Skjer liiiiite på lydfronten desverre, men bilen ellers er i konstant evolusjon..
Travle dager, så lite tid til å jobbe med egne prosjekter.. Men har omsider fått lagt Copper folie på tak og panser
Helheten ble mye bedre, og selv om det svei litt å rive av ca 1000kr i brushed steel folie fra panseret, så ble det klart bedre sånn som dette.
Har også investert litt i maskinparken i firmaet mitt, så nå er 1stk foliekutter av absolutt beste sort (Summa S Class) innhandlet. Brukt, men det gjør ikke mye på en sånn maskin.
Så da er den fremdeles meget brukende Roland maskinen jeg har hatt i daglig bruk de siste 5 år til overs på kontoret. Det jeg lurer på nå er om den skal selges videre, eller rett og slett brukes som en mobil foliekutter? Altså lage til noe opplegg baki bilen der den kan stå, og kanskje et uttrekkbart arbeidsbord eller noe. Kutteren går på 24V (følger med omformer fra 230V) så en 12V->24V omformer er alt som trengs for å gi strøm til den fra bilen. En laptop med programvare er alt man trenger utenom.
Det skal jeg absolutt gjøre når jeg kommer så langt Ennå litt usikker på valg av subwoofer. Det blir noe som passer under setene (med det er masse plass der altså). Man kan ikke brokoble, men kan laste ned i 2ohm på alle kanaler. Så f.eks en 10" med 2x2ohm spoler vil ha 400w+ til rådighet. Skulle holde fint i et medium sq oppsett. I forrige bilen så prøvde jeg på moro å drive en DD 3518 med to kanaler brokoblet på en Hertz EP4. Altså 190w eller så.. I en ikke så stor lukket kasse, så fikk det bakdørene til å flekse.. Kommer langt med ikke så mye effekt.
Valget falt på Focal 33KX, som er 2x2ohm. For øyeblikket i PostNord sin "varetekt" i lag med et par ruller med Focal høyttalerkabler (fin på det denne gangen).
Comment