Takker Kim. Diskanthus var jo ganske lett, men de er sikkert langt fra perfekt vinklet. Det kan jeg leve godt med, synes dørene låter ganske bra. Trenger fortsatt litt mer demping og tetting her og der, for å bli kvitt litt vinrasjoner og prøve å få fram litt mer pondus. Det er jo bare kose arbeid hehe.
Takker Kim. Diskanthus var jo ganske lett, men de er sikkert langt fra perfekt vinklet. Det kan jeg leve godt med, synes dørene låter ganske bra. Trenger fortsatt litt mer demping og tetting her og der, for å bli kvitt litt vinrasjoner og prøve å få fram litt mer pondus. Det er jo bare kose arbeid hehe.
Det nærmer seg veldig nå! Ganske spent.
Mulig jeg er blind, men har ikke sett noe av hvilke sub(er) du skal bruke ?
Lyd: synet ditt er sikkert utmerket. Har ikke nevnt det fordi jeg vil ha dem fysisk hos meg først. Det er plenty av folk på ymse forum som skriver mye om ting de skal kjøpe og skal gjøre(!) synes jeg. Men har venta lenge nå - så de burde ankomme snart.
Vel. Shit is gettin serious! Stand by for kerfing og kryssfiner-forsterket tak...
Som man ser av bildene er det ikke en dritt orginal demping i taket på denne pickup'en. Det eneste var to bittesmå stusselige striper med skumgummi midt på taktrekket. Sånn kan vi ikke ha det.
Vel. Shit is gettin serious! Stand by for kerfing og kryssfiner-forsterket tak...
Som man ser av bildene er det ikke en dritt orginal demping i taket på denne pickup'en. Det eneste var to bittesmå stusselige striper med skumgummi midt på taktrekket. Sånn kan vi ikke ha det.
Hørtes spennende ut!!
Av erfaring så ville jeg priset høyere makter for at det ikke var noe originalt der, da slikt ofte er av en sånn rævva kvalitet og samtidig festet så idiotisk at du sparer mye tid på å starte med "blanke ark" : ) gledes på fortsettelsen her !
Subaru Forester: | Pioneer | 2x DD 9918 - DD Vo M8 - DD Vo B1 |
| Gladen 75c6 - DD m4a |
| 5 x Odyssey PC2150 | EA 250a alt | 154.2 I ruta , 149.9 I setet |
Takk for oppmuntringer. Har brukt hele helga på å "pansre" taket. Det var, som jeg ville illustrere, utrolig sårbart for all slags flex og støy. Den ene av to tverrgående orginale avstiver var også løsna.
Så nå er det 12mm kryssfiner forsterkning. 1-3 lag silent coat hvor platene ikke dekker samt noise isolator de fleste stedene hvor taktrekket er i kontakt med flatene. Treverket ble malt med sperregrunning for å skape litt beskyttelse og holdbarhet. Gikk med to sylindre lim og veldig masse tid. For håpe det lønner seg i lengden. Taket er ihvertfall bra stivt og dødt nå!
Rein porno det der 😀 veldig bra jobba, får håpe det holder og stiver opp 😀 slikt grunn arbeid tar meeeget lang tid. Men hvorfor sausa du ikke bare fineer n inn i polyester?
Gleder meg til fortsettelse her😎
Rein porno det der 😀 veldig bra jobba, får håpe det holder og stiver opp 😀 slikt grunn arbeid tar meeeget lang tid. Men hvorfor sausa du ikke bare fineer n inn i polyester?
Gleder meg til fortsettelse her😎
Mvh Kim
Hadd vært morro å sett deg bøye de platene etter du hadde sausa de inn i polyester..
Altså... Vurderte selvsagt å legge et strøk polyester etter at de ble limt opp i taket - det ville vært mulig. Men siden interiøret fortsatt stod i bilen ville jeg risikert usannsynlig mye griseri på seter etc. Har bare kutta ganske forsiktig (ca 5mm kerfing) så platene, og dermed opprettholdt en god del stivhet i dem.
Nei. Altså jeg må bare beklage. Venter på utstyr fortsatt.
Subwooferne er to stk temmelig custom B2 XM18". Skal sørge for å legge ut noe bra med oppdateringer så fort jeg har noe å bygge med. Abstinensene begynner å bli fysisk merkbare nå!
Kan ihvertfall dele noen bilder fra produksjonen...
Comment