Announcement

Collapse
No announcement yet.

Peugeot 406stv go lyd i bil

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

TB3 utført.

Fant også ut av smellet i subben etter oppstart.
    Viste seg og være pluggene til signal kabelen. De var ikke skrudd til ordentlig...

Comment

Var ute og kjøre en tur i går kveld mens jeg lytta litt på høyt volum.
      Ganske sikker på at det ble mere trykk i anlegget etter oppgradering av TB3....
      Fikk frem vibrasjons støy fra mange nye plasser så her må det dempet....

Etter en god del lesing på termpro sine "how to articles" har jeg begynt og vurdere dsp, spesielt med tanke på jakten etter bedre midt-bass...
      Vurderer da også mulighetene for aktiv deling i stede for passiv med medfølgende delefilter...

Frem til nå har jeg ikke kjøpt inn noe elektronikk da jeg har hatt det meste liggende og for å bevare dette prosjektet innen "budsjett" klassen vurderer jeg en minidsp 2x4.

Har noen her prøvd denne??http://www.minidsp.com/products/mini...ox/minidsp-2x4

Comment

I dag var temperaturen ut på pluss siden så da ble en liten økt.

Kom tidligere frem til at jeg trenger flere batteri for og dekke behovet til forsterkerne ved maks pådrag.
        Så da var det bare og planlegge plass til batteri bagasjen.

Kom frem til at jeg måtte bygge på kassa mi litt så jeg fikk inn batterier der så får jeg de festet godt samt korte kabler og alt kan lett fjærnes ved behov.

Legger ved et par bilder av påbyggingen....

Hvis noen skulle lure så er det kunn midlertidig låsing av kassene de brakettene er til. Alt skal skrues og limes ordenlig før trekking...

Comment

Da har jeg fått gjort litt mere og det er nå plass for ekstra batteri bak subbene.
          Det kom også en liten pakke på 25kg i posten i dag så da har jeg litt mere og ta meg til

Last edited by Tommy str; 25-11-2014, 19:29. Reason: bilder

Comment

der har du litt og gjøre men,demping er aldri feil

Comment

Fikk 4m2 av vibra og 4m2 av aku demping.
              Så dagens tilbud og bestilte like godt det samme igjen så da har jeg totalt 8m2 av hver type så da bør jeg vel få til litt demping...:-)

Comment

Fikk montert min nye 80prs før jul og har tenkt litt over tids koreksjon for og få et mer riktig lydbilde.
                Fant denne guiden for utregning.

Refer to the following for the method of calculating the delay time.
                A = (B-C) / 34
                A: Delay time (ms)
                B: Distance from the listening position to the furthest speaker (cm)
                C: Distance from the listening position to the speaker to be adjusted (cm)

(Example) Listening position:
                Driver's seat (left)
                B: 200 (cm)
                C: 50 (cm)
                Delay time = 200 (cm) - 50 (cm) / 34
                = Approx. 4.4 (ms)

Vil jeg kunne legge dette resultatet rett inn i spilleren?

Comment

Sikker på at den ikke gjør dette selv og du bare trenger å legge inn cm fra høyttaler?
                  [URL="http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=6201"]Mercedes ML 270 CDI[/URL] <-- Link til tråd
                  Alpine, Mosconi, Pioneer, JL Audio, DLS, Elemental Designs, Stinger

Comment

Vel har egentlig ikke skjedd så mye her i det siste, men fikk lyst og teste litt andre forsterkere så har vært på lett etter dette.

Tenkte også jeg skulle prøve meg på litt feilsøk og reperasjon av defekte.
                    Så langt har jeg fått tak i 2 RF og enda en RF på tur med posten.

RF Prime R1200-1D som har svidde motstander ved ungangene

RF Punche P500-2D Skal være ok

RF T1500-1BD På tur med posten. Skal være ok.

Har også vært på jakt etter batteri, men ikke kommet helt i mål der enda.

Har aldri testet RF forsterkere så er litt spent på hvordan de spiller...

Comment

Da kom det en pakke i posten. Så da har jeg litt mer effekt til en av subbene...

Siden det ikke er vær for utendørs arbeid har jeg startet med litt forsking på denne karen....

Grilla

Demontering...

Da var alle synlig brente komponenter ute...

Fant de brente komponentene på ebay, men mangler enda noe som jeg har lyst og bytte i samme slengen.
                      Skal sende en epost til autohifi og høre om de har skjema jeg kan få en kopi av...

Time will show, make og brake....

Comment

Vinter, vår og snart sommer er snart over og planer endres....

I mars ble nyere bil kjøpt inn, samme karosseri, men 2.0 turbo bensin og fult skinn interiør.
                        Så da ble bil en demontert og jobben med installasjon i ny bil påstartet.

Denne gangen starta jeg med lyddemping av fremdørene og trekking av all kabling fra spiller.

Så neste blir og få frem 2x 50"/53" kabeler fra motorrom til bagasje, TB3 og muligens en 53" jord kabel mellom motorrom og bagasjerommet.

Kjøpte et brukt batteri som skal inn bak så får vi se hvor alt ender i denne runden... , 😀

Comment

Liten oppdatering..

Har trekt frem strøm kabler fra batteri til bagasjerom, kjøpte et par RF anl sikringsholder tidliger i dag, men må nok finne en ny løsning da de bygger mer enn automatsikringen jeg har fra før.

Neste del blir bagasjerommet. Tenker og montere batteri og forsterkere i hjulbrønn, men må få til luftsirkulasjon så forsterkerne ikke smelter. Har brent en forsterker før pga varme så vil unngå dette igjen.

Et par bilder av fremdriften.

Comment

Så et lite spørsmål til dere guruer. Den ene 50mm2 kabel er sølv farget ledere noe som får meg til og lure på om dette er alukabel. Det står stinger Pro på kabelen, noen som vet?
                            Last edited by Tommy str; 25-08-2015, 22:06.

Comment

er kabelen tung eller lett
                              er den lett så er det cca eller aliminium, men er den tung så er det nok tinn belagt kobber og good shit
                              mvh kim

Comment

Veier tilsvarende lib sin kabel.

Comment

Working...
                                X