Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hifonic's prosjekter - Volvo comeback ft. DovreGubben

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Denne tråden har gått litt i glemmeboka for meg
    Den Sunnyen som er nevnt spiller rundt 142dB, men absolutt potensiale til mer. Elendig batteri begrenser forsterkeren mye.

Ellers er Volvoen på ferie på ubestemt tid grunnet studier. Men nye planer for den tenker stadig ut

Puntoen er blitt tømt for stereo, men dessverre ikke av meg... Så venter på svar fra Gjensidige på erstatning.
    Har veldig lyst å bygge opp igjen anlegg i bilen, men som student har man ikke akkurat peng å spytte inn sjøl.
    Men er hvertfall på jakt etter ny spiller. Kriterierene er 4-veis aktiv deling med DSP i bagasjerom. Ser det ligger en P9 kombo på det svenske forumet akkurat nå, men må få penger fra forsikring først.
    En annen løsning jeg ser for meg er Denon A1 eller DCT-100 med Alpine H701 dsp i bagasjen.

Trenger også en bra 4-kanaler til å drive midbass og mellomtone. Har sett litt på Mosconi, men føler at min forumpenis blir altfor svær om jeg kjøper en sånn en Men om jeg får bra tilbud på en sånn så får det bare være

Som forsterker til diskant skal jeg bruke McIntosh. Diskantene blir inntil videre DLS Iridiumene jeg har.

Håper å kunne delta på et par EMMA konker til neste sesong.
    Jonas Tautra
    - Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
    Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!

Comment

• Kan et par zed audio produserte Hifonics Gen X 2-kanalere være et alternativ?
      [URL="http://www.facebook.com/OttesenDesign"]http://www.facebook.com/OttesenDesign[/URL]

Comment

• Du får sende meg en PM når du har bestemt deg for hva du vil ha så får vi se hva vi kan få til
        Ole Petter Holelien
        Din komplette leverandør av bilstereo og monteringsmatriell
        Judysbilstereo.no olepetter@judysbilstereo.no
        Focal Helix Cadence Pioneer DD Dynabel Gladen GZ Installbay Silent Coat DLS M.M

Comment

• Originally posted by Jørgen
          Lei å høre! Synes Punto-bygget ditt var kjempe spennende å lese om!

Litt offtopic, om man kjøper inn stereo til en gitt pris og det blir stjelt, hvor mye(i %) får man da igjen?
          Det kommer vel ann på hvor mye man har forsikret det for. Vanlig tyveri er vel 10000kr hvis ikke man har utvidet...
          Ole Petter Holelien

Comment

• Stemmer det, vanlig så er det 10.000. Også må man trekke fra egenandelen i tillegg.

Noe av det første jeg gjorde etter å ha kjøpt Focus'n min var å øke opp til 50.000... Tror det kosta meg noen hundrelapper ekstra i året bare, that's it.

Og det er verdt det når man først blir utsatt for innbrudd

Men nok om det, jeg håper på å kunne følge videre med på et nytt prosjekt i Puntoen Hifonic, og at du skal begi deg ut i EMMA-verden i tillegg til det basshodet du er, gjør ting bare mer spennende

STÅ PÅ!
            2005 Ford Focus Titanium - Alpine IVA-W505R - Alpine Imprint PXA-H100 - MTX T8652 foran med aktiv deling - MTX T610S-22 subwoofer x2 - MTX TH904 4x150w rms forsterker - MTX TH1500D 1x1500w rms forsterker - 2 stk Alpine 5,8" LCD-skjermer i nakkestøtter - Stinger kabling -

Comment

• Gjensidige påstår at jeg kun har grunndekninga på 10k, men jeg ba de øke den når jeg avskilta volvoen og flytta sørover. Men dette er ikke blitt registrert i systemet deres og det går tydeligvis utover meg..

Håper også å kunne bygge litt. Men noe basshue er jeg faktisk ikke selv om alle tydeligvis har fått det inntrykket Kanskje ikke så rart.. Men jeg har alltid ment at rett gjengivelse av musikk er det riktige når man skal bygge anlegg. Men så har jeg lenge følt at jeg får til det der med å bygge ting so spiller høyt, og da har jeg liksom bygd ekstremt på den fronten Har uansett hele tiden hatt frontsett som nok spiller over gjennomsnittet bra i bilen. Og nå føler jeg at jeg begynner å få kunnskaper til å bygge noe som virkelig fungerer på den fronten også. Så får vi se om det stemmer!
              Jonas Tautra

