Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hifonic's prosjekter - Volvo comeback ft. DovreGubben

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Originally posted by Hifonic View Post
    Da har jeg fått dynamofeste til Volvoen som muliggjør montering av et par dynamoer til
    STOR TAKK til Bass of love!
    No Problem
    Forresten,det "koster" også en prøvelytt når vi eventuelt møtes en gang i fremtiden. Ingen vet hvor Haren hopper, heter det vel
    No Windows-crap,just Mac Power

Comment

• Originally posted by Bassoflove View Post
      No Problem
      Forresten,det "koster" også en prøvelytt når vi eventuelt møtes en gang i fremtiden. Ingen vet hvor Haren hopper, heter det vel
      Det skulle bare mangle
      Jonas Tautra
      - Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
      Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!

Comment

• Pass på så ikke motoren blir kvælt på tomgang nå da!
        Mvh
        Andreas Moen Sæterbø
        Golf mk2
        Focus Acoustics ~ /////ALPINE ~ Northstar ~ Kenwood ~ MTX

Comment

• Originally posted by moeN View Post
          Pass på så ikke motoren blir kvælt på tomgang nå da!
          Her er det snakk om Volvo-POWER
          No Windows-crap,just Mac Power

Comment

• Sånn, da har jeg fått alle koakssettene i hus

Og har fått begynt litt på bygging av dørpaneler foran.

Fres med sirkeljigg

Ene dørpanelet

På plass i bilen

Skal bruke den øverste delen av org dørtrekk mot sideruta.

Men jeg bygger i en bod på 3m2 som er full av sommerfelger og annet skrot. Så er en smule tangt der.
            Har uansett nå fått saga ut begge bunnplatene til dørpanelene. Nå skal jeg borre hull til innfestning mot døra og få på plass den delen fra original dørtrekk. Deretter skal jeg frese ringer til elementene og plassere de på døra for så og trekke det med fleece.

Har også fått testa hvordan høyttalerne låter og må si meg imponert. Var redd for kvass diskant, men istedetfor låt det rett så bra til å være så billige elementer. Og det spilte HØYT med bare en kobla til cd-spilleren. Nesten så jeg tenker det er overkill med 32 slike med rundt 200 ganger mer effekt..
            Jonas Tautra

Comment

• Dette ser meget lovende ut! Får du plass til 8 stykk i en dør da?
              Mvh Werner Harstad

Comment

• Nå som jeg dropper vindussveiva så tror jeg det er plass til 12 sett om jeg lar de øverste stikke opp fra dørtrekket slik at de dekker lit av sideruta
                Men skal bygge 8 i hver dør så det ser litt bedre ut.
                Jonas Tautra

Comment

Skal ta mer bilder når jeg får resten av utstyret.
                  Hehe, de subbene der er rene kopier av DD9500 serien sånn visuellt sett. Eneste forskjellen er membranen og at det ikke står digital designs på gummifoten.

Om magneten og spolene er kopiert vet jeg lite om, men er jo ikke akkurat imponerende å kopiere design. Men er jo dog ekstreme subber de focusene i forhold til pris

Fant ikke noe bra 9515 bilde, så 9512 er kanskje litt vanskeligere å sammenligne med, men de er nå klin like foruten forskjellene jeg nevnte over
                  Last edited by DD-Henrik; 18-01-2010, 14:50.
                  Tidligere importør for Digital Designs,
                  overtatt av www.dynaBel.no.

Man spiller ikke høyt nok før man har et atmosfærisk trykk i bilen på 0 og 2 bar!

Comment

• Henrik, en ting må du tenke på...

DD har ikke patent på de høyttaler chassisene som de bruker og det er det svært få "mindre" fabrikanter som har.
                    Derfor kan du se at det finnes flere med samme chassis, men med forskjellig oppbygging.
                    Det er jo ikke akkurat i chassiset at høyttalerens største egenskaper avgjøres.

Men skulle jeg støtte utsagnet ditt om LIB og Dynabel som du så vennligst brukte, så bør DD og f.eks denne wooferen http://www.thansen.dk/product.asp?c=...pn=-1393596555
                    jo være henta fra samme hylle ikke sant?

Står jo til og med at den er utvikla i USA
                    Mvh
                    J. Holm
                    www.b2audio.com
                    http://facebook.com/b2audio

Comment

• Hehe, men om du ser litt nøyere, så er magneten også identisk i størrelse og design. Kanskje vanskelig å se på bildet, men nå kan jeg DD elementer inn og ut i blinde, og har sett på Focus Spl 15 og magnet og chassis er helt identisk sånn visuellt sett.

Har ikke sagt noe om spoler og magnet er lik mtp kjølekanaler osv, nevnte kun at det ikke imponerer med å kopiere design.

Og nå har jo DD eksistert i mangfoldig av år, og utviklet sine egne design for hver eneste klasse/modell (eks 9518a, b, c, d osv), og har alltid vært først ute med sitt design

"The 9500 'g' Series was designed with a singular goal in mind, to achieve the highest possible volume levels with a ferrite motor and to do so with the least distortion. The 9500 models are the most copied and cloned subs in today's car audio market, some even copy the name."

Man spiller ikke høyt nok før man har et atmosfærisk trykk i bilen på 0 og 2 bar!

Comment

• Stemmer nok at det er en kopi av 9500-serien. Akkurat som mange andre merker har gjort. Finnes mange subber som ser helt like ut.

Men er bare utseende som er kopiert, innvendig er det ikke like effektiv motoroppbygning og like avansert kjøling som på DD. Skulle bare mangle også, er litt annen pris også
                        Jonas Tautra

Comment

• Vældi grymt
                          Mvh
                          Andreas Moen Sæterbø
                          Golf mk2
                          Focus Acoustics ~ /////ALPINE ~ Northstar ~ Kenwood ~ MTX

Comment

• Har du fått "testet" voltmeterene noe særlig? -altså om de er kjappe nok til å registrere strømfall osv?
                            Kjøpte meg samme typen i går nemlig. Spent på om det faktisk fungerer, prisen tatt i betraktning...
                            Andreas Dibbern
                            Ford Fiesta
                            Takk til B2Audio
                            B2 HD12 - B2 M5 - Hertz EP4 -B2 C6.1 - Alpine 9880R - Odessey PC1500

Comment

• Nei, det har jeg ikke gjort enda. Men etter det jeg har hørt fra andre så skal de registrere svingninger i spenningen ganske kjapt.
                              Jonas Tautra

Comment

Stemmer nok at det er en kopi av 9500-serien. Akkurat som mange andre merker har gjort. Finnes mange subber som ser helt like ut.

Men er bare utseende som er kopiert, innvendig er det ikke like effektiv motoroppbygning og like avansert kjøling som på DD. Skulle bare mangle også, er litt annen pris også
                                Regnet egentlig med det ja

Men har nå hørt slike subber, og jeg er hvertfall godt imponert over ytelse/pris

Dine målinger kan jo også vise til dette da

Comment

Working...
                                X