=87&id=
                Anbefales! Enkelt å påføre, litt klissete (skulle bare mangle, det er jo LIM) og sitter sabla godt!

Comment

Har brukt det jeg også! Mener noen anbefalte 3m sin?
                  Hadde du vansker med lim i alle retninger og "uforutsigbar" retning på sprayen?

Comment

Om du ikke er fornøyd med finishen og vurderer (seriøst) og bygge om i fremtiden - så hadde jeg gjort det med en gang mens jernet er varmt. Er man ikke fornøyd så går man bare og gnager over det inni hue og det er bare destruktivt. (Kommer jo helt ann på i hvor stor grad missfornøyd man er, selvsagt)
                    Legg ut bilder da!
                    VW Corrado - Prosjekt bil
                    Mitsubushi Lancer - Bruksbil
                    It´s hard to imagine; Picture me rolli´n !
                    I´m BANKRUPT - A G60 owner

Comment

Originally posted by MKLars1 View Post
                      Har brukt det jeg også! Mener noen anbefalte 3m sin?
                      Hadde du vansker med lim i alle retninger og "uforutsigbar" retning på sprayen?
                      Nja, den likte ikke å bli snudd opp-ned, men ellers fungerte den veldig bra!

Originally posted by Oekern View Post
                      Om du ikke er fornøyd med finishen og vurderer (seriøst) og bygge om i fremtiden - så hadde jeg gjort det med en gang mens jernet er varmt. Er man ikke fornøyd så går man bare og gnager over det inni hue og det er bare destruktivt. (Kommer jo helt ann på i hvor stor grad missfornøyd man er, selvsagt)
                      Legg ut bilder da!
                      Hmm, du sier noe der. Er ikke så veldig missfornøyd, men ikke helt fornøyd. Ombygging blir det, men i hvor stor grad er jeg ikke sikker på.

Har lyst til å slenge inn en sub til, av samme type. Time will show. Blir ikke før Desember/Januar, må prioritere litt andre utgifter nå.

BTW:Her er et fryktelig dårlig bilde av hvordan det ser ut atm. Nå gjenstår kun montering av luke i bagasjerommet (gikk tom for lim, så må handle det først) og montering av fram- og bakhøyttalere.

@GreenRay

Comment

Hva i huleste har du gjort der???
                        Mvh Tony
                        - The only road to take is perfection itself

Comment

Originally posted by Tony View Post
                          Hva i huleste har du gjort der???
                          Haha! Tenker du på den fine monteringen av bakhøyttalerne? :P

Klarte ikke å vente, måtte bare ha lyd når jeg skulle ut på tur for noen dager siden! Skal selvfølgelig ikke ha det slik..

Comment

Her kommer et par bilder, i litt bedre kvalitet.

Bakhøyttalerne skal IKKE se slik ut for altid... Planen er at de monteres på siden av kassa og racket

Subbene er koblet sammen til 1ohm

-----------

Prosjektet blir ikke fullført enda, er ganske opptatt for tiden, men håper på å få fikset litt neste uke.

@GreenRay

Comment

Så bra �� hvis ikke hadde jeg kommet og snakket hardt til deg!
                              Mvh Tony
                              - The only road to take is perfection itself

Comment

De høytalerne var ghetto
                                [URL="http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=6201"]Mercedes ML 270 CDI[/URL] <-- Link til tråd
                                Alpine, Mosconi, Pioneer, JL Audio, DLS, Elemental Designs, Stinger

Comment

Working...
                                X