Announcement

Collapse
No announcement yet.

Tufte's automobile

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Originally posted by LLH View Post
    fido har da vel go greie på og bytte til 1,8 turbo? hehe Må vel funke i denna bilen og det? ellers har du jo V5 motoren da.
    hadde kanskje tenkt meg motor til førstkommende vinter da........

    også bør jeg vel finne meg en motor først. kunne jo kjøpt seaten til fido og brukt opp igjen motoren hans...hehe
    Mvh
    Tufte's hotline

    Pioneer ODR/DEX-P99RS Mosconi Scan Speak

    Comment


    • Originally posted by Tufte View Post
      hadde kanskje tenkt meg motor til førstkommende vinter da........
      Uff detta høres ut som mye arbe.....
      Hva sier den uniformerte broderen? , eller

      Comment


      • Originally posted by Nilsh View Post
        Uff detta høres ut som mye arbe.....
        Hva sier den uniformerte broderen? , eller
        Tore har jo alltid vært litt bad boy da... hehe likt å leve litt på kant med loven..heehe

        Så er vel heller den "brodern" som skal gjøre jobben som han bekymre seg for.. hehe
        Mvh De som kjenner meg, kjenner meg. Hadde en gang en golf..
        Team [B]d[/B]yna[B]B[/B]el
        Prosjekttråden min: [url]http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=79[/url]
        -Computer engineering is not rocket science…it’s probably closer to voodoo.-

        Comment


        • VR6!! GOlyd det
          Alpine cda9855r / Rockford Fosgate PunchPower / Hertz Space 6 Mids

          Comment


          • Originally posted by Nilsh View Post
            Uff detta høres ut som mye arbe.....
            Hva sier den uniformerte broderen? , eller
            har undersøkt med han i forkant ja og var et prosjekt han ikke ville ha gått på, men er ikke i Elverum jeg har tenkt til å vise bilen heller for å si det sånn......hehe
            Mvh
            Tufte's hotline

            Pioneer ODR/DEX-P99RS Mosconi Scan Speak

            Comment


            • ang motor så tror jeg ikke det ville vært noe problem med trimkam. koster vel ca 3000kr hos km kams. gir ca 10-15hk mer og kan brukes med orginalt innsprut. alternativt er jo 1.8t motor som jeg selv håpte å få satt i til vinteren. Ikke noe problem å få godkjent så lenge man tar bremser/fjærbein fra en gti
              Last edited by biffen071278; 28-05-2009, 17:22.
              Alpine, Digital Designs, Audio-System, Connection, Odyssey, Hertz, Fusion, dynabel, soundstream, Dls, Kenwood, Genesis, Seas, Supra kabler, Optima
              Prosjekttråd: http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=1840

              Comment


              • det beste er jo plansliping/porting,trimkam og frese ut til større ventiler.

                skal selv gjøre det nå på toppen min,går fra 136hk til 180-190hk,innsprutet klarer ikke mere.
                bygger jeg om til throttle boddies og datasprut,så får jeg 230hk,nesten 100hk mere en orginalt.

                men throttle boddies,og datasprut får komme til neste år,ettersom bare det kommer på 20-30k

                ellers så koster plansliping,porting,trimkam,og alt som er av deler på toppen ca 21k
                og da ser motoren helt orginal ut utvendig,så skal biltilsynet oppdage at den er trimmet,så må den benkes

                vet ikke hvor stor motor du har,men en på vw/audi klubben har en audi 80 med 1,8 på 90 hk,den er benket til over 183hk.

                hør med velox motor om hvor mye du kan hente ut av motoren din.
                volvo s60
                vw golf 4 gti,girkassedritt*solgt
                Member of VW Audi Club Norwegen

                Comment


                • tore, er ikke bilen din en 2001 modell?
                  sound.vision.soul

                  Type R

                  Comment


                  • Originally posted by LLH View Post
                    tore, er ikke bilen din en 2001 modell?

                    JO, det er den
                    Mvh
                    Tufte's hotline

                    Pioneer ODR/DEX-P99RS Mosconi Scan Speak

                    Comment


                    • er jo det at å trimme en sugemotor er så dyrt så ikke mye man skal gjøre før man like godt kan hive i en 1.8t
                      Alpine, Digital Designs, Audio-System, Connection, Odyssey, Hertz, Fusion, dynabel, soundstream, Dls, Kenwood, Genesis, Seas, Supra kabler, Optima
                      Prosjekttråd: http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=1840

                      Comment


                      • Originally posted by phoenix gold View Post
                        det beste er jo plansliping/porting,trimkam og frese ut til større ventiler.

                        skal selv gjøre det nå på toppen min,går fra 136hk til 180-190hk,innsprutet klarer ikke mere.
                        bygger jeg om til throttle boddies og datasprut,så får jeg 230hk,nesten 100hk mere en orginalt.

                        men throttle boddies,og datasprut får komme til neste år,ettersom bare det kommer på 20-30k

                        ellers så koster plansliping,porting,trimkam,og alt som er av deler på toppen ca 21k
                        og da ser motoren helt orginal ut utvendig,så skal biltilsynet oppdage at den er trimmet,så må den benkes

                        vet ikke hvor stor motor du har,men en på vw/audi klubben har en audi 80 med 1,8 på 90 hk,den er benket til over 183hk.

                        hør med velox motor om hvor mye du kan hente ut av motoren din.
                        Problemet er at biltilsynet i Trondheim, Mo i Rana og en plass på vestlandet har nå gått til innkjøp av bremsebenk.
                        Allerede 1 eller 2 stk i Trondheim som er tatt..

                        Og til deg Tore: Istede for å trimme en sugemotor, bygg heller om til 1.8T. ny turbo, manifold og annen eksos, større dyser og mapping så har du fort 280-300hk med orginal innmat.
                        Ta deg en tur på www.034motorsport.com og se. Mye bra oppsett til 1.8T der..
                        VW/Audi ende-tusi-ast!

                        Comment


                        • er det jeg mener å. å trimme en sugemotor koster mere enn det smaker når det er så enkelt å bygge om til 1.8t som det er med golf IV.
                          Alpine, Digital Designs, Audio-System, Connection, Odyssey, Hertz, Fusion, dynabel, soundstream, Dls, Kenwood, Genesis, Seas, Supra kabler, Optima
                          Prosjekttråd: http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=1840

                          Comment


                          • hel mk4 gti delebil er trikset
                            VW Golf IV GTI : Pioneer ODR - Audison - TangBand - Scan-Speak - Hertz - Connection -

                            Comment


                            • hei...
                              vil det skje noe endringer med bilen før EM eller?

                              Comment


                              • Originally posted by Soundboy View Post
                                hei...
                                vil det skje noe endringer med bilen før EM eller?
                                Hei du. vil ikke skje så veldig store endringer nei. bare litt småjusteringer og finpuss i løpet av sommeren
                                Mvh
                                Tufte's hotline

                                Pioneer ODR/DEX-P99RS Mosconi Scan Speak

                                Comment

                                Working...
                                X