Announcement

Collapse
No announcement yet.

Tor S Aamodt - Chevrolet Silverado

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Sånn ser bassen ut, denne ble valgt fordi den bygger meget lite...

Kassa må modifiseres litt...

Litt utskjæringer til bakesetene...

Det ble 3 stk 12", og ikke 4 stk... Kassen er nesten det JBL anbefaler for lukket kasse...

Tor S Aamodt.

Comment

Fronten har blitt litt gjort om igjen, så jeg kan ta ut baksete, uten å ta ut anlegget først... og for at da fikk jeg brukt 2 festebolter som sitter i bilen originalt...

3 små "kasser" er laget for at kassa skal gå "rundt" baksetefestene...

Baksiden av kassen ser sånn ut, etter litt tilpassinger..

Innsiden av kassen er penslet med polyester. på forskjellige steder er det også forsterket med glassfibermatter, som teks de 3 "små kassene" foran. Legg merke til de 4 festene øverst på kassen, i tillegg så er det 2 bolter inne i kassen som sitter originalt i bilen. Kassen flytter seg ikke !!

Kassen er avstivet med 2 avstivere:

Tor S Aamodt.

Comment

Litt oppdateringer til dere...

Forsterkerne har begynnt å komme på plass. Festet med flatjern i "bakveggen", vi brukte ganske tykt flatjern for det er ikke plass til annet

Mangler bare monoblokka som skal sitte i midten.. Den kommer til helga håper jeg...

Ellers så har det gått med endel tid til å montere alarmen som snart er klar, og noen styringer. Bilder av dette kommer
        Tor S Aamodt.

Comment

Ryggekameraet er montert "provisorisk"... Om en stund så får jeg ny støtfanger bak, og skal da montere kameraet litt anderledes...

Defa "silent alarm" montert, denne gjør at bilen sender sms til 3 mottagere hvis alarmen utløses. Jeg kan også sende en sms til bilen og starte bilvarmen...

I midtkonsollen sitter det 6 brytere som styrer diverse funksjoner...

Bare littttt kabler på sjåførplass...

Og bare littttt kabler baki, jeg lurer litt på hvor alt skal

Tor S Aamodt.

Comment

Tor S Aamodt.

Comment

Originally posted by Tor Steinar Aamodt
              Etter ALT og dømme og hvis alt går etter planen så kommer det ny rigg iår... Hva tror du dette er til kanskje:

:bump
              hehehehe :-)
              Tor S Aamodt.

Comment

Litt oppdateringer....

For å beholde varsel lydene (ja de irriterende) så måtte jeg inn med at par Peripherial bokser, en er styring og den andre er høyttaler..

Så var det klart for solfilm på rutene.... Ja, det er originalfilm også.... MEN

Det tar 2 minutter og ta ut rutene, derfor tok jeg de ut

Sånn ble resultatet.... 5% bak + original og 20% foran, foran er det ikke noe originalt...

Bakruta er 5% + originalt.... Bra jeg har ryggekamera

Her ser dere at det er litt lysere foran enn bak...

Tor S Aamodt.

Comment

Litt oppdateringer på lyden i compo settene....

DE LÅTER UTROLIG BRA..... SEAS RULER....
                  Genesis VET jeg at er bra, da jeg hadde de 2 four channel ampene mine i 855 T5R jeg hadde for noen år siden.... Gleder meg til å få bassen igang..

Kenwood spilleren har jeg vært skeptisk til, men jeg tror faktisk at jeg kommer til å bli fornøyd med den.... Selv om jeg synes den er for dyr hvis man betaler full pris for den... Navigasjonen er iallefall utrolig bra. Mye mye bedre enn den originale Volvo navigasjonen jeg hadde i min 2002 modell Volvo V70 T5...

Uten at jeg har lagt ned så mye tid i justering enda, så hører jeg at høyttalerne låter utrolig bra. Lydbildet er litt lavt, men dette er pga at det ikke er noen mellomtone på dashen. Så det blir bare som det blir...

Jeg vil heller ikke få noen heftig senter sånn det er nå, men jeg har som sagt ikke lyst til å bygge om hele dashen, det har jeg heller ikke tid til i vinter

Men tonalt er det dritheftig og allerede nå så basser det mere enn originale BOSE anlegget...

Jeg måtte modifisere "høyttalerhjelmene" foran, da de laget litt ulyder på høyt volum, det gjorde det ikke bak, der jeg hadde modifisert "hjelmene"....
                  Tor S Aamodt.

