Announcement

Collapse
No announcement yet.

langgard: VW Golf GTI

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • langgard: VW Golf GTI

    langgard: VW Golf GTI aka langgard gjør ting han tror han kan men blir lurt igjen.

    Vet da ikke helt hvor jeg skal begynne da bilen er påbegynt i alle bauer å kanter.

    kan kanskje begynne med det som skal inn i bilen da:
    - Pioneer DEH-P88RS
    - Hertz HSK163.3
    - 2 x Dynabel DY9412 (jeg synes de spiller bra men spørs hvor lenge de blir sittende)
    - RockfordFosgate T30001bd

    dette er det jeg vet jeg skal ha eller har til nå.


    har begynt såvidt med bagasjen, men har da i motsetning til andre ikke vært på ikea å handlet store stabler med irma så jeg har bare gått for de rette linjer enn så lenge.


    Sånn bortsett fra dette har jeg ikke gjort så mye annet enn å rydde og fjerne kabler etter forrige eier.

    men om noen har innspill på montering av frontsettet så skyt inn. vil helst ikke bruke de orginale hullene i dashen da jeg synes det ikke ser noe pent ut å det er usymetrisk så jeg vurderer å lage deksler å trekke over.
    Last edited by langgard; 26-04-2007, 22:12.
    VW Golf IV GTI : Pioneer ODR - Audison - TangBand - Scan-Speak - Hertz - Connection -

  • #2
    her var det ikke mye aktivitet :P
    Det som skjer nå er att jeg snart gir opp om forsvaret ikke får ut fingern å gir meg noe penger så jeg får kasta dem i lomma til installbay.
    VW Golf IV GTI : Pioneer ODR - Audison - TangBand - Scan-Speak - Hertz - Connection -

    Comment


    • #3
      Originally posted by langgard View Post
      her var det ikke mye aktivitet :P
      Det som skjer nå er att jeg snart gir opp om forsvaret ikke får ut fingern å gir meg noe penger så jeg får kasta dem i lomma til installbay.
      Det er hull i lommene våre, så vi tar gjerne pengene i jakkefóret isteden
      Mvh
      Pål Andréas Bryng
      Bilstereosenteret.no
      Vi forhandler bl.a.:
      Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
      Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX


      Følg oss på Facebook
      Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

      Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

      Comment


      • #4
        Hehe InstallBay, dere som har så mye rart...lag noen skuddsikre lommer

        Du har vel ikke flere bilder av bilen? Det er alltid populært
        Andreas "Lance" Landsvik

        Comment


        • #5
          ja bilde av bilen kunne jeg kanskje legge ut vet du
          ikke akkuart show winner men den duger for meg
          VW Golf IV GTI : Pioneer ODR - Audison - TangBand - Scan-Speak - Hertz - Connection -

          Comment


          • #6
            tja hva har jeg gjort i dag da?
            tja funnet ut att forsterkeren min er altfor diger, så det ble en provisorisk montering oppå kassa.
            rydda litt mer under dashen, hva faen 4 sett med iso kontakter, bare strøm delen men dog :P nå er alt rydda opp å det eneste som mangler nå er ny kabel til ACC.
            lett litt etter ekstra dørtrekk forann og a-stolpe deksel, siden jeg liker å ha de orginale liggende så jeg kan sette alt tilbake i orginal stand om ønskelig.

            i morgen blir det kasting av penger inne på noen kvadratmeter butikk på hamar for da skal jeg hente spiller og frontsett, blir så kos atte

            også har jeg fått tilbud om 2stk dynabel bf1702 forsterkere, men får se ann det litt. vet ikke hvor jeg skal gjøre av alt hehe
            VW Golf IV GTI : Pioneer ODR - Audison - TangBand - Scan-Speak - Hertz - Connection -

            Comment


            • #7
              huff nei jeg ser jo det att jeg har lagt ut bilde av feil bil da.
              her er jo bilen min


              Å her er den provisoriske monteringen min da:P
              VW Golf IV GTI : Pioneer ODR - Audison - TangBand - Scan-Speak - Hertz - Connection -

              Comment


              • #8
                hentet og montert spiller og frontsett i dag, ble litt sånn provisorisk montering bare for å få litt lyd.
                også låter kassa som ei bøtte med møkk så den blir nok byttet ut tenker jeg.
                VW Golf IV GTI : Pioneer ODR - Audison - TangBand - Scan-Speak - Hertz - Connection -

                Comment


                • #9
                  opdatere litt om videre planer, litt usikker på alt enda så tips å innspill mottas med stor takk.

