Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ny lyd i TT 8n

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Herlig. Litt pimping må til. Følger med her!
    never enough!

Comment

I'm so exided....

...and I just can't hide it...

...I'm about to loose controll

and I think I like it!

Comment

Håhå! Nice... Var de dyre?
        never enough!

Comment

Ooh, de så digg ut Følger med her!

Comment

Originally posted by bass-freek View Post
            Håhå! Nice... Var de dyre?
            Egentlig ikke. Lette etter noe som kunne passe på 5x10" og fant noen veldig gode revievs på disse. Parts express egen nettbutikk var billigst på høytalerne men frakten var hinsides. Jeg shoppet litt rundt og desidert billigst var det på Amazon men der sendte de ikke til Norge. Endte opp på ebay, fortsatt med parts express som leverandør nå med litt dyrere høytalere og 17 dollar i frakt mot 90 i deres egen nettbutikk. Totalt ca 1500 inkl mva og frakt.
            Gleder meg til det slutter å regne så jeg får fortsatt. Ny turbo er kommet på plass og nå virker bilen som den skal

Comment

Hvis det slutter å regne* Sliter med det samme selv.

Comment

Det går sakte men sikkert framover men etter å ha vært uten bilen i halvannet år er det mye på fikselista.
                Å få plass til doble 5" bak orginalgrillen er heller ikke rett fram. Litt som å prøve å få inn 2 kronestykker i en femmerslot, samtidig
                Må kutte en liten snip av stålet i døra for å få inn den fremre mens den bakre må ytterligere 3-4mm ut for å gå klar vindusgreiene. Regner med det går seg til når jeg får et lag demping mellom platene.
                Ingen bilder i dag da tlf var tom for strøm i går.

Comment

Og i dag ble jeg ikke 100% ferdig men 95. Så jeg må av med dørpanelet igjen i morgen. Og da kan jeg ta bilder. For det glemte jeg i dag.

Men jeg tok disse

Comment

Og i dag regnet det igjen. Så jeg bestemte meg for å koble strøm på systemet og sjekke at det er lyd i alle kanalene osv. Og der var lyd ja! Men ikke den gode typen... Jeg mangler dynamo og tenningsstøy men bortsett fra det har jeg nok det som er å få til av støy. 3 forskjellige ulyder uavhengig av om bilen går eller ikke i tillegg til et lekkert plopp når jeg kobler fra strømmen.
                    Skal plugge pc'n i prosessoren etterpå for å se hvordan det ser ut der inne. Fikk ikke lyd fra telefonen til høytalerne men jeg regner med at han jeg kjøpte den av mest sannsynlig har resatt den til fabrikkinnstilling og da er det vel ikke å vente å få lyd
                    Når jeg får grovinnstilt prosessoren får vi håpe det blir lyd også. I morgen må jeg få meg tak i en sånn som kobler to gutte rca sammen så jeg får teste hver kanal for seg utenom prosessoren. Begge forsterkerne har jeg hatt lyd uten støy på før og mer elektronikk er det ikke foreløpig så er det ikke noe med innstillingen mistenker jeg at prosessoren ikke virker som den skal.
                    Fortsettelsen følger.

Comment

Vel, prosessoren starter ikke opp og jeg har ingen muligheter for å sjekke om den får strøm før i morgen. Hvis den får strøm men fortsatt ikke starter opp, er det en sikring inni den da eller har jeg kjøpt katta i sekken?

Comment

Hva slags DSP var det du hadde nå igjen?
                        never enough!

Comment

Jeg har selvfølgelig blitt syk så VACN treff på rudskogen utgikk kraftig. Har heller ikke verken lyst eller ork til å dra meg ut av huset. Men jeg kan nå svare da

Mosconi 4to6

Comment

Fikk prøvd å få lyd utenom prosessoren i dag og det er lyd, men bare midbass og mellomtone
                            At subben ikke spiller kan bety at forsterkeren ikke starter opp men at diskanten, som er koblet passivt sammen med mellomtonen, som spiller, ikke spiller er en litt større nøtt. Kan selvfølgelig være en kabel fra filteret som er løs, defekt diskant... Masse greier men det ble det ikke tid til i dag da jeg i stede brukte kvelden på å montere coilovers og spacere

Før jeg gikk løs på det prøvde jeg å få liv i Mosconien igjen og jeg fikk rød lampe, og samme støy som sist i ht, og ingen musikk. Men rød lampe betyr at den starter opp og mest sannsynlig kan nås med pc så det skal jeg prøve i morgen

Comment

Fikk ikke prøvd med pc i dag men fikk lyd, som i musikk og ikke støy, i mellomtonen gjennom dsp
                              Får prøve å koble til laptop i morgen for begge forsterkerne starter opp så jeg håper det ligger i innstillingene.

Så fikk jeg endelig tatt litt bilder av døra.

Ferdig modul

Litt demping på dørsiden.

Kunne ikke vært stort trangere. Like før jeg måtte ta et kapp i elementa men jeg kunne ikke ta nok pga opphenget til at jeg mente det var vits i men på plass kom det

Ikke noe å se her

Bortsett fra hullet og sprekka i nedre grillen vel, jeg får adressere det senere. Diskantgrillen bare smatt på plass med klempassning så vi får se hvor lenge den sitter sånn. Ellers er smeltelim en fin ting

Comment

Da er det lyd! Hurra!
                                Fikk endelig satt av tid til å gå grundig igjennom alt, med pc, multimeter og stort pågangsmot.
                                Jeg kunne skrevet alt jeg gjorde men det blir for detaljert så enden på visa var ihvertfall at bridge mono på 4.520 ikke er pluss og minus i midten som det står men de ytre. Da spilte subben.

Etter litt kobling frem og tilbake med rca kabler gikk jeg inn i programmet på nytt og overførte fra dsp til pc. Satte alt flatt og prøvde på nytt. Lyd overalt. Justerte tilbake filteret og oppdaget da feilen. Jeg hadde byttet om på hi og lowpass på midbassen så den prøvde å spille alt under 80, samtidig som den prøvde å spille alt over 500...
                                Vel med korrekt filter og litt fidling hørte jeg et godt potensiale i dette. Det spiller ikke veldig høyt men det blir sikkert mer enn høyt nok da jeg får ferdig venstresiden. Det spillet kraftig, med pondus. Subben tror jeg hadde hatt godt av litt mer kraft men det gøyale er at jeg ikke hører den, jeg kjenner den ikke heller, jeg føler den... Vanskelig å forklare men det ble litt som en ekstra solid bunn i musikken utenom på låter hvor bassen er spesiel fremheva. Da hører jeg subben. Men selv med Sade og "Cherish the day" er den godt integrert med frontsettet.
                                Dårligst lyd sålangt er metall, og det er selvfølgelig det jeg hører mest på... Challenge accepted

Jeg har troa

Comment

Working...
                                X