Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hifonic's prosjekter - Volvo comeback ft. DovreGubben

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Hørte STOR forskjell med crappy pc høyttalere De som mener tidskomp fortsatt ødelegger dynamikken må ha noe feil med øra eller ikke kan å stille det inn. Bra jobba!
    Mvh Werner Harstad

Comment

• Noen som vil forklare meg hva tidskomp er? Hørte godt forskjell med crappy laptop høytalere. (for og ikke ødlegge en prosjekt tråd, kan jeg få svar via PM)
      Runar E. Olsen ~ Moderator
      Kia Cee'd SW 2011 - Blir snart SQ prosjekt.
      http://www.signaturebar.com/uploads/images/67311.gif

Comment

• Les her Og still evt spm der.

http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=5436
        Jonas Tautra
        - Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
        Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!

Comment

• Da skjer det vel litt med Fiaten også i løpet av vinteren. Har akkurat betalt for et svart dashbord til Puntoen. Skal bygge det om til å huse 6,5" mellomtone og diskant.

Så da vil jeg ha input til elementer Og da tenker jeg på folk som har litt erfaring med litt foskjellig. Er åpen for det meste io grunn så lenge det spiller naturlig og med litt driv.

Elementer jeg selv har sett på er:
          DLS Scandinavia
          Focal 6W2
          Brax 6.1PP
          Scan Speak Revelator
          Jonas Tautra

Comment

• Det var mye creme`elementer du hadde på listen din. Jeg trur ikke du blir skuffert uansett hvilket elementer du tar
            Focal
            Mosconi
            Pioneer

Comment

• Originally posted by Hifonic View Post
              Da skjer det vel litt med Fiaten også i løpet av vinteren. Har akkurat betalt for et svart dashbord til Puntoen. Skal bygge det om til å huse 6,5" mellomtone og diskant.

Så da vil jeg ha input til elementer Og da tenker jeg på folk som har litt erfaring med litt foskjellig. Er åpen for det meste io grunn så lenge det spiller naturlig og med litt driv.

Elementer jeg selv har sett på er:
              DLS Scandinavia
              Focal 6W2
              Brax 6.1PP
              Scan Speak Revelator
              Jeg har mine topp 3 i den lista, de kjenner du til

DLS Scandinavia hørte jeg litt av på EM. Synes du skal gå for det!
              Mvh Tony
              - The only road to take is perfection itself

Comment

• Pr. idag, er Audax hm130z0 det beste mellomtonen jeg har hørt. Den har på en måte det beste fra begge verdener, stiv og godt dempet. Liker membranmaterialet godt.
                Du får lete på ebay evt. en stund siden den gikk ut av produksjon.
                http://www.diyaudio.com/forums/multi...x-hm130z0.html

Det ser forresten ut som den kan kjøpes her. Mulig siden ikke er oppdatert på 10 år eller så da..
                Som kineserne sier: [I]"Without music, life is a journey through a desert"[/I]

Comment

• DLS Scandinavia frister utrolig mye ja! Har vel mer eller mindre bestemt meg for at det hvertfall blir scandinavia diskanten! DLS Nordica mellomtonen er også aktuell, må nesten få lytta litt på de forkjellige elementene..
                  Jonas Tautra

Comment

• Originally posted by Legatia View Post
                    Pr. idag, er Audax hm130z0 det beste mellomtonen jeg har hørt. Den har på en måte det beste fra begge verdener, stiv og godt dempet. Liker membranmaterialet godt.
                    Du får lete på ebay evt. en stund siden den gikk ut av produksjon.
                    http://www.diyaudio.com/forums/multi...x-hm130z0.html

Det ser forresten ut som den kan kjøpes her. Mulig siden ikke er oppdatert på 10 år eller så da..
                    Har hatt Audax 3" mellomtoner og de var veldig gode helt til magneten ramlet av på de. Så det der er spennende!
                    Jonas Tautra

Comment

• Jeg hadde Audax 4" for 6-7 år siden (husker dessverre ikke modell) og de spilte "pent nok", men måtte deles fryktelig høyt (450-500hz) for å låte greit. Syns det er litt høyt for en 4", den bør orke mye mer enn det. Og så røyk de likevel til slutt. Så kvaliteten er nok så som så, når Jonas har hatt et sett hvor magneten ramlet av. Hehe!

Syns DLS virker fryktelig interessant, men har kun hørt OM det. Skal se om jeg får gjort noe med det neste gang det blir utskifting.

Comment

• Husker også at jeg måtte dele de Audax 3" usaklig høyt..
                        Jonas Tautra

Comment

• Nå er hm serien den dyreste og beste fra selskapet. kvaliteten på paret jeg hadde var og er enda upåklagelig etter over 10 år i bruk.
                          Det er mellomtoner, og må jo brukes deretter. likevel kan de fint deles ned til 150hz.

Comment

• Tror også kvaliteten på det er noe bedre Men en av grunnene til denne ombyggingen er å kunne dele mellomtonene lavere enn det jeg gjør nå (130hz).
                            Jonas Tautra

Comment

• Aha. Du skal ikke ha dedikert midbass da?

Comment

• Joda, skal fortsatt ha midbass, men den vil jeg ikke bruke så høyt som jeg må nå
                                Jonas Tautra

Comment

Working...
                                X