                  etter rundt en halvtimes prat med kenneth på installbay, kom vi fra til att jeg kanskje skulle kjøpe meg en dash ekstra, å flytte 6,5" opp dit å fortsatt montere mellom+tweeter i a-stolpen som planlagt. blir nok en del jobb. men har da fått tak i dash til 400kr og tepper fra matbutikken på maxi av alle plasser.
                  se om jeg får scanna inn tegning eller noe om scanneren funker(har jo tross alt ikke blittt brukt siden jeg kjøpte den for 9år siden :P )

                  så angående bassen så aner jeg ikke hva jeg skal gjøre. samme hvordan jeg skrur å trykker så blir det ikke noe bra lyd uten att all lyden i fronten blir rota bort
                  så vurderingen er da å bytte ut kassa og senke en basser i reservehjulsbrønnen, dette er vel da den peneste monteringsløsningen jeg vet om. men da blir det ikke noe mer deltagelse i dbdrag for min del tror jeg :/

                  kom gjerne med bilder på greie løsninger her.
                  VW Golf IV GTI : Pioneer ODR - Audison - TangBand - Scan-Speak - Hertz - Connection -

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by langgard View Post
                    opdatere litt om videre planer, litt usikker på alt enda så tips å innspill mottas med stor takk.

                    etter rundt en halvtimes prat med kenneth på installbay, kom vi fra til att jeg kanskje skulle kjøpe meg en dash ekstra, å flytte 6,5" opp dit å fortsatt montere mellom+tweeter i a-stolpen som planlagt. blir nok en del jobb. men har da fått tak i dash til 400kr og tepper fra matbutikken på maxi av alle plasser.
                    se om jeg får scanna inn tegning eller noe om scanneren funker(har jo tross alt ikke blittt brukt siden jeg kjøpte den for 9år siden :P )

                    så angående bassen så aner jeg ikke hva jeg skal gjøre. samme hvordan jeg skrur å trykker så blir det ikke noe bra lyd uten att all lyden i fronten blir rota bort
                    så vurderingen er da å bytte ut kassa og senke en basser i reservehjulsbrønnen, dette er vel da den peneste monteringsløsningen jeg vet om. men da blir det ikke noe mer deltagelse i dbdrag for min del tror jeg :/

                    kom gjerne med bilder på greie løsninger her.
                    ring meg etter 12.00 idag du så kan jeg høre på bilen din på Hamar, så får vi hva som blir galt eller riktig med litt trykking.

                    97527116
                    Mvh
                    Tufte's hotline

                    Pioneer ODR/DEX-P99RS Mosconi Scan Speak

                    Comment


                    • #11
                      Må bare beklage sinnsykt dårlig kvalitet på bildene i dag

                      første gang jeg har tatt i en jævla fres idag :P
                      så resultatet ble nesten rundt da jeg kun hadde fres til å lage kant :P



                      biltema motorbukk kan brukes til så mangt, sånn som å henge opp dash f.eks:
                      VW Golf IV GTI : Pioneer ODR - Audison - TangBand - Scan-Speak - Hertz - Connection -

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by langgard View Post
                        Må bare beklage sinnsykt dårlig kvalitet på bildene i dag

                        første gang jeg har tatt i en jævla fres idag :P
                        så resultatet ble nesten rundt da jeg kun hadde fres til å lage kant :P



                        biltema motorbukk kan brukes til så mangt, sånn som å henge opp dash f.eks:
                        hei hei. du er jammen i fulle gang allerede du. står på. pågangsmot er viktig


                        dette har jeg trua på!!!
                        Mvh
                        Tufte's hotline

                        Pioneer ODR/DEX-P99RS Mosconi Scan Speak

                        Comment


                        • #13
                          alt avhenger av å få ut den berømte fingern hehe. må prøve litt her nå.
                          pussa litt på ringene så dem er runde nok for meg :P

                          volkswagen sine 6,5" er tydligvis større en hertz sine :P så ble ikke helt tight fit men når jeg tenkte over det i ettertid så er det kanskje greit med tanke på vinyl osv.

                          dashen skal voldtas i morgen, må kutte litt på førersiden for å vinkla elementet uten å klemme det oppi ruta også må jeg komma opp med noe glupt for å bygge opp på pasasjer siden.
                          Men så spørs det om jeg har hjernekapasitet nok igjen til å komma opp med noe glupt da, jeg kom jo tross alt på det å henge dashen i motorbukken :P

                          time will show!
                          VW Golf IV GTI : Pioneer ODR - Audison - TangBand - Scan-Speak - Hertz - Connection -

                          Comment


                          • #14
                            Detta har j virkelig trua på gitt!

                            Comment


                            • #15
                              så har vi ett lite prosjekt som har ligget stille en stund som jeg har begynt å pusse litt på.
                              montering for skjerm, da jeg ellers kaster så mye drit ned i lomma som er der orginalt på golf :P
                              VW Golf IV GTI : Pioneer ODR - Audison - TangBand - Scan-Speak - Hertz - Connection -

                              Comment

                              Working...
                              X