Announcement

Collapse
No announcement yet.

Golf V - high price low power perfect sound I still do

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Kjøper den blam forsterkeren jeg da !
    VW/Audi ende-tusi-ast!

Comment

Perleporten

Tøflet meg en tur uti bila i grålysninga i sju tida.
      Klippet av de fire høyt koblinger jeg gjorde igår
      Surret sammen lederne sånn foreløpig.

Selvfølgelig ble det lyd, en hel masse deilig lyd med masse bass. Åååååh så herlig !

Da er jeg ferdig. Blam har ingen manual på nett/ pdf så da må jeg gooogle meg til oppsettet på den.

Takk for hjelpa så langt!
      Kan jo legge ut et par bilder av Blam ferdig koblet hvis interessant?

Comment

Bare å legge ut, godt du fant problemet 😎😎

Mvh Kim

Comment

For å si det på stedegent, særegent morsmål "ta vart inni gamprxxva fantastisk!".

Veien dit ble i lengste laget, 5 dager av sommeren bortkastet, eller....

Bildet viser hvordan jeg monterte delefilter mm i døra. Tv. ser vi min påkobling på høytalerkablen den originale fra dashboardet. Vi ser der kabelen til wooferen fra delefilteret. Kablen opp til tweetern er oppe th. Dette er altså JBL gto. Jeg orker ikke mer, legger ut småjobb på finn for å få montert focal settet.

Har nå tunet inn og skikkelig prøvespilt Blam forsterkeren, den forandret mine nyinnkjøpte JBL gto 160 fra langrukne kattehyl, til en musikalitet ala salige Pavarotti.

Måtte bruke en Hifonics user manual for i det hele tatt å skjønne litt av de fire justeringsknppene, ett sett for hvert høutalersett. Heldigvis skjønte Blam at jeg brukte bare en RCA kabel. Så da stilte jeg sens på kl 10, de andre på HF utifra at jeg har en annen forsterker med subwoofer.

Det jeg vil prøvre å finne ut er nedre cutoff iht Hifonics subben. Det ser ut til å være 70hz på Blam, aner ikke om det er optimalt, prøver litt slik.

Dette ble bra! Da er mitt lille prosjekt ferdig.
          Attached Files
          Last edited by Jorunn Allviter Den Fagre; 01-07-2016, 07:37.

Comment

Ferdig og første langtur

Ferdig

Da har jeg kjørt langtur utpå landet for å få hørt litt på anlegget. Fremdeles fantastisk, familien var med så volumet var knapt hørbart. Jeg slo på P9 retro, muligens litt for mye rock n roll støyete det.

Det er et par momenter jeg vil få slite med utover sommeren,

1; det er ulyd fra motor /ett eller annet i diskantene, den overdøver radioen på lavt volum, det er en høy piping som er turtallsavhengig
            2; to klips er vekke, i stykker, jeg får ikke klemt ned og tettet dørkanalen - det regnet nedi der idag når jeg åpna døra
            3; permanent air bag feil. Lampa lyser, ding før start og ding når bilen startet.

Det der focal høytalersettet sendes tilbake. Benytter meg av angrefrist og returrett.

På hjemtur fikk jeg beskjed om å skru av lyden, vet ikke hva det betyr. Blir vel en sjanse igjen senere i sommer. Men jeg er så lei av bilstereo nå, jeg må langt vekk ei god stund. Lager meg tikka masala nå, for å få tilbake humøret.

Comment

Fornøyelig lesning

Comment

Bestefars stereoanlegg

Mitt anlegg fikk følgende kostnad

- Pioneer avh 3800 ------- kr 4800,-
                - Blam Live --- kr 4500,-
                - Crunch mono -- kr 1800,-
                - JBL gto - kr 1500,-
                - Hifonics sub - kr 1800,-
                - En stor haug m ledninga kr 2500,-
                Synes det ble litt dyrt

Arbeid
                Eget -- 14 dager

Ja ja

Og ennå må jeg på et verksted med hylelyden og airbag feilen :-(

Comment

Hylelyden er med 99% sannsynlighet en jordingsfeil/dårlig jording på enten spiller eller forsterker til frontsett.
                  [URL="http://www.facebook.com/OttesenDesign"]http://www.facebook.com/OttesenDesign[/URL]

Comment

Det Haskon sa!
                    Du fikser det nok lett selv med litt feilsøking. Spiller og amps bør jordes på eksakt samme sted, strekk kabel bakover.

