Announcement

Collapse
No announcement yet.

Audi A6 05' Prosjekt

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Skal du ha 1 forsterker må du gå for elementer som har 2xl4ohm eller 2xl1ohms coiler. skal du ha 2 forsterkere etterhvert går du for 2x2ohm eller 0,5x2ohm
    Ser frem til dette bygget når det skjer

Comment

Takker for tips!

Det jeg lurer mest på akkurat nå er hvor jeg henvender meg for å få en passende dynamo. Har undersøkt litt og sendt noen mail til forskjellige bilstereo leverandørerer om de kan skaffe, men har ikke fått noen tilbakemeldinger på dette.

Er det noen her som har tips?

Comment

Mechman, dc, excessive amperage,singer,jp, gp,iraggi noen få

Mvh Kim

Comment

Takker, sender noen forespørsler. Noen som har en viss peiling på hva en slik dynamo vil koste?

I utgangspunkt til å levere til en DDm4a og 2-4 100a batterier.

Comment

650ish usd + frakt og toll er nok rundt der det ligger, da for dynamoer rundt 300amp
            Subaru Forester: | Pioneer | 2x DD 9918 - DD Vo M8 - DD Vo B1 |
            | Gladen 75c6 - DD m4a |
            | 5 x Odyssey PC2150 | EA 250a alt | 154.2 I ruta , 149.9 I setet |

Comment

Ok, regnet med det ville ligge på noe sånt.

Dette er kanskje noe jeg må ta med de direkte, men er det flere ting jeg må huske å be om når jeg bestiller en dynamo?

Regulator på en slik dynamo?
              Reim?
              etc.?

Edit: Fikk svar fra ExcessiveAmperage, de kunne bygge en 240 amp som skulle passe rett på.
              Men denne er kanskje litt for svak når jeg først skal ha en?
              Last edited by Marius_; 12-02-2016, 16:01.

Comment

Kommer litt ann på bruken din. Hvis du gjør alt annet rett så kan du fint kjøre 7KW på 240A dynamo. Vet om folk som har 20KW med forsterkere på ca 100A dynamo (frarådes!). Skal du ha mulighet til å spille veldig høyt med dyp bass over tid så krever det mye strøm. Skal du bare ha mulighet til å skru opp skikkelig i inntil 1min, så funker en mindre dynamo (rundt 200A) fint med god batteribank.
                Monter voltmeter så har du full kontroll med dette.

Kjør på!
                never enough!

Comment

Aha, så jeg hadde ikke opplevd noe mindre spenningsfall (i X antall tid) med en enda større dynamo?

De på ExcessiveAmperage mente også noe større enn dette ville føre til plassmangel i motorrommet.

Comment

Uansett så er 240a bedre enn originalt. 240 pluss en god del batterier så er mye gjort. Har selv 245a mechman dynamo på 4 kw og tre batterier på 240ah totalt. Spenningen går aldri under 13 volt. Ligger fra 13,4-14,2 ved høyt pådrag ved lave toner men skulle gjerne hatt 1 stk 95 ah batteri til

Mvh Kim

Comment

Okey skjønner

Er i gang med å bytte regreim, vannpumpe og litt annet nødvendig, så er ikke alt for lenge til jeg begynner å ta litt mål og sånn.

Begynner med å ta ut alt interiør, for så og lydislolere. Tar bilder underveis.

Har målt hjulbrønn, og bør få plass til 2 batterier der hvertfall (mulig jeg får plass til batterier på hver side av hjulbuene også).

Hele bunnen i bagsjen er fylt med 5-6 cm "skum-plast", fjerner det (og isolerer selvfølgelig) og ser om det er mulig å legge forsterkere der, kanskje med en plate over så det ikke ligger synlig.

Frontsettet ser jeg muligheten til å bygge inn 1 eller 2 stk 6,5" i dørene, og en 4" + diskant i stolpene langs sidene av frontruta.

Har absolutt ingen erfaring med tidligere bygg som dette, så skal bli gøy å se hvordan det går!

Comment

Tre sider med tekst her nå... Bring on the pictures!
                        never enough!

Comment

We need pics dude

Comment

Det kommer

Comment

Ble det lyd? Holder selv på med e a6 03 modell for tiden.

Comment

Working...
                              X