Announcement

Collapse
No announcement yet.

Lerberen Lyd & Galskap

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Da har jeg snakket litt med Nathan hos EA ang ny dynamo. og han kan custom lage en dynamo til min bil den vil da levere nærmere 240-250 amps. Vil dette holde tror dere? Eller skal jeg gå for en universal på 320 amps, og satse på å lage custom braketter selv? Idag kjøpte jeg også tilbake min gamle Genesis Stereo 60. Denne kjøpte jeg tilbake i 2007 når jeg hadde Hertz og Genesis i min Vectra. Denne er ALDRI brukt, fortsatt i vacumert plastikk, med medølgende skrujern, niter, skruer, frekvens moduler, benkepapirer,, brukermanual og orginal boks Prisen var den beste av alt..
    VW/Audi ende-tusi-ast!

Comment

Lerberen Lyd & Galskap

Bilder av Stereo 60 😃 Etter en prat med Johnny Børset så blir det å teste denne på frontsettet, å prøve passiv kjøring i front..kanskje, hvis jeg vil kople den opp. Den er ubrukt, og vil stige i verdi hvis den forblir ubrukt å de ligger for over 3500,- på ebay i tilnærmet samme tilstand.

Last edited by Tommen; 26-08-2015, 21:27.
      VW/Audi ende-tusi-ast!

Comment

Da fikk jeg tatt en liten video av anlegget, så blir det filmet inne i bilen en annen gang 😆 er kansje spillt inn i ca 5 av 25 timer 😊 nå vurderes det å bygge større anlegg i gamlere bil 😊 sang : guilt Nero
        https://vimeo.com/137691501

Sent fra min SM-N910F via Tapatalk

Comment

Hvem er hun i bakgrunnen?
          VW/Audi ende-tusi-ast!

Comment

Originally posted by Tommen View Post
            Hvem er hun i bakgrunnen?
            Det veit vel du ja 😂😂

Comment

Angående ditt spørsmål om dynamo; hvor stor er batteribanken din og hvor mye kontinuerlig effekt skal du hente?
              never enough!

Comment

Originally posted by bass-freek View Post
                Angående ditt spørsmål om dynamo; hvor stor er batteribanken din og hvor mye kontinuerlig effekt skal du hente?
                Batteribanken kommer til å bli 2 stk Biltema 95ah AGM batterier + 70ah AGM batteri frem. Pr idag kjører jeg med 1 stk 3500.1 forsterker, men jeg vurderer om jeg skal inn med 1 stk til. Saken er slik: Jeg får IKKE linket ampene sammen, da de kan kjøres på minimum 2 ohm, så alternativet er å kjøre 1 stk 3500.1 forsterker pr element i 2 ohm (1900W 2 ohm). Jeg har mine tvil på at dette utgjør noen særlig stor forskjell, til tross for "bare" 150w ekstra pr element likevell om impedansen er høyere?

Det fungerer meget godt nå, men mere effekt og høyere impedans så vil jo forsterkerne ha noe mere kontroll over elementene. Jeg vil heller prøve å satse på å hente ut så mye som mulig fra elementene jeg har i dag, for å se hvor høyt de kan spille, isteden for å fleske på med flere elementer..
                VW/Audi ende-tusi-ast!

Comment

Uten å ha regna på det så sier magefølelsen min at med tre batterier og 3500-4000w så burde 240-250a dynamo funke meget bra til normal bruk. Har du behov for å spille alt det klarer i mange låter etter hverandre ville jeg vurdert å doble batteribanken og sett på større dynamo kanskje. Tuning har og litt å si. Driver du og spiller 25Hz decaf-musikk eller mer vanlige produksjoner? Førstenevnte suger mest strøm til av forsterkerne dine.
                  never enough!