Comment

Her er min nye gullklump De to Genesis four channel ampene har jeg hatt i mange år, og var montert i 850T5R'n jeg hadde for noen år tilbake...
                    Tusen takk til Bjørn Erik på www.soundtek.no
                    Genesis forstekere er MEGA BRA... Sjekk de ut...

Kobling på høyt nivå... Også er det MEGET trangt... Men det funker da nå, til uka er det deksler som skal lages....

Tor S Aamodt.

Comment

Begge de orginale sidedekslene bak er litt modifisert...

En liten bit er skjært ut...

Her er testmontering av ene baksete... Som dere ser så er det ikke mye plass...

Her har vi tegnet opp hvordan dekselet blir...For å "se" hvordan det blir..

Nå skal jeg frese deksel... Oppdateringer kommer
                      Tor S Aamodt.

Comment

Her er malen til fronten på kassen....

Vi fant noen maler på "hylla" som passet sånn ca... så var det bare å frese på...

Så var det litt "pausemat", Svein serverer kaffe (sjekk den "velbrukte" koppen) og eeehhhh KAKE...
                        Noen som veit hva dette geniale matterialet er forresten ?

Jeg ble ikke fornøyd med sånn feste til handsfree displayet i taket ble... Så det ble litt modifisert.... På dette bildet, legg merke til plastikk kanten rundt åpningen...

Her er kanten modifisert...

For å lage den kanten brukte jeg dette verktøyet... Og en stødig hånd + litt vanlig pussepapir...

Der hvor det nå ligger en MDF mal skal byttes ut med glass.... Oppdatering kommer...

Det var alt for ikveld
                        Tor S Aamodt.

Comment

Så er det dekslet over kassa og forsterkerne som skal lages...

Passer jo...

Så er det deksel rundt forsterkerne...

Noen maler i papp, så noen MDF biter, også litt lim...

Jeg har tatt en "råsjans" og skal prøve å lage ett stort deksel, om jeg får det ut helt er jeg ikke helt sikker på Men jeg satser på det...

Så litt grønn guffe.... Skulle egentlig ikke brukt plast, men "plastguri" var ikke her hehehhe.... Og jeg har faktisk ikke peiling på blandingsforhold... Tror jeg får spørre Anders om det imorgen gitt

Begynner å se hvordan det blir nå...

Tor S Aamodt.

Comment

Nattens oppdatering

Jeg fikk faktisk ut dekselet, men det er ikke ferdig rundt forsterkerne, så jeg er fortsatt litt usikker...

Så er det resten av dekselet rundt forterkerne...

Grunnen til at dekselet er laget i mange forskjellige deler er at bakveggen i bilen er "buet", dvs at forsterkerne ikke står helt rett, selv om det ser sånn ut på bildene....

Jeg må også lage "en del til" på toppen, da det ble skjevt iforhold til den midterste forterkeren....

Masse "grønn guffe" så blir det så bra til slutt...

Tor S Aamodt.

Comment

Litt "lørdagskos"....

Displayet til Handsfree'en...
                              Dere ser på tidligere bilder hvordan jeg har skjært ut det orginale "rommet" i takkonsollen, og lagt inn glass. Nå skal displayet monteres i glasset, og det første jeg gjorde var å skjære ut litt svart dekorfolie (En liten "firkant" som passer perfekt til displayet), kjekt å ha dekorskjærer...

Displayet er festet med dobbeltsidig tape

Folien er montert på "baksiden" av glasset, (ja, jeg brukte noen forsøk på å få det bra, men det ble helt strøkent til slutt).... Slik at det som synes er lim siden på folien, på den måten så blir folien mye blankere, og dette displayet ligner nå på det displayet som er orginalt i speilet i bilen...

Etter at folien er montert og displayet er montert, så var det bare å montere glasset i konsollen... Med smeltelim...(Ikke jalla smeltelim, men ett som sitter utrolig bra)

Sånn ser det ut på andre siden, som det synes på bildet så er det blank og displayet synes ikke før det lyses opp (eller settes på, om du vil)....

Konsollen montert i bilen... Det lyser faktisk mye mye bedre av displayet enn det som synes her på bildet, men vanskelig å se med blits...

Niiiccceee

Tor S Aamodt.

Comment

Har fått en gadget til....

Fotoboksvarsler Dette er ikke Torshov modellen, men en som er mye kulere.... Problemet er bare å finne plass til den....

Tor S Aamodt.

Comment

Working...
                                X