Announcement

Collapse
No announcement yet.

GalantV6: Ny ombyggning

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Blei sittende med store øyne å lese gjennom denne prosjekttråden uten stopp gitt!
    Makan til rammeverk og mekanisme. Helt rått!

Ville vert utroli stealthy å droppa vinduene og logo på vippeplata.
    Kanskje kun hatt logoen..?

Hadde vert strøkent om mer av forsterkerne i sidene vistes gjennom vinduene i sidedekslene..men du har sikkert noen heftige planer der også.

Ser du har lagt ned mye timer og jobb her ass..respekt!
    Mvh
    Are
    1994 Nissan Micra Super S
    Pioneer - Focal - Helix - Audison Connection - Exide Maxxima 900 DC

Comment

• Sinnsykt bra prosjekt!
      Likte virkelig dette, du får glassfiberstøyping til å se så enkelt ut
      Du må jo ha konstant kløing på armene etter all glassfiberen? hehe
      Gleder meg til sluttresultatet

Comment

• Originally posted by Micratech View Post
        Blei sittende med store øyne å lese gjennom denne prosjekttråden uten stopp gitt!
        Makan til rammeverk og mekanisme. Helt rått!

Ville vert utroli stealthy å droppa vinduene og logo på vippeplata.
        Kanskje kun hatt logoen..?

Hadde vert strøkent om mer av forsterkerne i sidene vistes gjennom vinduene i sidedekslene..men du har sikkert noen heftige planer der også.

Ser du har lagt ned mye timer og jobb her ass..respekt!
        Har vurdert å ha en hel luke, med bare en Mitsubishi logo i aluminium i midten. Men når jeg driver å tenker på alle mulighetene så er det vanskelig å besteme seg for hvordan det skal se ut. Så dere får se når jeg blir ferdig

Når det gjelder forsterkerne på sidene så blir det vanskelig å vise mer av forsterkerne uten å lager en form for kasse, da man vil se mye mer av ramma og dempemattene. Det vil jeg ikke at folk skal se da det blir et rotete bilde/intrykk.

Tore
        1998 Mitsubishi Galant V6 2.5 24V
        Pioneer, AD, Audison, Soundstream

Comment

• Originally posted by rune89 View Post
          Sinnsykt bra prosjekt!
          Likte virkelig dette, du får glassfiberstøyping til å se så enkelt ut
          Du må jo ha konstant kløing på armene etter all glassfiberen? hehe
          Gleder meg til sluttresultatet
          Bruk av glassfiber er ikke så galt som noen tror, bare å bruke hansker så slipper du mye kløe. Det er værre når du skal slipe alt sammen, etter noen dager med sliping så bruker du støv som rett i koppen

Tore

Comment

• Originally posted by GalantV6 View Post
            Har vurdert å ha en hel luke, med bare en Mitsubishi logo i aluminium i midten. Men når jeg driver å tenker på alle mulighetene så er det vanskelig å besteme seg for hvordan det skal se ut. Så dere får se når jeg blir ferdig

Når det gjelder forsterkerne på sidene så blir det vanskelig å vise mer av forsterkerne uten å lager en form for kasse, da man vil se mye mer av ramma og dempemattene. Det vil jeg ikke at folk skal se da det blir et rotete bilde/intrykk.

Tore
            Ja, du får det nok til. Etter å ha sett gjennom denna prosjekttråden så betviles det overhodet ikke..hehe!

Ja, en form for kasse med runde fine former rundt forsterkern og opp til vinduet hadde nok blitt pent, godt påeng.

Blir så heftig detta..digger den luka di villt!
            Mvh
            Are
            1994 Nissan Micra Super S
            Pioneer - Focal - Helix - Audison Connection - Exide Maxxima 900 DC

Comment

• Omg! Kunne vel limt det med limpistol, det løsner jo lett når du røsker litt i det
              Roar Sørlie
              Tlf 90127075
              Strandgata 26; mitt andre hjem :P

Comment

• Originally posted by r3mark View Post

Omg! Kunne vel limt det med limpistol, det løsner jo lett når du røsker litt i det
                Fungerer greit med klyper, som du ser så er det ganske stramt så da måtte jeg ha brukt lim oppover hele kanten. Da tror jeg klyper er bedre, på steder hvor det er vanskelig å komme til så er limpistolen et must.

