Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hifonic's prosjekter - Volvo comeback ft. DovreGubben

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Tenker jeg prøver show spl i dag ja. Men må få vite åssen innstillinger jeg skal sette på den klassen da den ikke er med i standardklassene i db drag..

Og fikk lyst å teste hva midbassene spiller

Har nå målt i stua. 127dB i sofaen og 140,5 foran DD kassa som står i hjørnet
    Jonas Tautra
    - Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
    Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!

Comment

• Midbassene spilte 126dB ved 50hz målt på nakkestøtta.
      Men nå er forsterkeren tatt ut av bilen og bytter nok eier i dag. Og det skjer ingenting her på 6 uker regner jeg med siden jeg skal til Tromsø og Cato senteret i Son nå.

Men etter det håper jeg det skjer noe igjen.
      Jonas Tautra

Comment

• ka kosta disse elementene dine nye
        øl å høna kan du sjøna- fitta å dramm er mitt program

Comment

• Originally posted by lui View Post
          ka kosta disse elementene dine nye
          De koster rundt 4k nye.
          Nevnte jeg at jeg kobla vekk epicenter for å teste uten subsonic filter? Gikk opp til 141,3 dB på 20hz
          Jonas Tautra

Comment

• Må vel skrive litt mer svada her i tråden siden det er så stille her.
            Målte 148,5dB ved 32hz noen uker siden før jeg tok ut forsterkeren. Nå har ikke jeg hatt lyd i subbene siden da. Men håper på at det kommer ny forsterker før jul. Denne skal brukes i både puntoen og pandaen i begynnelsen. Kommer egne saker til Puntoen etterhvert

Litt update på pandafronten også..
            Har mest sannsynlig fått meg mekkeplass fra nyåret ellerno.
            Som sagt, mulig forsterker blir bestillt til uka. Men det er mulig at den oppgraderes i løpet av våren og selvfølgelig skal den få en tvillingbror å leke med
            Sub skal bestilles så snart jeg får solgt Spl Dynamics monoblokka. Ser ut som jeg prøver med en 12" først. Og da ser det ut til å sub da jeg ikke tror subber med vanlig membran tåler de kassekonstruksjonene jeg har startet på
            Jonas Tautra

Comment

• Fett anlegg det der, e du fra vadsø? så et par kjentfolk fra treffet der på bildet ditt
              Mvh Thomas Pedersen
              -------------------------------------------
              1996 S40 1.8 - Pioneer - RE SE Audio - Soundmagus

Comment

• Originally posted by king_pedersen View Post
                Fett anlegg det der, e du fra vadsø? så et par kjentfolk fra treffet der på bildet ditt
                Gått på skole i Vadsø noen år. Men er nok tana-væring
                Jonas Tautra

Comment

• Originally posted by Hifonic View Post
                  Ser ut som jeg prøver med en 12" først. Og da ser det ut til å sub da jeg ikke tror subber med vanlig membran tåler de kassekonstruksjonene jeg har startet på
                  Ja, bukskinn fra albinoalligatorer er jo kjent for å være ca 35% sterkere enn karbonfiber og ca 60% sterkere enn stål

Comment

• Haha, jeg så den der, gud å harry xD
                    Mvh
                    Rolf Try Nygård

Comment

• Woho, update!
                      Byttet midbasser i dag.Nå står det HV200 i dørene og førsteintrykket er veldig bra! Sexy elementer som spiller veldig pent oppover i frekvens også. Og ikke minst vanvittig følsomme! Stor takk til RiZLa for at jeg fikk testet disse

Og tror jeg fant ut hva som var grunnen til diverse ulyder fra den ene gamle midbassen
                      Jonas Tautra

Comment

• såpass ja

Comment

• Endelig fått gjort litt igjen. Synd det hittil bare har vært demontering av utstyr og saging. Men uansett, her er noen bilder:

Her er kassa tatt ut etter mye svetting

Hva ligger på pallen bak kassa?

Tror de gamle hadde mista litt farge når man sammeligner de mot de gamle

Tror også jeg skal starte forsiktig når alt er koblet til. Litt forskjell på mykheten på oppheng ute å går nå Men de nye løsner nok ganske kjapt..

Men bare å hive seg i saging!

Men ble sliten og lei så fikk bare laget hull til et element til. Fortsette i morgen tenker jeg. Ikke stress siden forsterkeren ikke er kommet enda.

Skal nok også legge noe forsterkning inni kassa mellom subbene slik at frontplata ikke flekser.

Også blir man jo alltid i godt humør når man har 4 voksne subber ved siden av seg

Mere bilder kommer etterhvert som ting faller på plass..
                          Jonas Tautra

Comment

• haha, du er svekka ass ^^
                            www.eirikaspaas.com

Comment

• Neshda gidder ikke bli sånn fisefin SQ kar som du prøver å bli
                              Jonas Tautra

Comment

• skal da bli mer enn nok trøkk i min og, men slår nok ikke deg på dypbassen nei

kanskje jeg skal begynne å kalle deg for 33hZ-sama?
                                www.eirikaspaas.com

Comment

Working...
                                X