Det er et kult og fancy lydanlegg du har fått på plass i en voldsom fart! Flere bilder ja takk .
                    never enough!

Comment

Cruisa hjem i 75 km/t hemover på 80 sona i går kvelds. Klokko va 2315 så e hadd hele veien og verden for me sjøl.
                      Vert atti Dalan for å se på blodmarihender. Åååååååhhh -- så fantastisk!!!

Satte på CDn I still do av Eric. På luggumt volum, sånn ca 7

Heeeelt fantastisk!! Både jeg, voffen og golf svevde hjemover. Det var som å sitte i en mysig blues club lokale i soho (london)!! Jeg har ALDRI følt en sånn presence livlighet noen gang, med Eric s noe aldrende smårustne røst, de fete basstromme og den vidunderlige sologitarriffa !!

Utrolig!!

Ny jordledning? Fikser det saken? Jo amps er begge to jorda i skruen under voffer. Spilleren er på felles jord på kontakten sin framme i dash.n

FOSEN, evt Stjørdal;
                      Send PM te meg Ka ska du ha for å fikse dette her på Orkanger;
                      - fikse jordfeilen
                      - fikse airbagfeilen
                      - monter de fin FOCAL høyt settet.

Har jo sendt mail til Bilradiospes. men frykter at d blir aaalt for dyrt.
                      Betaling pr cash eller et snasent WERA skrallesett etter eget ønske :-)
                      Last edited by Jorunn Allviter Den Fagre; 07-07-2016, 15:26.

Comment

Nei

På ingen måte. Akkurat samme hylinga :-))

Har brukt en ny god sommerdag med å trekke jordkabel fra soilleren til jordpunktet baki bilen. Gjorde ingen forskjell nei,

Comment

Du har vel ikke lagt strøm og signalkabel for tett inntil hverandre bakover?
                          Hvis du har sånn signalkabel med remote på så ikke bruk den, legg separat remote på strømsiden.
                          Er jordinga på alle forsterkere bombesikker?? Festet til tykt metall og pusset helt fritt for lakk?
                          Prøv f.eks å bytte signalkabel. Er det dynamolyd i bare subwooferen eller i frontsettet også?
                          never enough!

Comment

Stjørdal

Jeg fikk jo lagt inn de to strømkablene hos forumkongen på Stjørdal. Etter råd fra dere.

Og han buntet de to strømkablene sammen med de to RCA kablene. De ligger altså tett sammen i kanalen på høyre side ved døra

Begge kablene har rremote ledning -- altså et slikt kabel sett fra Groundzero til 590.-
                            Altså ligger nå remotekablene tett sammenbuntet med strømkablene og RCA kablene

Da jeg kom hjem fra Stjørdal tok jeg dette som referanse-- slik skal det være Og bare stripset det hele sammen i en bunt fast til kanalfestene og dasket på igjen dekslene.

Umulig å høre lyden i subben, den høres fri for ulyder.

Dynamolyden / ulyden er sterk og klar i diskant elemenntet

Comment

Da er det bare å be han om å fikse opp i den saken, sånn skal det absolutt ikke gjøres. Og det bør enhver bilstereomontør vite godt Strømkabler og RCA kabler skal allerhelst legges på hver sin side av bilen bakover - og i det minste ha god avstand til hverandre om de trekkes parallelt. Skal de krysses er det helst med 90 grader for å få så lite interferens som mulig.
                              [URL="http://www.facebook.com/OttesenDesign"]http://www.facebook.com/OttesenDesign[/URL]

Comment

Hmmmm
                                Jo, de ligger i kryss og tvers bakover ja, først framme ved hanskerommet og senere i en stor kryss/ kveil under baksetet. Og så krysser de hverandre lengst bak ved forsterkerne.

Hører du det HLS !!??

Det blir billigere for meg å leie meg hjelp her på Orkanger/ Evjen enn å dra inn dit igjen ;-(

Fikk regning fra Bomveiselskapt idag. Den helga jeg var hos HLS kostet 340,- i bompenger.
                                200,- i diesel i tilleg til det. Ble noen mil å kjøre,

Huff tytji!
                                Last edited by Jorunn Allviter Den Fagre; 08-07-2016, 15:32.

Comment

Working...
                                X