Tore

Comment

• Har hatt en del andre ting å styre med så det har ikke blitt så mye bygging i det siste. Etter å ha missa en del konkurranser så fant jeg ut at jeg ikke ville stresse med å bli ferdig med bilen. Mulig jeg kommer til Alvdal 13 sept, blir ikke noe før da jeg snart skal på ferie.

Men har fått starta med byggingen igjen, så her er en oppdatering.

Måtte lage noe som dekka toppen på sidedekslene.

Så hadde jeg tenkt å lage en form for logo eller noe annet i midten av luka. Mitsubishi logoen ble det ikke noe av, ville ha noe spesielt. Så da måtte jeg skaffe meg en god stikksag, denne ble det.

Skulle også lage rammer rundt glassene i sidedekslene.

Da var det å lage en mal for ramma.

Så tok jeg en bit alu å skar ut den delen jeg skulle ha.

Deretter så var det å tilpasse den til sidedekselet.

Så var det logoen, skulle ha en som også lå over hullene i luka. Så da valgte jeg å lage en aluplate med noten G-nøkkel. Dette ble en langvarig jobb da jeg skulle ha det så spesielt.

Måtte også frese spor i mdf plata, så aluplata gikk i flukt med plata. Har frest 1mm dypere da jeg skal ha vinyl under.

Det som tok ennå lengre tid var pussing av alu`en.
                  Her er alle bitene som ble laget, er meget fornøyd med resultatet da jeg aldri har prøvd på noe sånt før.

Starter snart med å trekke alt sammen med vinyl.

Tore

Comment

• Pene detaljer du har der! Har ikke sett loggen før så får lese gjennom

EDIT: Har lest gjennom nå, og var ganske målløs her jeg satt! Dette var utrolig bra gjennomført arbeid! Plata som går opp med aktuator og deksler osv osv, sinnsykt rått
                    Last edited by ovinn; 05-08-2008, 22:34.
                    VW Touran 2006 1,9TDI HL <-- Fremtidig bygg : )

Comment

• Akkurat lest fra begynnelse til slutt, og jeg er imponert, gleder meg til å se det ferdig

Hvordan kutter du ut de alumimiums detalsjene du har laget?
                      sigpic
                      /////ALPINE, STINGER, KICKER, HERTZ.

Kna Bodø Gatebil

Comment

• Originally posted by ovinn View Post
                        Pene detaljer du har der! Har ikke sett loggen før så får lese gjennom

EDIT: Har lest gjennom nå, og var ganske målløs her jeg satt! Dette var utrolig bra gjennomført arbeid! Plata som går opp med aktuator og deksler osv osv, sinnsykt rått
                        Takker for det.

Tore

Comment

• Originally posted by Jan Arild View Post
                          Akkurat lest fra begynnelse til slutt, og jeg er imponert, gleder meg til å se det ferdig

Hvordan kutter du ut de alumimiums detalsjene du har laget?
                          Brukte stikksaga.

Tore

Comment

• Damn! Tøffe aluminiumsdetaljer, det blir gøy å se de sammen med vinylen Keep up the good work.

Comment

• gleder meg til å se dette ferdig! tror det blir utrolig pent. ser meget pent ut.

Mvh.

Comment

• Driver bare å koser meg med prosjektet om dagen da det ikke lenger har noen hastverk med å bli ferdig.
                                Når det ble så mange problemer/uflaks med prosjektet så bruker jeg heller den tiden det tar for å bli ferdig.

Her er noen oppdateringer.

Holder på å kappe til noe glass til dekselet over batteriet.

Hadde ikke rødsprit så da ble det aceton til å brenne plasten mellom glassene.

Så har jeg montert alle dekslene inn i bilen for å se om ting passer.

Ser ut som om tilpassningene er bra så da er det bare å sette i gang med vinyl.
                                Skal også lage en ramme til glasset over batteriet, så det er en del småting igjen.

Tore

Comment

Working...
                                X