Comment

Originally posted by bass-freek View Post
                    Uten å ha regna på det så sier magefølelsen min at med tre batterier og 3500-4000w så burde 240-250a dynamo funke meget bra til normal bruk. Har du behov for å spille alt det klarer i mange låter etter hverandre ville jeg vurdert å doble batteribanken og sett på større dynamo kanskje. Tuning har og litt å si. Driver du og spiller 25Hz decaf-musikk eller mer vanlige produksjoner? Førstenevnte suger mest strøm til av forsterkerne dine.
                    Til vanlig bruk så er subbene justert ned bortimot 70-80% av det de kan yte på maks pr nå. Alltså subbene overdøver frontsettet så til de grader så det er ikke hørbart i det hele tatt. Når folk vil høre så shower jeg på med en del spotifylister fra dette forumet, basstest, sanger med lave toner etc. Nå kjører jeg frontsettet KUN på cd-spilleren pr nu, og plana er å kople dette opp på forsterker om ikke lenge å jeg håper VIRKELIG det vil spiller en del høyere enn hva det gjør pr idag. Dørene er dempet bra, det kommer nok litt an på hvordan jeg monterer diskantene, om de blir on eller off axis..

Blir jeg ikke fornøyd kan det være jeg går for Hertz 3-veis med SPL midbasser og SPL diskanter med ekstra mellomtone, å deler mellomtone og diskant aktivt via passivt delefilter, samt aktiv deling på midbass og sub.

Ble iallefall stor forandring med enda ett batteri bak, sammenlignet med kun orginalt batteri frem. Det står en 140amp dynamo på orginalt..
                    VW/Audi ende-tusi-ast!

Comment

I går ble det sendt i vei en ny bestilling hos på på Bilstereosenteret. Følgende koblingsutstyr:
                      10 stk Uisolerte kabelsko for 50mm2 / 6mm hull
                      10 stk Uisolerte kabelsko for 50mm2 / 8mm hull
                      Connection 4 kanals signalkabel
                      Taunami sikringsholder og 300amp sikring
                      Kabelgjennomføringer 50mm2 og 25mm2
                      T-spec fordelerblokker til plugg og minuskabel

Håper å få prioritert litt opprydding og starte på finishen baki på førstkommende friperiode. Blir veldig enkelt, batterikasse i front av basskasse med forsterkere og fordelingsblokker / sikringer mellom batterikasse og varevegg. Basskassa skal ut og enten trekkes opp eller hel-lakkeres slik at alt baki blir mørkt. Tenkte å trekke opp alt i kabelstrømper med krympestrømpe, men dessverre så er Pål tomme for kabelstrømper så det får blir ved en senere annledning.

Neste blir vell forsterker til frontsettet, men klarer ikke å bestemme meg for hva jeg skal velge. Om jeg skal velge Blam RA804D eller 4 kanaleren fra LIB..
                      VW/Audi ende-tusi-ast!

Comment

Da har jeg kjøpt ett par Hertz ST-35 diskanter..disse er svære, så blir utfordrerende å montere de..
                        VW/Audi ende-tusi-ast!

Comment

Da har naboen bestillt SPL LAB, så regner med det blir en del testing fremmover. Vi betaler halvparten hver. Blir spennende å se litt resultater😊 For morro skyld så kan vi kjøre i gang en quiz, den som kommer nærmeste aktuelle verdien "vinner". Det er alltså ingen premie her, men bare morro. Hvor høyt spiller subbene? Jeg har 0 peiling, rekorden min er 139.6dB med termlab og 2 stk JL Audio 15w6 i ei 80 liters lukka kasse, med Lanzar Opti 1400D og kun 1 batteri i en Golf II.
                          VW/Audi ende-tusi-ast!

Comment

Da ble det sannelig handlet inn forsterker til frontsettet også. Valget havnet på en Audison Lrx 4.1k, som skal yte 2x130w + 2x140w 4 ohm, så no får jeg nok effekt til både midbasser og diskanter. Henter denne på flyplassen i Stavanger nå på Torsdag😊 Dette blir spennende!
                            Attached Files
                            Last edited by Tommen; 09-09-2015, 08:01.
                            VW/Audi ende-tusi-ast!

Comment

Fått testa med SPL lab enda? Jeg tipper det burde være god for rundt144-147db kanskje hvis alt er gjort rett.

never enough!

Comment

Har ikke fått testet enda, da det var feil på lageroppføringen på nett 😊 så får den kansje om en ukes tid 😊 så blir vel ikke noe testing før neste hælg hvertfall.

Comment

Working...
                                X