ser du liker å høre på Rune Rudberg
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Din Bilstereo demobil
Collapse
X
-
Originally posted by Typhon View PostHvordan spiller dette?
Jeg er meget fornøyd med lyden i frontsettet
Subber spiller høyt, men det spiller ikke pent. Litt mere rånebass hvis du skjønner hva jeg mener. Holder på å endre litt baki så det låter litt penere.
Originally posted by Bøijnis View Postser du liker å høre på Rune Rudberg
Comment
-
Originally posted by neptyr View PostSer mer ut som Re-Pita sin heslige versjon... :X
Comment
-
Originally posted by spiff View Postsmooth indeed fikk en smule lyst på de dørtrekka dine
lykke til videre, hilsen en annen primera eier
Comment
-
-
Originally posted by hc_tk View Postdet er første gang jeg har hørt at focal låter "varmt" :P
Comment
-
skjønte hva du mente med varmt, men focal er jo kjent for å låte veldig detaljert. for detaljert for mange og blir derfor også ofte kalt kaldt og skarpt.
Men kommer jo helt ann på montering, og er ikke tvil om at focal be har potensiale for å låte rått! Likte forresten plassering av mellomtonene :P (minnet om mine)
Comment
-
focal låter skarpt = en myte hc... focal låter ikke for detaljert for "mange" men kanskje for åpent. Mener DU det er for detaljert så burde du kanskje tenke deg om, er det virkelig feil å høre alt som er på plata?
Har hørt diskanter av merke som det går mye av på dette forumet som skal være deres beste diskant som har gjengivet triangel som om det var et rundt stål. Er det dette du vil ha så må du få lov til det, men ikke kom å si du har peil på lyd.
Og ja focal har fått et rykte om at diskanten låter skarpt.. hvorfor? Fordi focal har solgt jævlig mange sett høyttalere av merke access som kanskje låter noe skarpt.. problemet er at mange av disse ikke har forstått at når man monterer i original hull i de aller fleste biler i dag (mellomtone/midbass i dør og diskant i speilhus/a-stolpe) så må man dempe diskanten med ganske mye. Dette er en enkel justering på delefilteret som følger med, men blir jo ikke gjort av alle.
Er nivået for høyt blir det feil uansett, et sett som ikke høres skarpt ut med for høyt nivå vil jeg påstå ikke er linjært og vil låte direkte kjedelig når nivået er riktig.
sorry for OT her, blir bare så jævelig forbanna på kunnskap bassert på uvitenhet.sigpicFocal Dual Monitor - Focal UtopiaBE - Alpine DVA-9965 - PXA H701custom edition
IceAudio - Bilringen AS - inakustik
Comment
-
Var ikke helt fornøyd med bagasjen, så jeg tok meg litt tid å begynte på nytt i dag, kom faktisk ganske langt og ble meget fornøyd så da legger vi ut et par bilder
Forsterkerene har god plass, 2 på sidene med bunn opp og en focal dual monitor i midten Orker ikke skrive så mye i dag så da får bildene snakke for seg selv
Ampen bare lagt på plassen sin, kommer litt høyere en på bilde
Comment
-
Originally posted by Eargasm View Postpass deg for han der... han kan pluttselig bytte ut trekke med rosa plysj.. hehe
Comment
-
se her ja degvold ,) detta blir bra vettuTeam Din Bilstereo
Steffen Bråten
www.din-bilstereo.no
Ground Zero, Helix, Focal, Cadence, c-quence, Dynabel, Seas lotus, saga, Audiopulse
Comment
-
Har fått gjort litt i dag og.
Jeg har akkurat fått inn noen nye amper til bilen, så da kunne jeg ikke holde fingra fra fatet måtte modifisere dem litt. Lexan plate i bunn nå og ble ganske fornøyd.
Begynte med å skjøre ut ei bunnplate i lexan
Bilde av test og byggeampen min, greit å ha en det ikke er så falig at det blir noen riper på
Så måtte jeg teste om den passet (det ble perfekt)
Så pakket jeg opp den nye Ampen
Borret 4 hull i lexanplaten og felte ned skruehodet. Etter dette borret jeg 4 hull i forsterkeren og gjenget opp disse. Dette var en nærvepirrende jobb men det finnes flere slike på lager så det var en mager trøst hvis noe skulle gå som uventet
Dette gjorde jeg med 2 amper gikk tom for strøm på kameraet så da ble det ikke bilder av den siste ampen, men den er helt lik så da er det ikke så falig
Har er bilde av test ampen og ene nye ampen med glass, fant også vinklingen på wooferene så da blir det støping i morgen.
Last edited by Din Bilstereo; 24-06-2008, 00:49.
Comment
-
Originally posted by Din Bilstereo View PostVar vel jeg som valgte den rosa plysjen da hehe
Når er det lyd igjen da ?TEAM RE-LOUD
Norwegian Champion 00 - 01 - 02 - 03 - 06 - 07 - 08 - 11 - 12 - 13 - 14
2013 ssnw - 4 stk DD m4a og 1 DD Z 18 = 165.9 dB'zzz
Comment
Comment