Announcement

Collapse
No announcement yet.

Defus: Speisen

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Defus: Speisen

Hei

La meg bare slå fast for alle som har kommet inn her med en tilfeldighet. Dette kommer ikke til å bli et fantastisk bygg, da jeg ikke har rygg til å få dette gjort så godt som det burde.

La oss begynne med bilen alt skal inn i, det er en 2000 model Spacewagon. En bil som har gitt meg lite problemer, å har huset diverse rare bilstereo ting opp igjenom tiden.

Måtte fjerne et av lysene da politiet ikke likte det noe serlig. Det har alt under speilet også

Spilleren som skal brukes blir min gamle sliter, en Alpine 9833. Denne ser dessverre ut som om den må bygges ut en gang, begynner å lage støy nå. Dvs, på selve spilleren og ikke i lyden. Så inntil videre må den bare slite videre.

Frontsette som skal brukes er et Hertz MLK 165. Det siste bilde var bare der fordi jeg synes hvordan de skriver mille på gittere er stilig

Jeg har to stk Resonant Engineering SE12 som jeg skal bruke.

Til forsterkere har jeg en UsAmps MD43 og en UsAmps MD2D. Jeg bestilte den forsterkeren for 1 år siden, og da var planene at jeg skulle ha en slags midbass eller lignende i døren. La fra meg de planene for lenge siden, så nå vurderer jeg å brokoble frontsette på MD43'en. Men jeg har ingen aning om hvordan dette burde gjøres, så inntil videre lar jeg det ligge.
    Last edited by Defus; 10-02-2008, 21:18.
    [URL="http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=6201"]Mercedes ML 270 CDI[/URL] <-- Link til tråd
    Alpine, Mosconi, Pioneer, JL Audio, DLS, Elemental Designs, Stinger

goodies tror jeg må prøve mille settet som neste

Comment

godt valg av utstyr hehe..

litt spent på hvordan to SE spiller med MD2D.. kan jo bare bli bra
      www.eirikaspaas.com

Comment

Originally posted by golfnos View Post
        goodies tror jeg må prøve mille settet som neste
        Dette blir det beste komponent settet jeg noen sinne har hørt på. All min "referanse" blir komponentsett i 1500kr's klassen, så en eventuel sammenligning mellom dette settet og det som står i nå er uniteresant

Men jeg gleder meg noe fælt til å få det inn i bilen, uheldigvis har jeg noe arbeid som må gjøres på døren før det kan skje. Uten garasje og med vinter er det kanskje en liten stund unna før det kommer inn.
        [URL="http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=6201"]Mercedes ML 270 CDI[/URL] <-- Link til tråd

Comment

Originally posted by klovnster View Post
          godt valg av utstyr hehe..

litt spent på hvordan to SE spiller med MD2D.. kan jo bare bli bra
          Burde være litt overskudd der til å få det til å spille høyt, men til vanlig er det mest bare litt kose lyd jeg er på jakt etter fra de

Selvfølgelig skal evt "trykk" føles først

Comment

morsomt "valg" av bil tror ikke det er mange slike biler som har stereo i denne klassen.. de fleste ruller vel rundt med orginal stereo tenker jeg

må dørene bygges om mye for å få montert høyttalere? eller er det plug'n play oppsett?
            Pioneer, Mb Q - Q-line og focal k2, min oppskrift på god lyd

Comment

*le* var ikke mye valg av bil egentlig Dårlig rygg, og trygden fant en bil til meg. Har hatt den sia jeg var 18. Tror jeg kjøpte min første sub og forsterker før jeg i det hele tatt viste om jeg fikk. Tror planen var å ha det i gamlingan sin bil

Ah, der er det artige. Dørene har plass til alt i fra 6,5 til 5,25 i dørene. Men det går ingen ledninger inn i døren. Og det er en plugg i døren, slik at det er umulig å trekke høytaler kabelen inn i døren uten å borre et nytt hull.

Dessverre var det kaldt da jeg monterte disse JBL'ene og jeg tror jeg gikk til verk med tollekniv, ser i hvertfall slik ut.

Siden jeg ikke er håndverker, velger jeg en enkel løsning. Jeg har to plater med plexi jeg skal få skjert til, å feste over hele hullene. Så monterer jeg hele mellomtonen på plexien. Denne gangen skal jeg bruke deksel over!

Hva jeg skal gjøre med ledningen har jeg ingen aning om ennå. Jeg prøvde å høre med mitsubishi i nærheten, å det kom vel bare til å koste å ta tid, mener jeg å huske. Så må tenke litt nærmere over akkurat det.

Comment

installbay har kabelgjennomføringer
                www.eirikaspaas.com

Comment

Ja, men installbay er litt for langt unna til å gjøre det for meg

Spøk tilside, ja jeg må nesten få kablene in i døren på en annen måte, så det skal bli ordnet med tid å stunder, akkurat som spagettien som går bakover.

Comment

Kasse er bestilt. Jeg går etter compact målet til SE subbene. Som er 2cu ft, men tunet 2-3 hz høyere enn det de anbefaler. For håpentligvis vil ikke dette gjøre så alt for mye.

Comment

Da har jeg tilbringt en hel uke i barndomshjemmet, og det ble tid man måtte drepe.

Før helgen ble det en tur til byen, og da fikk man vite at det var ikke umulig at det ble ny bil på meg. Men det var mye byråkrati som skulle skje før jeg fikk svar også videre.

Derfor ble det som ble gjort i helga, heller av en midlertidig art, fram til jeg vet hva som kommer til å skje videre.

Først ble en ny ledning for styrestrøm lagt, da den andre hadde blit spleiset og delt etc. Planen var også å se/bytte ut strømledningen ved forsterkerene, men disse viste seg å være i så god stand at det ikke ble nødvendig.

Det ble dessverre ikke tatt noen som helst bilder av dette.

Som dere ser ble begge forsterkerene montert oppe på kassen, planen var å ha de bak på setene, for å ha de å ledningene mer skjult. Men siden spacewagon kan kjøpes som 7 seter, har baksetene jeg fikk tak i koppholdere å slikt når de felles ned. Ikke særlig bra å montere forsterkere på plast, så må tenkes igjenom en bedre løsning når jeg vet hva som skjer videre.

Men synes ikke det ble så værst.

Legger ved et bilde for de som har interesse.

Dette er en Elemental Designs A sub, og en Tsunami DB1800T forsterker.

Comment

re sx12? (titegn)
                        www.eirikaspaas.com

Comment

Nei, det er RE SE 12

Men du er inne på noe der, skulle ikke SE elementene ha en annen logo?

Comment

nei, de er kliss like.. alt med sx og se er likt.. bortsett fra spolene
                            www.eirikaspaas.com

Comment

Der gjor du meg redd

nei, men da er det SE jeg har

Comment

Working...
                              X