Comment

• HAHA hvor er "liker" knappen
                Ole Petter Holelien

Comment

• Originally posted by Jørgen
                  Hahah! Kan ikke skjønne det jeg heller. Jeg mener, de videoene du har lagt ut på youtube med kraftig turbulens inne i bilen, ruter og metall i dører som flexer og dasspapir som flagrer, det oser jo bare SQ av det ^^ Særlig alle bildene av 400L+++ basskasser
                  Jeg er da en person som kan like flere ting enn det jeg legger ut på youtube Er det noe som er mer patetisk en flexevideoer på youtube så er det videoer av "SQ" biler. Derfor legger jeg ikke slikt ut der, men nyter det heller alene med en god cd i spilleren.
                  Jonas Tautra

Comment

• Originally posted by Hifonic View Post
                    Gjensidige påstår at jeg kun har grunndekninga på 10k, men jeg ba de øke den når jeg avskilta volvoen og flytta sørover. Men dette er ikke blitt registrert i systemet deres og det går tydeligvis utover meg..
                    Og igjen er det de velbetalte papirflytterne som gjør at vi privatpersoner taper stort når ting skjer.
                    Båten til fattern gikk på land i høst under en storm og først da når skaden hadde skjedd viste det seg at kaskoen på båten var fjernet... Altså, båt til 200.000 ødelagt å 0 kr i erstatning. Han hadde aldrig bedt dem å fjerne kaskon
                    ~Mentalt etterpåklok nybegynner

Comment

• Typisk!
                      Skjønner ikke at de kan påstå at jeg ikke har økt den, er ikke så tett at jeg flytter sørover og ikke betaler noen hundrelapper ekstra for å dekke mer av anlegget..
                      Jonas Tautra

Comment

• Originally posted by Hifonic View Post
                        Men så har jeg lenge følt at jeg får til det der med å bygge ting so spiller høyt, og da har jeg liksom bygd ekstremt på den fronten
                        Etter min mening så syns jeg du er en av de beste til akkurat det Tror ikke jeg har kommet over noen ennå som har fått til så rått bygg (da snakker jeg om volvoen) når man tenker på effekt/ant. subber/score ved lave frekvenser som du. (og jeg har sett igjennom mange prosjekttråder, lol ) Må vel være Mike Singer sin Chevrolet Caprice i så fall Gleder meg til å se neste extrem versjon igjen, men da bør du skaffe deg en aux kabel eller lignende til ipoden så du slipper at cd`plata ikke hopper når du filmer, lol

Synd å høre om tyveriet og ett dårlig forsikringsselkap, veldig surt når sånn skjer. Håper alt ordner seg til slutt
                        Mvh Werner Harstad

Comment

• Takk takk
                          Aux-in kabel hadde jeg også i Volvoen, men pluggen på spilleren gikk i stykker på to kabler, og da gidda jeg ikke bestille flere. Dårlige loddinger på de sakene der
                          Jonas Tautra

Comment

• tog ett bra tag o gå igenom denna tråd....trodde först inte d gick o få sjukare än punto'n...men 245an bevisade det

Comment

• Pass på å få ny forsikringsavtale på papir, tilsendt i posten. Så har man det på det rene hva man betaler for osv. Og hva man har krav på å få igjen om uhellet skulle være ute (eller tjuvpakket inne!).

Comment

• Da bygges det litt stereo igjen
                                Skal bygge litt i nybilen i løpet av sommeren.

I denne skal det bygges et enkelt anlegg uten at noen ting i bilen skal modifiseres eller ødelegges.
                                Hittill har jeg kjøpt:
                                Alpine IVA-D310R
                                Alpine PXA-H701 (midlertidig til Mosconi DSP kommer)
                                2 Mosconi 100.4

Fra før har jeg ting som skal brukes:
                                DLS Iridium diskanter
                                Focal 3w2 mellomtoner
                                DLS signalkabler
                                Northstar NSB90 batteri

Skal bestilles:
                                Seas L26ROY
                                5,25" midbasser som sparker litt når jeg finner det

Har gjort litt:
                                Pods til mellomtone og diskant

Akkurat nå venter jeg på mer utstyr.

Jobber ellers med et annet prosjekt i en VW Passat.
                                I denne skal dette utstyret inn:
                                Pioneer P9R med DSP
                                2 DLS 3-kanals forsterkere
                                2 Focus Acoustics FFX-1500D
                                2 Focus Acoustics SPL 15D2
                                DLS Iridum 3-veis frontsett
                                Northstar NSB90

Utstyr:

Kabler strekt

Bunnplate til reservehjulsbrønn

Modding av monoblokker

Blir pods på dashen i denne bilen også

Monoblokker på plass

Neste steg blir montering av midbasser i dørene som blir dempet i samme slengen. Podsene skal også bygges ferdig. Blir langt fra optimal vinkling på elementer her, men skal få til å låte greit uansett.
                                Kassa til subbene blit 140l netto bygget i 30mm kryssfiner.
                                Jonas Tautra

Comment

Working...
                                X