Announcement

Collapse
No announcement yet.

Boomboxx' 1971 VW 1300 (Boble)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Boomboxx' 1971 VW 1300 (Boble)

    Endelig fant jeg veteranbilen jeg hadde lyst på. Sto mellom en Mini og denne, og når Mini'n ble solgt og denne ble EU-godkjent uten feil, så fikk jeg jo valget tatt for meg.

    Behold the glory:





    Nå er alle planene klare, og alt er innkjøpt og klart til montering etter en del jobb i form av avstiving og trekking i "front-opplegget".

    Headunit er på vei i posten - Pioneer DEH-P880PRS

    Morel Integra Ovation XO 6
    Earthquake SWS 6,5" x 2
    Kicker S15L7 x 2
    SoundMagus X-3200 x 2
    Autotek MM75.4 til Integra Ovation, 2 x 250W RMS
    Phoenix Gold Tantrum 250.2 til å drive SWS'ene, 2 x 25W RMS (hehe).

    Mulig endring av planene til fordel for RE SX18 litt senere.

    Planene for bilen rent eksteriørmessig er kromfelger og senkesett (puma forstilling). Så den er mulig å gjøre original igjen.

    Bilde av det som skal i front, og hva som skal drive det:

    Last edited by Boomboxx; 20-05-2007, 22:56.

  • #2
    Skal du bygge vegg?
    Jonas Tautra
    - Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
    Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!

    Comment


    • #3
      detta kan jo bli et kult prosjekt kan tenke meg det blir trøkk i den bilen med 2x15" fra kicker. og forsterkerne er jo ikke så gale de heller

      mvh Thomas!
      SoundMagus, Arizona Eagle, Magnat, DD!!

      Comment


      • #4
        Likte sladdingen av skiltene jeg
        Ellers er dette flotte biler med potensiale til mye.
        Blir spennende å se dette
        Andreas "Lance" Landsvik

        Comment


        • #5
          Skal ikke ha vegg, nei.

          Måtte undersøke potensialet i bilen før jeg bygger noe eget til den, så etter rask måling fant jeg ut at kassa fra Volvo'n (215 liter) passet med et knip rett inn i Bobla.

          Med forsterkeren i Volvo'n og høyttalerledninger inn i Bobla ble resultatet som følger:









          Til info er det måleresultatet målt på gulvet, fordi måleren datt ned. Det måler ca. 2dB mer der enn på dashen. Målingene ble ca. som følger: 144.5dB på gulvet med motoren i gang, 142.5dB på dashen med motor avslått (etter street-regler).

          I morra blir det bygging av ny kasse som passer litt bedre, og som har portene oppover. Tror jeg. Må forske litt på dette i natt.

          Comment


          • #6
            jøsses, du med boble?hmm, hva har skjedd?hehe...
            Isocyanates forever

            Comment


            • #7
              Blir vel en del forsterking av karrosseriet og vinduer her vel hehe

              Comment


              • #8
                Hvorfor det? Dette er jo pansret stål!

                Bare det høres bra ut nå, så blir jeg fornøyd. Rettet: Bare det spiller høyt, for svarte. Hehe... Pent låter det vel neppe uansett, tror jeg... Ferdig med kassa i dag, gjenstår bare å sette porter i den.

                Planene for i morgen er som følger:

                1. Slenge inn kassa.
                2. Kople til forsterkere (begge to, denne gangen)
                3. Kjøre 60hz/50hz/40hz burp med lukket kasse
                4. Kjøre 60hz/50hz/40hz burp med kassa tunet til rundt 30hz (da er den teoretisk sett "jevn" mellom 50 og 60hz, så dersom jeg spiller høyere på f.eks. 50 enn 60 vet jeg hvilken retning jeg skal tune til).
                5. Tune kassa til 40/47hz og burpe for et maks-mål.
                6. Få sammenliknet målet mitt med Term-Lab-mål (kanskje neste helg).

                Har to 6" "porter" kjøpt hos rørlegger'n i går. Faen ta Biltema for at de aldri klarer å ha porter på lager når jeg skal ha.
                Last edited by Boomboxx; 15-04-2007, 01:58.

                Comment


                • #9
                  Ble litt mer jobb å få inn kassa enn planlagt, så har ikke så mye å skilte med enda, dessverre.

                  Fått inn kassa, forsterkerne, og sub'ene. Spilte rett i overkant av 139dB med lukket kasse. Dro opp litt mer, og det gikk bra. Og litt mer, så kuttet alt. Det fete blybatteriet mitt orket ikke mer.

                  Har begynt å tilpasse "deksel" nå, for å få trukket det hele og få det til å se flush og cleant ut med resten av bilen. Noe som neppe går med firkanta woofere i rundt bil. Men whatever.

                  Har noen bilder, men bluetoothen sluttet å fungere her. :/

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by Boomboxx View Post
                    Har noen bilder, men bluetoothen sluttet å fungere her. :/

                    Installer driverne på nytt..Skjedde samme til meg også..
                    VW/Audi ende-tusi-ast!

                    Comment


                    • #11
                      Da har jeg solgt JVC-DVD'en jeg hadde, og er på vei til å bestille et par 880PRS og treveis Kicker frontsett m/ 8", 6" og 1" fra USA innen kort tid. Tror hvertfall det er dette jeg skal ha.

                      Kjøpte fin skai i dag også, de har en knallgod, strekkbar skai hos en salmaker i Horten. 180,- pr. meter.

                      Comment


                      • #12
                        Noen bilder fra kveldens arbeid...

                        Noen som har noen andre innspill på "mønsteret" til beina på siste bilde? Syns det ser litt rart ut, men kan ikke helt sette fingeren på hvorfor. Kan hende det retter seg når jeg får trukket og støpt, men...

















                        Comment


                        • #13
                          Begynner å se artig ut dette
                          Hvor skal du ha portene?
                          Jonas Tautra
                          - Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
                          Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!

                          Comment


                          • #14
                            Ja, det begynner å ta form.

                            Skal ha en 6" port rett foran elementene. Den kommer nok i posten i dag!

                            Comment


                            • #15
                              Fikk porten i dag, som forventet. Avgårde og montere nå, kanskje trekker jeg litt også.

                              Comment

                              Working...
                              X