Announcement

Collapse
No announcement yet.

Auto Bilstereo: Prosjekt tråd

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Auto Bilstereo: Prosjekt tråd

Det var vel kansje på tide og opprette en prosjekt tråd..

Har får tiden 2 Demo biler på gang, en Audi A8 som er påbegynt, og en Opel Calibra 16v som blir påbegynt så smått i påska.

A8`en bygges det inn komplett Cadence i, med følgene komponenter:
    2x Cadence ZRS-1502 2-Kanals forsterker
    1x Cadence ZRS-7000.D Monoblokk
    2x Cadence CVL-5K 5,25" Komponent-sett
    1x Cadence CVL-6K 6,5" Komponent-sett
    2x Cadence TX12-2A 12" Sub
    1x Tatung 20" LCD

Ellers annen materiell som mye polyester og glassfiber, comfort suede osv.

Vi har allerede lagt planene får hvordan det skal se ut i bagasjerommet. Interiøret vil i første omgang holdes orginalt, eieren av bilen er på utkikk etter brunt S8 interiør(vet du av ett, så skrik ut!).

Bilde av bilen:

Informasjon om bilen finnes HER

A8 Skal være klar til treffet Moldestuket arrangerer 19-20 April her på Sunndalsøra

Har fått planlagt hvordan 6,5" komponentene og LCD`n skal stå i bakluka:

Her er forsterker plasseringer valgt:

Fikk igår lagd rammer og støpt litt:

Mye mere kommer ettervært, Calibra prosjektet blir antagerligvis sparket igang i nå i påska, har endel stash som er på tur. Det er ikke valgt hvilke komponenter som skal inni denne enda, men er ganske sikker på hvilke alikevel, rått skal det bli!
    Last edited by Auto-Bilstereo; 14-03-2008, 13:16.
    Do-It-Yourself - DIY stash

Du som tok på deg Odd Ivar sin bil ja.

Enormt strøken bil! Gleder meg til å følge med på denne.

Comment

Satans pen bil da håper den ikke blir for jålete da, dette er en bissnissnisse bil
      Pioneer, Mb Q - Q-line og focal k2, min oppskrift på god lyd

Comment

Syyyke felger! 22" for svingene

Bra utgangspunkt og alltid gøy å se oppdateringer fra forskjellige verksteder.
        Alpine - Dynamat - Hertz - Installbay - JL Audio - Monstercables - Stinger
        Prosjekt tråd: http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=1084
        Update 15.05.09. Kenneth Ueland, Rogaland

Comment

Brukt litt mye herder på bunnplata? Ser ut som glassfiberen er brun/svart enkelte plasser..

Comment

Hei Stig!
            Jepp, var jeg som tok på meg den ja, herlig bil ;D
            Ble litt mye herder på første laget. men så ble bildet ganske dårlig også da, kameraet kvelda akuratt idet bilde ble tatt

mrZipp0, prøver og holde oppsettet så stilrent som mulig

Det skal bl.a. også en skam stor luft tank baki der, samt noen pumper :=)
            Bra det er god plass i A8

Comment

Originally posted by Auto-Bilstereo View Post
              Hei Stig!
              Jepp, var jeg som tok på meg den ja, herlig bil ;D
              Ble litt mye herder på første laget. men så ble bildet ganske dårlig også da, kameraet kvelda akuratt idet bilde ble tatt

mrZipp0, prøver og holde oppsettet så stilrent som mulig

Det skal bl.a. også en skam stor luft tank baki der, samt noen pumper :=)
              Bra det er god plass i A8
              Blir nok bra skal du se!

Har selv bygd anlegg i A8 med luftunderstell.. Den tanken er ikke god å finne plass til..

Comment

fine bil da
                øl å høna kan du sjøna- fitta å dramm er mitt program

Comment

Hvor blir det av oppdatering? Regner med du har kommet lenger nå?
                  99' Opel Astra 1,6 16v Sport Stv

Pioneer, Soundstream, JL Audio og Dynabel

Comment

Njasa, du har da oppdatert deg ganske greit gjennom prossessen da, Chris.. hehe

Vel, har hatt litt dårlig tid nå i det siste, men her er noen bygge bilder til (har ikke blitt tatt så masse):

Ellers så har jeg ikke fått tatt noe mere under prossessen.

Her er da slutt resulatatet:

Vi er ganske fornøyde med slutt resulatet, og har fått ganske god tilbake-melding. bl.a. fikk bilen Peoples Choice nr.2 i helga

Kommentarer?

Comment

Ble rått med den tv`n i luka
                      Var første gangen jeg har sett en slik farge på et stoff i bagarserommet, men var egentli ikke så værst
                      Morro med variasjon, og noe som ingen andre har.

Comment

Det ble jo voldsomt bra. Fett og tøft!!

Er det comfort suade camel du har brukt?
                        Mvh
                        Pål Andréas Bryng
                        Bilstereosenteret.no
                        Vi forhandler bl.a.:
                        Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
                        Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX

Følg oss på Facebook
                        Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

Comment

Thanks

Nicoolai: Ble bra med TV`n ja, bare den hadde funka og da, svidde den under sammensettingen igjen på Torsdag Men, skal fikse opp igjen når jeg får tid. Fargen ble valgt da vi syntes den passet best til fargen på bilen. Kommer til og bruke endel av den fargen i cali`en også, ganske stillig, og ikke minst, uvanlig

Pål: Takk! :=)
                          Selvsagt, har du ikke fått med deg alle bestillingene siste ukene? :P

Comment

Originally posted by Auto-Bilstereo View Post
                            Thanks

Nicoolai: Ble bra med TV`n ja, bare den hadde funka og da, svidde den under sammensettingen igjen på Torsdag Men, skal fikse opp igjen når jeg får tid. Fargen ble valgt da vi syntes den passet best til fargen på bilen. Kommer til og bruke endel av den fargen i cali`en også, ganske stillig, og ikke minst, uvanlig

Pål: Takk! :=)
                            Selvsagt, har du ikke fått med deg alle bestillingene siste ukene? :P
                            Nei, dessverre er jeg veldig lite på kontoret for tiden, da det er mer enn nok å gjøre i butikk og verksted + nyfødt liten skriker og byggeprosjekter hjemme. Men er nok på plass igjen om noen uker for å holde fortet
                            Mvh
                            Pål Andréas Bryng
                            Bilstereosenteret.no
                            Vi forhandler bl.a.:
                            Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
                            Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX

Følg oss på Facebook
                            Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

Comment

Originally posted by InstallBay View Post
                              Nei, dessverre er jeg veldig lite på kontoret for tiden, da det er mer enn nok å gjøre i butikk og verksted + nyfødt liten skriker og byggeprosjekter hjemme. Men er nok på plass igjen om noen uker for å holde fortet
                              Aha.. Hehe, kan bli litt hardt til tider da ja. Gratulerer da

CS var _godt_ og trekke med også forhold til mye annet jeg har prøvd, er da nesten like lett som filt jo

Comment

Working...
                              X