Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hifonic's prosjekter - Volvo comeback ft. DovreGubben

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Gromme greier!

De 10" dine i døra, kan du si noe om hvordan egenskaper de har og hvordan du opplever de? hadde slike 8" egnet seg som ren midbass i et "normalt" oppsett?

Comment

• Er 8" i dørene på volvoen Men som ren midbass duger de nok ikke, er olle rare slaglengden og de leverer ikke sååå mye under 100hz. Tror nok 10" fra samme serien er mye bedre uten å ha prøvd selv. Men mellomtone leverer disse som bare rakker´n og låter faktisk bra også!
      Jonas Tautra
      - Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
      Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!

Comment

• Dessverre ikke stort å meddele her. Har drevet av å justert de siste dagene og stort sett bare kost meg med lyden i volvoen. Den spiller nesten ALL musikk jævlig bra. 31hz burp idag kom på 156.4dB, kan skyldes litt feiljustering eller at det var JÆÆÆVLIG varmt idag, men alt i alt spiller det jævlig rått. Skal få til en hairtrick video snart :-)

Bilen blir å ses å hørres på våler for dem som vil hørre et skikkelig LOW END MONSTER.
        Tor Martin Ølberg

Comment

• Førerdør åpen, sensor der dbdrag har sensoren. 34hz@158.3dB.

Skal se om jeg klarer å hente noe mer imorgen, mangla en probe til oscilioskopet så fikk ikke maks juice ut av forsterkerne, TROR jeg. Får se imorgen hva forsterkerne sier ;D
          Tor Martin Ølberg

Comment

• Du får ikke mer effekt ut med oscilloscop, tro meg
            Jonas Tautra

Comment

• Lurer på hvor mye høyere dette kommer til å spille med 95 serien. hmm

mvh kim

Comment

• Det har helt klart enormt potensiale Kjedelig å sitte i Finnmark å følge med på dette, men skal heldigvis ned igjen snart.
                Skal nok klare 160 med 3500 serien og Har noen triks i ermet som jeg skal prøve ut når jeg kommer ned.

Og for de som lurer på hvorfor det ikke spiller like høyt som med focus subbene; båndbredden er blitt mye større nå enn før. Spiller mye jevnere uten en voldsom peak slik det gjorde før, så det låter råere nå enn før selv om scoren er ørlite lavere. Men som sagt så skal nok denne scoren også opp, og uten å få en voldsom peak.
                Jonas Tautra

Comment

• Originally posted by Hifonic View Post
                  Det har helt klart enormt potensiale Kjedelig å sitte i Finnmark å følge med på dette, men skal heldigvis ned igjen snart.
                  Skal nok klare 160 med 3500 serien og Har noen triks i ermet som jeg skal prøve ut når jeg kommer ned.

Og for de som lurer på hvorfor det ikke spiller like høyt som med focus subbene; båndbredden er blitt mye større nå enn før. Spiller mye jevnere uten en voldsom peak slik det gjorde før, så det låter råere nå enn før selv om scoren er ørlite lavere. Men som sagt så skal nok denne scoren også opp, og uten å få en voldsom peak.

FYTTI HELVETTE NOE SÅ SINNSYKT RÅTT !

Går det faktisk ann og sitte inn i bilen på full vreng med musikk ?

Dette anlegget MÅ jeg få lyttet til

Comment

• Går fint å sitte inni bilen Bare gøy det! Bare å møte på et av gatebil treffene så får du hørt bilen!
                    Jonas Tautra

Comment

• Originally posted by Hifonic View Post
                      Går fint å sitte inni bilen Bare gøy det! Bare å møte på et av gatebil treffene så får du hørt bilen!
                      Det skal jeg, uten tvil

Comment

• Bare å røske tak i Tor eller meg om jeg er der
                        Jonas Tautra

Comment

• 158db?

Fyttisvarte. Jeg holder på å daue når jeg sitter i mine stusselige 143,6 :P

Klarer man i det heletatt å puste på full guff?

Skal nok definitivt få med meg denne på ett treff ja

Comment

• ikke noe problem å puste i volvoen :-) Kom til våler nå til helga så får du hørre :-)
                            Tor Martin Ølberg

Comment

• Blir nok ikke noe til helga for meg, meb muligens rudskogen

Comment

• y u need a SMD thingy to get moar dbzzzz :P
                                Runar E. Olsen ~ Moderator
                                Kia Cee'd SW 2011 - Blir snart SQ prosjekt.
                                http://www.signaturebar.com/uploads/images/67311.gif

Comment

Working...
                                X