Announcement

Collapse
No announcement yet.

Marius' budsjett SQ prosjekt

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    her var det en stund siden det har blitt oppdatering:

    har fått gjort litt da, selv om mesteparten av tiden har gått med til mekaniske ting samt styling i det siste. derfor er lommeboka noe slunken.
    fått styling:

    skjørtene og felgene venter jeg fortsatt på
    felgene: 7x17

    lykter

    og speil



    ble til at jeg lagde de dørlommene på nytt:


    diskantene har fått nye hjem også.

    satt med ned i bilen å hørte på masse forskjellig musikk frem til jeg fant ut av vilken vinkling som jeg synes ble best på diskantene.. pasasjerne har jeg ikke ofret en tanke

    disse skal lakkes svarte, og jeg håper å få til ett focal merker der.




    sorry for mørke bilder, men har bare mobilen.

    tror det blir ny spiller snart.. Alpine CDA-9887R

    og lurer nå fælt på hva jeg skal gjøre med det settet jeg brukte som frontsett før? selge det å kjøpe mellomtonen og delefilteret til tre-veis settet og kun gå for frontsett kanskje?
    da kan jeg bruke to kanaler til bassmellomtone og to til diskant og mellomtone..

    lurer også på om jeg har forstått riktig, når det kommer til dette med aktiv deling..

    spilleren har to eller tre-veis aktiv deling.
    skrik ut hvis jeg har missforstått noe.

    sub: LP fra spilleren og HP/subsonic på forsterkeren

    midtbass. HP fra forsterkeren og LP fra spilleren

    deling mellom mellomtone og diskant vil bli passivt.


    eller er det mulig med band-pass(heter det det?) fra spilleren?

    nå venter jeg bare på lønning så blir det vinyl på meg, og litt annen moro!!
    96mod 306Style All Show - No Go prosjekt
    Focal-DynaBel-Installbay-Pioneer
    tusen takk til kompiser for all hjelp. og forum mennesker som er hyggelige å hjelper meg!

    Comment


    • #17
      Dette ser bra ut!

      Kjekt å se et prosjekt av en ikke-proff også.

      Stå på Marius!
      Mvh,

      Gunnar

      Comment


      • #18
        hehe. ja ikke sant dette blir jo i en litt annen liga en de som vinner EMMA støtt, og har masse erfaring.
        det er som nevnt første gang jeg prøver å få skikkelig lyd i bilen. har ikke så mye peil, men er blitt veldig intressert i dette her..

        så da slenger jeg ut noen bilder og håper på litt hjelp da vettu...
        96mod 306Style All Show - No Go prosjekt
        Focal-DynaBel-Installbay-Pioneer
        tusen takk til kompiser for all hjelp. og forum mennesker som er hyggelige å hjelper meg!

        Comment


        • #19
          Det er bare å melde seg på en konkurranse i Emma så ser du at det er flere som er førstegangs reisende i dette. Da kan du også få en vurdering om hva du bør eventuelt endre på til neste gang. Man behøver ikke å ha det dyreste eller det beste utstyret for å delta der. Så er det også en grei måte å få kontakt med mange av de som er på forumet her.

          Tore
          1998 Mitsubishi Galant V6 2.5 24V
          Pioneer, AD, Audison, Soundstream

          Comment


          • #20
            jeg kommer nok til å spørre endel av dere her inne om en prøvelytt på diverse treff i løpet av sommeren.

            men nå er vel ikke akkurat anlegget mitt i den klassen vel. dette er ikke profft utført for å si det sånn.. kabler og alt er virrvarr. ikke synlig da, men fjerner man noen deksler, ser det ikke bra ut..

            har lest regelboka og det er jo ganske strenge krav på sånn.. ?

            får fikse opp litt sånnt kanskje og bli med når EMMA kommer til tønsberg i august.

            har vurdert å delta, men når jeg ser hvordan biler som deltar, med anlegg til mangedobbelt av mitt blir jeg litt,tjaa, skeptisk.

            men det finnes kanskje en klasse for newbies der og?
            96mod 306Style All Show - No Go prosjekt
            Focal-DynaBel-Installbay-Pioneer
            tusen takk til kompiser for all hjelp. og forum mennesker som er hyggelige å hjelper meg!

            Comment

            Working...
            X