Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hifonic's prosjekter - Volvo comeback ft. DovreGubben

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Ikke fått dashen til Puntoen enda..

Men i dag fikk Volvoen skilt
    Så nå skal jeg bestille spiller i morgen tenker jeg. Forhåpentligvis får jeg også lagt inn bestilling på frontsettene og forsterkere til det!
    Jonas Tautra
    - Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
    Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!

Comment

• blir bra! gleeeeder meg til å se mer av volvo'n
      bilstereo pensjonist!

golf 3 med 2x 18" btl i vegg og AB VFL1100.1 - 153,7 db!

Comment

• Da er cd spiller bestilt. Landet på en Alpine 9887
        Jonas Tautra

Comment

• det er en bra spiller kunne du lagd en ca utstyr liste om ha slags anlegg som skal inn i volvo'n? hehe..
          bilstereo pensjonist!

golf 3 med 2x 18" btl i vegg og AB VFL1100.1 - 153,7 db!

Comment

• Er jo litt usikker fortsatt på nøyaktig antall på all utstyret, men vet sånn ca hva som skal inn.

Spiller: Alpine 9887
            Forsterker frontsett: 4stk Focus FX-2200
            Forsterker sub: 2 eller 3stk Focus 4500D koblet i 0,5 ohm
            Frontsett: 8stk Focus BK-6
            Sub: 4 eller 6stk Focus Black SPL15D2
            Batteri: 6-10stk Northstar NSB90
            Forhåpntligvis ny dynamo
            Og koblingsutstyr er litt usikkert enda..
            Jonas Tautra

Comment

• har du tidligere brukt orginal dynamo?
              vet du om noen plasser man finner større til volvo? har bare 70Ah på vogna mi, skulle hatt større
              VOLVO- for life
              Digital Design, Dynabel, /////Alpine

Comment

• Originally posted by 1/2en View Post
                har du tidligere brukt orginal dynamo?
                vet du om noen plasser man finner større til volvo? har bare 70Ah på vogna mi, skulle hatt større
                www.excessiveamperage.com/

http://shop.ebay.com/?_from=R40&_trk...All-Categories
                Tidligere importør for Digital Designs,
                overtatt av www.dynaBel.no.

Man spiller ikke høyt nok før man har et atmosfærisk trykk i bilen på 0 og 2 bar!

Comment

• Hvis du ikke har AC, kan du feste en dynamo der også. Gjør vel ikkenoe om man har 2x dynamoer?

Får ihvertfall 100 eller 105a dynamoer i 940, 2 slike hjelper vel på uten at man må blakke seg helt

Edit: Mulig du må ha en brakett da, for å få på den andre dynamoen.

Skal baksetene ut i 240'n?
                  Last edited by daruu; 09-12-2009, 13:10.
                  1989 Volvo 740 GL

Comment

• Hehe, husk nå hvilken tråd vi er i da gutter
                    Tidligere importør for Digital Designs,
                    overtatt av www.dynaBel.no.

Man spiller ikke høyt nok før man har et atmosfærisk trykk i bilen på 0 og 2 bar!

Comment

• Joda, men motoren(selve blokka, ihvertfall på "utsiden") er lik på 240,740 og 940.
                      Iogmed han skal ha ny dynamo(originale er vel 60 eller 45a) har det jo igrunn noe for seg i denne tråden også?

Hvis du skrur av plata som sitter bak baksetene hifonic og lar de ligge nedslått har du vel ganske så flatt gulv helt fram til forsetene
                      Edit: Eller tuller jeg nå... Er ikke 100% sikker på om ryggen sitter fast i det hele tatt om du tar vekk den plata. Ryggen sitter ihvertfall i noen hengsler på sia + dytta nedi ett slikt spor neders på setet.
                      Last edited by daruu; 09-12-2009, 13:51.
                      1989 Volvo 740 GL

Comment

Har aldri oppgradert dynamo på mine bygg før. Men planen er å gjøre det denne gangen. Men excessiveamperage har aldri svart på noen av mine 3 forespørsler på dynamoer de siste årene. Så de vil ikke selge noe til meg tydeligvis..

Originally posted by daruu View Post
                        Joda, men motoren(selve blokka, ihvertfall på "utsiden") er lik på 240,740 og 940.
                        Iogmed han skal ha ny dynamo(originale er vel 60 eller 45a) har det jo igrunn noe for seg i denne tråden også?

Hvis du skrur av plata som sitter bak baksetene hifonic og lar de ligge nedslått har du vel ganske så flatt gulv helt fram til forsetene
                        Edit: Eller tuller jeg nå... Er ikke 100% sikker på om ryggen sitter fast i det hele tatt om du tar vekk den plata. Ryggen sitter ihvertfall i noen hengsler på sia + dytta nedi ett slikt spor neders på setet.
                        Baksetene skal selvfølgelig ut Har lekt med tanken på to dynamoer også.. to stk på 300A hadde hjulpet mye (på bensinforbruket)

Er sånn med baksetene ja, men er mange liter nedi der setene blir liggende. Så alt blir ribba innvendig etter planen. Så skal det sveises firkantstål "bur" som deretter skal fores med kryssfiner innvendig.
                        Jonas Tautra

Comment

• Hvis du er ute etter dynamo,foreslår jeg at du til nød kjøper 2xBiltema(100 amperé) til 1000,- pr.stk. Ingen problem m tilpassing. Plug&play. Til og med xtra ledig reimhjul har du til dynamo nr 2.
                          Men så har du jo ambulanse-dynamo(er) fra 700/900-serien og de er GARANTERT større enn 100 amperé. Kansje noe ombygging,men ikke mere enn at en som har litt "Reodor Felgen-teknikker" vil kunne utføre den moddinga.
                          Bilco(Bil i Nord) vil vel kunne gi deg nummeret på dynamoen til Ambulansen,og så er det E-bay neste. Eller du kan gi meg et hint om du sliter med å skaffe. Har god kontakt med min x-stefar og han KAN volvo(Har bygd opp bl.a Import siste års Volvo 262C Bertone dønn org. Volvo 142 ombygd til GL,skiftet til org soltak,240 -81 nyere dash,240 bakaksel m/HB i midten for å nevne noe)
                          Just let me Know hvis du ville ha litt backup.

Bol
                          No Windows-crap,just Mac Power

Comment

• Ord kan ikke beskrvie hvor mye jeg gleder meg til å se prosessen og resultatet
                            Mvh Werner Harstad

Comment

• Er godt å kjenne at det skjer noe med prosjektet kjenner jeg

Har akkurat lagt inn noen bestillinger her og der

En pakke fra biltema med diverse utstyr og sparkel.
                              3 stk voltmetere.
                              aux-in kabel til Alpinen.

Forhåpentligvis får jeg litt peng i morgen fra en som skylder meg noen lapper. Da blir det eventuelt bestilling av frontsett og forsterkere til det
                              Jonas Tautra

Comment

du kan modifisere den. har studert en guide å det er ikke akkurat store jobben

Comment

Working...
                                X