Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hifonic's prosjekter - Volvo comeback ft. DovreGubben

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Da har jeg kost litt med volvoen. Har ladet batterier som var noe tomme Har også justert litt på DSP i full fart og fått bort noe støy. Alt klart til konkurranse i morgen i Arendal og treff på Sem på lørdag.

Et par videoer fikk jeg og filma
    http://www.youtube.com/watch?v=8Lgq-q81xno
    http://www.youtube.com/watch?v=NrrVJz545go
    Jonas Tautra
    - Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
    Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!

Comment

• hadde ikke Tor ladet opp?
      MVH, Øivind Sandvik
      sigpic
      www.facebook.com/Sandviksbassogbongel
      www.sandviksbassogbongel.com

Comment

• Vanskelig å lade opp når jeg er 600km unna bilen...
        Tor Martin Ølberg

Comment

• neeeida må ikke se problemene :P
          MVH, Øivind Sandvik
          sigpic

Comment

• Haha Du får prøve og flytte 600km og miste lappen og se da HVOR mye du faktisk klarer å få gjort med golfen din :P
            Tor Martin Ølberg

Comment

• i dont need that ! ;P
              MVH, Øivind Sandvik
              sigpic

Comment

• Takk for"lytt'n" (mer som frivillig tortur ) i helga

Drøyeste jeg har hørt/kjent noen gang. Tror øra og hodet var glad for at jeg fant fram ørepluggene når vi testa litt

Uansett, utrolig kult prosjekt, og artig at jeg endelig fikk tatt en titt på denne!

Comment

• Gratulerer med Seieren(e) i helga !
                  Kult å hilse på deg igjen og dritfett å kjenne den tunge feite dypbassen !
                  Synd det "bare" gikk på 75% gass , men Heftig var det uansett.
                  TEAM RE-LOUD
                  Norwegian Champion 00 - 01 - 02 - 03 - 06 - 07 - 08 - 11 - 12 - 13 - 14
                  2013 ssnw - 4 stk DD m4a og 1 DD Z 18 = 165.9 dB'zzz

Comment

• Takker for det! Og var hyggelig å ta en prat med dere gutta og! Alltid moro å prate med folk som kan mye om stereo
                    Tror nesten det var under 75% og, for når man koblet ut to monoblokker så ga de to andre blokkene kobla til samme rca kabler ut mindre effekt. SP var to elementer som spilte for fullt og en som fikk litt mindre effekt

Men fornøyd med helgas resultater likevel!
                    Jonas Tautra

Comment

• Neste år må og skal jeg høre`n på full gass.... Så det har jeg herved bestilt "lyttetest" på nå
                      TEAM RE-LOUD
                      Norwegian Champion 00 - 01 - 02 - 03 - 06 - 07 - 08 - 11 - 12 - 13 - 14
                      2013 ssnw - 4 stk DD m4a og 1 DD Z 18 = 165.9 dB'zzz

Comment

• Det får du garantert muligheten til
                        Jonas Tautra

Comment

• Må få takke dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design for støtte denne sesongen som resulterte i tittelen som norgesmester i klassene Pro 4001w+ og Extreme Show SPL! Dere støtter alltid opp med service og førsteklasses produkter!

Samtidig har jeg startet en side på facebook for alle bilstereohuer; Tana Rein Lyd.
                          Der vil det etterhvert komme bilder fra treff og konkurranser, prosjekter, tilbud fra forhandlere, videoer og artikler
                          Jonas Tautra

Comment

• Har dere nå planer for volvoen i vinter ?
                            tenker på oppgraderinger osv

Comment

• Har drivet av men ikke stort som er spennende.

Motoren har hatt et vondt liv i det siste, så nå er den blitt fikset. Var stiftet på rotoren som var fucket men nå funker den som den skal.

Av planer så blir det å tune litt om, recone elementer med noe som gir høyere dB, stivere spider that is og kanskje komposittmembran om pengene strekker til. Dørene blir kanskje bygget om, noe jeg må se litt nærmere på.

Ellers så blir det stort sett bare å pusse litt opp kan en si, gjør at den ser litt mer "ok" ut.

Har snust på tanken med å sveise igjen bakdørene men må forhøre meg med biltilsynet hva dem tenker om det før jeg begynner å sveise igjen og sparkle. Det kaaan også være at den blir malt på ny igjen i ekte militærfarger da gutta på basen mente at vi måtte få den utrusta i full militær kammodrakt. Hva som skjer på den sia får en vente å se.
                              Tor Martin Ølberg

Comment

• Skjer ikke mye bilstereorelatert her for tiden, men leker litt med Tang Band fulltoner jeg kjøpte på TB salget på dynabel.
                                Har lekt litt med TB W3-871 i 1,5l colaflasker som spiller overraksende bra uten noe EQ, og veldig kult med litt minidsp kos.

Så ble dette testet ut:

Horn/waveguide. Funket bra i området 300-4000hz.

I dag var tiden inne for å teste ut TB W4-1320SJ

BURKEN glass fra ikea

Litt SPLEN

Så presse elementet nedi

Spller ganske kult nedoveri frekvens og med litt EQ
                                Jonas Tautra

Comment

Working...
                                X