jeg hadde samme type mb quart sub bare 12 tommer, du kommer til å bli positivt overrasket vil jeg tro 250kr for den er grisebillig forresten, var det siste dem hadde??
Announcement
Collapse
No announcement yet.
r3mark - A4 1.8TQ B6/8E
Collapse
X
-
Skjer ting i det små her i gården.
Har fått pussa ferdig A-stolpene og prøvetrekt den ene, samt montert diskant og mellomtone for å nyte litt lyd.
Må si det låter rimelig knall selv uten å ha brukt så mye tid på å justere så mye ennå. Har gjort en kjapp tidskorrigering og korrigert eq ut fra måledata fra Seas. Må nok kjøre kalibrering snart for å få det til å låte bra
Har ikke hatt så mye ork til å holde på med egen bil, da jeg driver og pusser og sparkler opp et biltak for ei venninne.
Og jeg måtte bare
Roar Sørlie
Tlf 90127075
Strandgata 26; mitt andre hjem :P
Comment
-
Virker som dette blir veldig bra, gir inspirasjon til å bygge selv :-)BMW E46 320d 2001
Clarion DXZ958RMC | Kicker SX 1250.1 & SX 700.4 | Earthquake SWS 10" | Rainbow CS 265 X-Plain Pro
Comment
-
Lydmessig er nok den løsningen knall. Personlig liker jeg det ikke når man får slike "utvekster". Tror ikke jeg har sett en bil der en slik montering glir inn i resten av interiøret på en naturlig måte.
Men finishen på den jobben er det jo ikke noe å si på. Fin bil bay det vei.Raymond Pedersen
Byggebil er en 97 Subaru Impreza. Alpine,Pioneer og Macrom utstyr under testing.
Tar det som det kommer, og løser det som det går.
Comment
-
Lurer litt på om PHA-H701'en min er litt rar.
For det første syns jeg den produserer litt mye sus, hører det legges til en del eksta når volumet går fra 0 til 1. Mulig jeg må gaine ned forsterkerene mine litt uansett, så kan hende det blir bedre.
Noe annet er at jeg hører "klikke-lyder" når jeg skrur på volumet. Jeg skal prøve med en annen alpine headunit og høre om det kan være der problemet ligger. Det er i midbassene mine jeg hører det. "Rear" kanalen med andre ord.
Har litt dynamostøy jeg må bli kvitt også, men der har jeg ikke prøvd meg fram med div. jordingsforbedringer ennå.
Skal bytte ut dynabel-forsterkerene med PDX'ene jeg har liggende om ikke alt for lenge, så jeg må uansett kable om en hel del i bagasjen...Roar Sørlie
Tlf 90127075
Comment
-
Originally posted by r3mark View PostLurer litt på om PHA-H701'en min er litt rar.
For det første syns jeg den produserer litt mye sus, hører det legges til en del eksta når volumet går fra 0 til 1. Mulig jeg må gaine ned forsterkerene mine litt uansett, så kan hende det blir bedre.
Noe annet er at jeg hører "klikke-lyder" når jeg skrur på volumet. Jeg skal prøve med en annen alpine headunit og høre om det kan være der problemet ligger. Det er i midbassene mine jeg hører det. "Rear" kanalen med andre ord.
Har litt dynamostøy jeg må bli kvitt også, men der har jeg ikke prøvd meg fram med div. jordingsforbedringer ennå.
Skal bytte ut dynabel-forsterkerene med PDX'ene jeg har liggende om ikke alt for lenge, så jeg må uansett kable om en hel del i bagasjen...
Liker prosjektet ditt veldig godt, veldig clean og stilfult!Mvh Werner Harstad
Comment
-
Potmeteret på alpine spilere har en tendens til å lage "klikkelyder" når du justerer volum. også de som er litt mer påkostet. Hvilken spiller er det du bruker?Øyvind Kalbækken
Alpine F#1, Mosconi, Scan-Speak Revelator, Soundstream XXX-15, Supra, Connection, Northstar.
Comment
-
Bruker en IVA-D105. Systemet var VELDIG følsomt på hvordan signalkablene var koblet fra 701'en til forsterkerene også, så ja det er tydelig et jordproblem. Litt snodig siden forsterkerene er jorda i eksakt samme punkt også, med maks kabellengde på 40-50cm.. Eneste jeg skal gjøre er å legge opp en heftig jordkabel framover til spillern fra samme punktet, samt rette på tenningsplussen..Roar Sørlie
Tlf 90127075
Comment
-
Du kan vel bare montere PDX ene med det samme for å påskynde godlyden. Ingen vits i å rote med Dynabel om du har vel fungerende Alpine produkter tilgjengelige. Btw har du prøvd monoblokkene i PDX serien? Hvordan likte du dem i så fall?Raymond Pedersen
Byggebil er en 97 Subaru Impreza. Alpine,Pioneer og Macrom utstyr under testing.
Comment
-
Har ikke fått prøve noe som helst av PDX-gullet ennå
Ligger sammenskrudd som en klump i et klesskap, men skal begynne å sveise brakett til de når jeg får tid.
Må flytte på DSP også, så det blir nok ut med ene rammeveggen min for å modifisereRoar Sørlie
Tlf 90127075
Comment
-
He he, he. Kjekt med litt forandring innimellom ja. Jeg er i hvertfall kjempe fornøyd med 4 kanalern på 100 watt. Syns den leverer varene i forhold til mine forventninger. Blir å kjøpe en 150 watter senere og 1000 watts blokka. Eneste problemet er jo at de ikke er gratis. Må spare noen kroner først he he.Raymond Pedersen
Comment
-
Har 1000wattern, 4x150 og 2x150 liggende. Skal monteres i "klomp" med frontene inn mot bagasjerommet, ute i sida på motsatt side av batteriet. Skal bli såre enkelt å justere gain da i allefallRoar Sørlie
Tlf 90127075
Comment
-
Kom fram til en grei metode å bli kvitt knitringa i midbassene ved volumskifte:
Satte på lavpassfilteret i forsterkeren på 500Hz, de spiller kun fra 220 og ned uansett, og knitringa er høyfrekvent. Ergo; Problem solved!
Tror jeg skal klare å knerte nevnte problem med "popp" i mellomtone ved nedstenging av anlegget også, om det stammer fra 701'en. Membranen beveger seg jo i en lavfrevent bevegelse, så der kommer jeg bare til å slå på høypassfilter på 50Hz eller så, så er jo den saken ute av verden
Var ute og tok mål for å se om det overhodet lar seg gjøre å montere PDX'ene der jeg tenkte, og der ser ut som det skal gå sånn akkuratRoar Sørlie
Tlf 90127075
Comment
-
Originally posted by r3mark View PostKom fram til en grei metode å bli kvitt knitringa i midbassene ved volumskifte:
Satte på lavpassfilteret i forsterkeren på 500Hz, de spiller kun fra 220 og ned uansett, og knitringa er høyfrekvent. Ergo; Problem solved!
Tror jeg skal klare å knerte nevnte problem med "popp" i mellomtone ved nedstenging av anlegget også, om det stammer fra 701'en. Membranen beveger seg jo i en lavfrevent bevegelse, så der kommer jeg bare til å slå på høypassfilter på 50Hz eller så, så er jo den saken ute av verden
Var ute og tok mål for å se om det overhodet lar seg gjøre å montere PDX'ene der jeg tenkte, og der ser ut som det skal gå sånn akkuratMvh Werner Harstad
Comment
Comment