Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hifonic's prosjekter - Volvo comeback ft. DovreGubben

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Originally posted by hugomidt View Post
    er ikke det ritmo felger på den ???
    Når du sier det så kan det nok stemme. Har gått å grubla hvor jeg har sett sånne før
    Jonas Tautra
    - Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
    Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!

Comment

• En kompis som hadde en moped som lignet bra på den pandan Hver gang jeg lånte den begynte noe nytt å virke

Som fram bremsen...

Good times!
      [URL="http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=6201"]Mercedes ML 270 CDI[/URL] <-- Link til tråd
      Alpine, Mosconi, Pioneer, JL Audio, DLS, Elemental Designs, Stinger

Comment

• Har fått tid til å styre litt igjen. Tok ut taktrekk, alle stolpedekslene og annet småfiks. Har ikke bilde av alt, men noe fikk jeg tatt bilde av.

La litt SPLEN 3008 på innsiden av dekslene. Men måtte passe på å ikke legge der diverse greier er montert i bilen.

Her er jeg i gang med taket helt fremst. Er to lag vibroplast der nå og et lag splen.

A-stolpe. La ikke Splen der siden jeg bare hadde 8mm splen. Men la litt vibroplast på innsiden av a-stolpene og lagde kasse til mellomtonene med det. Sånn kjapt tror jeg det ga en bra løft i lyden og mye mer kontroll på elementene.

Her jobber jeg med taket. La litt matte på taklukesystemet også. Er 4 lag vibroplast i taket nå og et lag Splen 3008 over det hele.

Bytta og antenne på bilen siden den gamle var ødelagt av ulike årsaker
        Fikk meg en overraskelse når jeg skulle skru ut taklukemotoren.

Men følte med litt lur og fant frem kjemisk metall og en metallskinne og skruer.

Og det verste er at dette fungerte!
        Jonas Tautra

Comment

• Så bra ut
          Overkill med 4 lag Vibroplast! Snakker vi betongtak?
          Hvordan skal du montere den stooore forsterkeren i bagasjen da?

Edit/OT: Etter 2 lag, så hjelper det vell ikke så mye lenger? Sløsing rett og slett?
          Last edited by NeDD; 15-02-2008, 13:54.
          Alpine - Dynamat - Hertz - Installbay - JL Audio - Monstercables - Stinger
          Prosjekt tråd: http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=1084
          Update 15.05.09. Kenneth Ueland, Rogaland

Comment

• hehe, er jo overkill som er morro da

hifonic: du har fremdeles ikke like mye demping i taket som meg
            www.eirikaspaas.com

Comment

• Nais jobb, skulle ønske bare arbeidslysten grep meg og en dag på samma viset
              Mvh
              Rolf Try Nygård

Comment

• Originally posted by NeDD View Post
                Så bra ut
                Overkill med 4 lag Vibroplast! Snakker vi betongtak?
                Hvordan skal du montere den stooore forsterkeren i bagasjen da?
                Taket er ganske dødt nå ja. Men på grunn av takluka vil det aldri bli helt bra..

Forsterkeren ja, glemte helt å nevne om det. I går måtte jeg på egen hånd løfte fronten av kassa slik at jeg fikk den litt høyere opp. Støtta opp med noe 2x4 slik at det nå er plass til forsterkeren under der. Omtrent halve forsterkeren havner under kasse mens det som stikker ut står på 2x2" planken som holder batteriene på plass.

Skal dra å koble opp dette straks
                Jonas Tautra

Comment

• Originally posted by klovnster View Post
                  hehe, er jo overkill som er morro da

hifonic: du har fremdeles ikke like mye demping i taket som meg
                  Overkill er eneste måten å gjøre det på!

Haha, jeg vet Men tror det holder med det som er der. Må vel nevne at vibroplasten på bagasjeluka var revet i filler der hvor bassrefleksporten er. Lå masse biter inni luka. Og dette bak dekselet som er på luka. Dekselet hang fast på 2 av 10 klips pluss to skruer. Master of destruction

Originally posted by neptyr View Post
                  Nais jobb, skulle ønske bare arbeidslysten grep meg og en dag på samma viset
                  Er bare moro å styre når man endelig får tid til det Ble 10 timer i strekk i går/i natt. Våknet i morrest av at jeg hadde krampe i den ene hånda
                  Jonas Tautra

Comment

• Originally posted by Hifonic View Post
                    Overkill er eneste måten å gjøre det på!
                    Haha, jeg vet Men troMå vel nevne at vibroplasten på bagasjeluka var revet i filler der hvor bassrefleksporten er. Lå masse biter inni luka. Og dette bak dekselet som er på luka. Dekselet hang fast på 2 av 10 klips pluss to skruer. Master of destruction

Er bare moro å styre når man endelig får tid til det Ble 10 timer i strekk i går/i natt. Våknet i morrest av at jeg hadde krampe i den ene hånda
                    Ikke rart du kjører på med dempemateriell når du klisterer den utover bilen ved å vri opp volumet.
                    Hadde forresten krampe i rompeballene etter kabeltrekking sist fredag.

Comment

• Originally posted by NeDD View Post
                      Ikke rart du kjører på med dempemateriell når du klisterer den utover bilen ved å vri opp volumet.
                      Hadde forresten krampe i rompeballene etter kabeltrekking sist fredag.
                      Vel, nå er mononlokka kobla til igjen, og vil ikke si at taket ikke vibrerer fortsatt.. Kanskje mattene trenger litt hjelp til å bli pressa fast i taket? Veel, her har jeg filma at jeg tar siste finish på påføring av mattene

Jonas Tautra

Comment

• hehe.. sjukt!

Comment

• Sjukt ja...
                          sigpic

Comment

• Da er mer skade gjort på bilen..

Jonas Tautra

Comment

• Hva faen skal man si til no sånt a?

Yo crazy mofo, fo'sho...
                              Mvh Tony
                              - The only road to take is perfection itself

Comment

• Hahahahah! *ler*
                                Frem med brekkjern, så får du det på plass igjen.
                                Så selger du subbene og konsentrer seg om SQ :P

Comment

Working...
                                X