Hørte STOR forskjell med crappy pc høyttalere De som mener tidskomp fortsatt ødelegger dynamikken må ha noe feil med øra eller ikke kan å stille det inn. Bra jobba!
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Hifonic's prosjekter - Volvo comeback ft. DovreGubben
Collapse
X
-
Noen som vil forklare meg hva tidskomp er? Hørte godt forskjell med crappy laptop høytalere. (for og ikke ødlegge en prosjekt tråd, kan jeg få svar via PM)Runar E. Olsen ~ Moderator
Kia Cee'd SW 2011 - Blir snart SQ prosjekt.
http://www.signaturebar.com/uploads/images/67311.gif
Comment
-
Jonas Tautra
- Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!
Comment
-
Da skjer det vel litt med Fiaten også i løpet av vinteren. Har akkurat betalt for et svart dashbord til Puntoen. Skal bygge det om til å huse 6,5" mellomtone og diskant.
Så da vil jeg ha input til elementer Og da tenker jeg på folk som har litt erfaring med litt foskjellig. Er åpen for det meste io grunn så lenge det spiller naturlig og med litt driv.
Elementer jeg selv har sett på er:
DLS Scandinavia
Focal 6W2
Brax 6.1PP
Scan Speak RevelatorJonas Tautra
Comment
-
Originally posted by Hifonic View PostDa skjer det vel litt med Fiaten også i løpet av vinteren. Har akkurat betalt for et svart dashbord til Puntoen. Skal bygge det om til å huse 6,5" mellomtone og diskant.
Så da vil jeg ha input til elementer Og da tenker jeg på folk som har litt erfaring med litt foskjellig. Er åpen for det meste io grunn så lenge det spiller naturlig og med litt driv.
Elementer jeg selv har sett på er:
DLS Scandinavia
Focal 6W2
Brax 6.1PP
Scan Speak Revelator
DLS Scandinavia hørte jeg litt av på EM. Synes du skal gå for det!Mvh Tony
- The only road to take is perfection itself
Comment
-
Pr. idag, er Audax hm130z0 det beste mellomtonen jeg har hørt. Den har på en måte det beste fra begge verdener, stiv og godt dempet. Liker membranmaterialet godt.
Du får lete på ebay evt. en stund siden den gikk ut av produksjon.
http://www.diyaudio.com/forums/multi...x-hm130z0.html
Det ser forresten ut som den kan kjøpes her. Mulig siden ikke er oppdatert på 10 år eller så da..Som kineserne sier: [I]"Without music, life is a journey through a desert"[/I]
Comment
-
DLS Scandinavia frister utrolig mye ja! Har vel mer eller mindre bestemt meg for at det hvertfall blir scandinavia diskanten! DLS Nordica mellomtonen er også aktuell, må nesten få lytta litt på de forkjellige elementene..Jonas Tautra
Comment
-
Originally posted by Legatia View PostPr. idag, er Audax hm130z0 det beste mellomtonen jeg har hørt. Den har på en måte det beste fra begge verdener, stiv og godt dempet. Liker membranmaterialet godt.
Du får lete på ebay evt. en stund siden den gikk ut av produksjon.
http://www.diyaudio.com/forums/multi...x-hm130z0.html
Det ser forresten ut som den kan kjøpes her. Mulig siden ikke er oppdatert på 10 år eller så da..Jonas Tautra
Comment
-
Jeg hadde Audax 4" for 6-7 år siden (husker dessverre ikke modell) og de spilte "pent nok", men måtte deles fryktelig høyt (450-500hz) for å låte greit. Syns det er litt høyt for en 4", den bør orke mye mer enn det. Og så røyk de likevel til slutt. Så kvaliteten er nok så som så, når Jonas har hatt et sett hvor magneten ramlet av. Hehe!
Syns DLS virker fryktelig interessant, men har kun hørt OM det. Skal se om jeg får gjort noe med det neste gang det blir utskifting.
Comment
-
Nå er hm serien den dyreste og beste fra selskapet. kvaliteten på paret jeg hadde var og er enda upåklagelig etter over 10 år i bruk.
Det er mellomtoner, og må jo brukes deretter. likevel kan de fint deles ned til 150hz.Som kineserne sier: [I]"Without music, life is a journey through a desert"[/I]
Comment
-
Tror også kvaliteten på det er noe bedre Men en av grunnene til denne ombyggingen er å kunne dele mellomtonene lavere enn det jeg gjør nå (130hz).Jonas Tautra
Comment
Comment