Announcement

Collapse
No announcement yet.

GalantV6: Ny ombyggning

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Originally posted by Engen Audio View Post
    Dette blir bra Tore. Kult å se at du velger en helt annen løsning enn de fleste andre, det setter jeg pris på.
    Har mange rare løsninger, men trenger mer erfaring på å bygge. Det kommer flere løsninger som inger har når jeg starter forand.

Tore
    1998 Mitsubishi Galant V6 2.5 24V
    Pioneer, AD, Audison, Soundstream

Comment

• Der ser du......
      det var jeg som tenkte vanskelig.
      Egentlig veldig logisk når du sier det.
      Kult blir det i vertfall, som sagt kult og se at noen gjør noe som ikke er gjort før.
      Stå på.
      Mvh
      Evy Anita Kristiansen
      Frøya, Sør-Trøndelag

Comment

• Originally posted by GalantV6 View Post
        Har i lengre tid tenkt å lage en sånn løsning, men hadde håpet å få det rett ned fra hattehylla. Det var først når jeg fikk fjerna stålet at jeg måtte endre på ting, så skal du lage en sånn løsning så fjern stålet først.

Når det gjerlder hattehylla mi så var jeg på Mitsubishi å spurte om dette var en bærende konstruksjon, det var det ikke. Jeg har ikke kryss stag under som mange kansje har, disse må ikke kappes i. Når jeg får sveisa på noen ekstra stag så blir det stivere en det som var, før jeg kappa så kunne jeg presse hylla både opp og ned med hånda.

Tore
        Likens system til meg også. Utrolig veikt det stålet der egentlig, så det hadde vel ikke blitt noe problem. Får prøve med den løsningen jeg driver med nå i første omgang.
        Mvh.
        Bjørnar Kristiansen
        BK Caraudio
        48059681

Comment

• Skal kassene trekkes eller lakkes? Litt pussing før du kommer så langt , men det her tror jeg blir veldig rått når det er ferdig... Stå på...
          sigpic

Comment

• Originally posted by TheCharger View Post
            Skal kassene trekkes eller lakkes? Litt pussing før du kommer så langt , men det her tror jeg blir veldig rått når det er ferdig... Stå på...
            Håper at det går å trekke de, får se når jeg er ferdig.

Tore

Comment

• Har fått gjort noe med kassene, måtte rive opp fleecen igjen for å sette på flere støttebein.

Skal prøve å beholde de bølgene dere ser på kassene, tror det kan bli ganske spesielt.

Da har jeg pussa begge kassene, så nå er det klart for glassfiber.

Ferdig med 2 lag på kassa, så nå får det stå til i morgen.

Tore

Comment

• He he he he.. Imponert over pågangsmotet ditt, Tore! Stå på!!

Comment

• Originally posted by InstallBay Hamar View Post
                  He he he he.. Imponert over pågangsmotet ditt, Tore! Stå på!!
                  Takk Takk
                  Må bare prøve kasse formen ser ikke pen ut men gir ikke opp før jeg har prøvd.

Tore

Comment

• Den ser spennende ut, så jeg håper du fullfører den!!

Comment

• Originally posted by InstallBay Hamar View Post
                      Den ser spennende ut, så jeg håper du fullfører den!!
                      Ja, kommer til å fullføre kassene. Gjør ingen ting før de er trekt å satt i bilen, først da vil jeg ta en vurdering om det er bra nok.

Tore

Comment

• løsningen din i hattehyllen så veldig bra tore, stå på og gå for egne løsninger teorisk burde dette fungere bra så lenge volumen i kassane er noenlunde riktige. I store trekk skal ikke være noe lydmessig forkjell om elemtene er på/over hattehyllen eller om de er noe under åpningen til hattehyllen -så lenge det er tett mellom bagasjerom og kabinen. "Utformingen" på kassene med avstiverne var nice synes jeg, prøv å beholde den Tore

Moro å se at du har lært deg mye siden de første gangen du skulle ha anlegg i bilen Tore -gratulerer
                        --kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM*
                        -Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett

Comment

• Originally posted by matador View Post
                          løsningen din i hattehyllen så veldig bra tore, stå på og gå for egne løsninger teorisk burde dette fungere bra så lenge volumen i kassane er noenlunde riktige. I store trekk skal ikke være noe lydmessig forkjell om elemtene er på/over hattehyllen eller om de er noe under åpningen til hattehyllen -så lenge det er tett mellom bagasjerom og kabinen. "Utformingen" på kassene med avstiverne var nice synes jeg, prøv å beholde den Tore
                          Takker James
                          Har ikke fått målt ant.liter ennå, men tror de havner på rundt 20Liter pr.kasse. Det er ca.5-6 liter mer enn det jeg hadde tidliggere.

Originally posted by matador View Post
                          Moro å se at du har lært deg mye siden de første gangen du skulle ha anlegg i bilen Tore -gratulerer
                          Synes det er gøy å drive med bilstereo, men skulle gjerne ha lært mer om kobblinger, lyd justering osv. Men på den korte tiden som jeg har drevet med dette så synes jeg at det går fremover.

Tore

Comment

• Artig løsning på kassene. Bare å pøse på med bilder underveis - dette motiverer folket der ute!!!
                            Reinhardt

Comment

• Sånn ser kassa ut etter 2 lag med glassfiber.
                              Har pussa kassa så den er klar for 2 lag til, men har gått tom for både glassfiberduk og polyester.

Tore

Comment

• Meget original løsning!
                                Håper den fungerer bra når du etterhvert får testet kassene.

Comment

Working...
                                X