Announcement

Collapse
No announcement yet.

Razorback's Mazda 3

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Razorback's Mazda 3

Har bestemt meg for å begynne¨å fikse litt på anlegget i min Mazda 3 2010mod.

Drev en gang i tiden (midt på 90tallet) på med litt bilstereo, så sånt er vel det som nå kalles for "old School"...
    Da jeg tenkte dette skulle bli et nogenlunde budsjettanlegg så har jeg innhentet gamle ting fra kjente, samt sett litt på bruktmarkedet etter noen gode tilbud.

Så nå sitter jeg igjen med følgende:

Forstereke:
    1x Magnat Tribal X One Monoblokk 350W RMS 900W MAX
    1x Audison LR4 300 4 kanaler 4x65W RMS
    1x Rockford Fosgate Prime r300-4 4 kanaler 4x50w RMS
    1x Phoenix Gold XS2300 2 kanaler 2x75w RMS
    1x Hifonics Zeus ZXi 6002 2 kanaler 2x150w RMS 2x300 MAX

Høytalere:
    3 sett JBL Decade T595 6x9" 4ohm 150w RMS 300w MAX
    1 sett Rockford Fosgate POWER T1682 6x8" 4 ohm 45w RMS 135W MAX
    1 sett JBL GTO527 5,25" 2ohm 45w RMS 135w MAX
    1x Rockford Fosgate PunchHX2 RFD2112 12" dual 2ohm 500w RMS 1000w MAX
    2x Cerwin Vega Vega 124 12" 4 ohm 400w RMS 800w MAX

Har allerede byttet ut mini-papp-høyttaler-med fingerbølmagnet i dørene. Det ble JBL GTO settet foran og RF 6x8 i dørene bak.
    Planen videre nå er da å lage plate i reservehjulsbrønnen for forsterker til dørhøytalerene, bygge kasse for JBL Decade 6x9 hvor det også skal være plass til 1x 12" RF. Disse skal drives av henholdsvis Hifonicsen og Mutanten, og festes på kassa Strøm og signalkabler skal ha hurtugkoblinger så de kan lett kobles av og kasse taes ut.

Tegninger og bilder legges snart ut.

Comment

Her er da tegninger på hvordan dette er tenkt gjennomført.

Reservehjulsbrønnplate med fordeling samt Rockford forsterkeren til høytalerene i dørene.

Kasse til bagasjerom

Samt planlagt kabling til kassa

Hurtigkoblinga jeg har tenkt til å benytte, tar 4 gauge. en på hver av disse til forsterkerene på kassa

Comment

Fine tegninger. Det ser ut som du har en gjennomtenkt plan der. Skal du ha en separat kasse/kåpe bak de coax høyttalerne i toppen? Det kan være lurt.
        never enough!

Comment

Dårlig tegning av de, rappet bare en modell av noen 6x9 fra nettet, men skal være JBL Decade T595 med egne kasser på 55liter og 4" aeroport på 22cm.
          Rockforden skal ha kasse på 70liter med 2x4" aeroport på 32cm i følge denne. fb på 40hz

Hvis noe veit om noe bedre kasse til både RF HX2 12" og JBL Decade T595, let me know!
          Last edited by Razorback; 24-12-2014, 20:11.

Comment

Begynte å tenke på alle RF forsterkerne og subwooferne jeg brukte på 2000 tallet

Lykke til, og bilder
            [URL="http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=6201"]Mercedes ML 270 CDI[/URL] <-- Link til tråd
            Alpine, Mosconi, Pioneer, JL Audio, DLS, Elemental Designs, Stinger

Comment

Et par rendringer kjapt....

Og alltid veldig greit å ha en venn med eget snekkerverksted i kjelleren når man trenger litt hjelp med treverket.

Comment

Litt bilder fra byggingen....

Rask sammenstilling

Midlertidig montert med styrekjeks men ikke limt

Utfresning

Bakvegg prøvemontering

Topplate prøvemontering

Prøvemontering i bilen
                Og ja, det er godt plass til å lukke igjen bakluka selv om det ikke ser sånn ut.

Comment

Og plata i hjulbrønnen er sånn nesten ferdig også.

Prøvemontering

Her har jeg glemt å ta med bilde av undersiden. det er frest spor for strips fra oversiden under teppet, slik at alle ledninger på undersiden ligger stramt bundet opp

Prøvemontering i bilen

Comment

Blir fint det der
                    [URL="http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=6201"]Mercedes ML 270 CDI[/URL] <-- Link til tråd
                    Alpine, Mosconi, Pioneer, JL Audio, DLS, Elemental Designs, Stinger

Comment

Working...
                    X