Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hifonic's prosjekter - Volvo comeback ft. DovreGubben

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• EPAstål hehe
    MVH, Øivind Sandvik
    sigpic
    www.facebook.com/Sandviksbassogbongel
    www.sandviksbassogbongel.com

Comment

• Dagen idag har gått med å fullføre avstivningsstaget for tak og gulv samt montere dette. Forhåpentligvis så gir det noe effekt mtp db siden tak og gulvet resonerte (etter hva jeg forstod på jonas)
      Ellers har jeg sveise rusthøl. Fine sveiser ble det ikke men nå skal den hvertfall komme gjennom eu godkjenninga uten noen spesielle problemer.
      Tor Martin Ølberg
      - Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
      Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!

Comment

• Den avstiviveren der var drøy.hvis den gir etter så er et ingen ting som funker. hehe. spennende prosjekt

mvh kim

Comment

• Da har vi atter en gang lekt oss litt i verkstedet. Driver for øyeblikket av med batteribanken som begynner å bli mycket naiz. Jeg derimot har holdt på å prøvd å fått i stand volvoen til eugodkjenningen som er i morgen. Krysser fingrene for at den går igjennom uten noen problemer. Har fikset alt av lys så den skal i prinsippet gå igjennom. Har sjekket foringer, lagere rust på undersiden. Så skal ikke være mye prik igjen og pirke på. Men vi får se hva dem sier :-)

Om den blir godkjent imorgen så starter jeg med en gang med å sveise inn forsterkerrack, batteribanken og begynner å montere det som er av plater som skal monteres.
          Tor Martin Ølberg

Comment

• Nice work guys!

Men der ser jeg 1.4db-ish tap med en gang, etter det vi ble fortalt i sommer. :P
            Runar E. Olsen ~ Moderator
            Kia Cee'd SW 2011 - Blir snart SQ prosjekt.
            http://www.signaturebar.com/uploads/images/67311.gif

Comment

• Sikringen?
              Tor Martin Ølberg

Comment

• Ja.
                Nils sa vell at man mister ca 0,1db per sikring/koblingspunkt.

Men dere skal jo også delta i EMMA, så der får dere nok kjæft uten sikringer.

Comment

• Taper mer poeng for å ikke ha sikring enn 0.1 db. Og slik du regner blir feil grunnet fler forsterkere. Og jeg mener det nils sier er piss. Kanskje det gjelder i dbdrag men ikke slik dette oppsettet blir. Men vi får nå se.
                  Tor Martin Ølberg

Comment

• I dette oppsettet vil de sikringene ha minimalt å si Vi skal ikke akkurat presse hundrevis av ampere gjennom en kabel her.
                    Jonas Tautra

Comment

• Hehe. Ikke alle som har strippestang inni subbkassa.
                      sigpic

Comment

• Fin å ha sene verkstedkvelder
                        Jonas Tautra

Comment

• Hohoho, Da er volvoen EU godkjent med totalt NULL i feil. 29 år gammal bil med null feil. skal godt gjøres spør du meg. Fint å flott jeg er hvertfall veldig fornøyd selv om jeg måtte sveise et rusthøl. fikse x antall lykter og piss som ikke funket som de skulle men alt i alt er jeg skikkelig fornøyd nå.

Opp i morgen tidelig og få gjort noe skikkelig arbeid. Nå begynner morroa ;D stay tuned
                          Tor Martin Ølberg

Comment

• Dere to er bare helt rå! DIGGER dette prosjektet, håper jeg får anledning å høre resultatet i sommer
                            Mvh Werner Harstad

Comment

• Og jeg digger ditt prosjekt! bare synd man ikke får sett så mye av det
                              Om du skal på gatebil på Rudskogen i år så ser du nok bilen, den skal på begge treffene på Rudskogen etter planen.

Stolt Pedro etter god prestasjon på EU:

Stygt når lakken på innsiden av ruta har løsnet på ene ruta... må finne på noe lurt der Kanskje bare male i bilens farge og lage varebil look

Har i dag dempet torpedoveggen der jeg ikke hadde dempet før med ganske mange lag. Har også lagt 7-9 lage på innsiden av a-stolpe dekslene. Der var utrolig mye plass! Så om vi sliter med ruteflex så er det mulig å sveist inn noe stål der for å stive av. Laget også nytt panel til spiller og voltmetere. Lurte også inn USB inngang der om man har med seg minnepenn eller slikt:

Fikk også skummet rundt kassa mot gulvteppet, viste seg at det ikke var 100% tett overalt. Har også tømt en boks med skum under kassa, og skal få lurt inn et par til for å få det helt perfekt.

Døråpnerløsningen

Vurderer å montere denne omtrent slik, men med penere kabler.
                              Jonas Tautra

Comment

• Bare og hive de kabel bitene i strømper. Blir plutselig litt penere da

Syns fargevalget var tøfft. Show bil uten tvil

Comment

Working...
                                X