Announcement

Collapse
No announcement yet.

Din Bilstereo demobil

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

ser du liker å høre på Rune Rudberg
    Focal
    Mosconi
    Pioneer

Comment

Originally posted by Bøijnis View Post
      Ser mer ut som Re-Pita sin heslige versjon... :X
      Mvh
      Rolf Try Nygård

Comment

Originally posted by Typhon View Post
        Hvordan spiller dette?
        Frontsettet spiller klart og pent. For å ikke snakke om høyt. Så er det heller ikke noe skrikende diskant. Meget detaljerik og varm lyd

Jeg er meget fornøyd med lyden i frontsettet

Subber spiller høyt, men det spiller ikke pent. Litt mere rånebass hvis du skjønner hva jeg mener. Holder på å endre litt baki så det låter litt penere.

Originally posted by Bøijnis View Post
        Hehe var en venn av meg som fikset CD. Under montasje ble alt ryddet ut av bilen inklusiv alle cdene mine. Så stakk i bilen til en som var med og tok en CD.
        Din Bilstereo
        Ole Martin Degvold
        www.din-bilstereo.no
        Focal, Ground Zero, Helix, C-quence, Brax

Comment

Originally posted by neptyr View Post
          Ser mer ut som Re-Pita sin heslige versjon... :X
          Du har nok helt rett hehe
          Din Bilstereo
          Ole Martin Degvold
          www.din-bilstereo.no

Comment

Originally posted by spiff View Post
            smooth indeed fikk en smule lyst på de dørtrekka dine

lykke til videre, hilsen en annen primera eier
            takk takk, du kan vel nesten få trekka mine om noen uker. Kommer noen nye må fikse noen små problemer
            Din Bilstereo
            Ole Martin Degvold
            www.din-bilstereo.no

Comment

det er første gang jeg har hørt at focal låter "varmt" :P
              Prosjekt SQ Audi A3

Comment

Originally posted by hc_tk View Post
                det er første gang jeg har hørt at focal låter "varmt" :P
                Hehe var beste måten å beskrive frontsettet. Rette ordet er vel (varm klang i frontsettet) hehe. Det er kanskje ett dyrt frontsett, Men jeg har ikke angret ett sekund
                Din Bilstereo
                Ole Martin Degvold
                www.din-bilstereo.no

Comment

skjønte hva du mente med varmt, men focal er jo kjent for å låte veldig detaljert. for detaljert for mange og blir derfor også ofte kalt kaldt og skarpt.
                  Men kommer jo helt ann på montering, og er ikke tvil om at focal be har potensiale for å låte rått! Likte forresten plassering av mellomtonene :P (minnet om mine)
                  Prosjekt SQ Audi A3

Comment

focal låter skarpt = en myte hc... focal låter ikke for detaljert for "mange" men kanskje for åpent. Mener DU det er for detaljert så burde du kanskje tenke deg om, er det virkelig feil å høre alt som er på plata?

Har hørt diskanter av merke som det går mye av på dette forumet som skal være deres beste diskant som har gjengivet triangel som om det var et rundt stål. Er det dette du vil ha så må du få lov til det, men ikke kom å si du har peil på lyd.

Og ja focal har fått et rykte om at diskanten låter skarpt.. hvorfor? Fordi focal har solgt jævlig mange sett høyttalere av merke access som kanskje låter noe skarpt.. problemet er at mange av disse ikke har forstått at når man monterer i original hull i de aller fleste biler i dag (mellomtone/midbass i dør og diskant i speilhus/a-stolpe) så må man dempe diskanten med ganske mye. Dette er en enkel justering på delefilteret som følger med, men blir jo ikke gjort av alle.

Er nivået for høyt blir det feil uansett, et sett som ikke høres skarpt ut med for høyt nivå vil jeg påstå ikke er linjært og vil låte direkte kjedelig når nivået er riktig.

sorry for OT her, blir bare så jævelig forbanna på kunnskap bassert på uvitenhet.
                    sigpicFocal Dual Monitor - Focal UtopiaBE - Alpine DVA-9965 - PXA H701custom edition
                    IceAudio - Bilringen AS - inakustik

Comment

Var ikke helt fornøyd med bagasjen, så jeg tok meg litt tid å begynte på nytt i dag, kom faktisk ganske langt og ble meget fornøyd så da legger vi ut et par bilder

Forsterkerene har god plass, 2 på sidene med bunn opp og en focal dual monitor i midten Orker ikke skrive så mye i dag så da får bildene snakke for seg selv

Ampen bare lagt på plassen sin, kommer litt høyere en på bilde

Din Bilstereo
                      Ole Martin Degvold
                      www.din-bilstereo.no

Comment

Originally posted by Din Bilstereo View Post
                        skal vi se

Sidedeksel + medhjelper, denne skal modifiseres drastisk i morgen,
                        pass deg for han der... han kan pluttselig bytte ut trekke med rosa plysj.. hehe
                        Mvh Thomas Holmedal

Comment

Originally posted by Eargasm View Post
                          pass deg for han der... han kan pluttselig bytte ut trekke med rosa plysj.. hehe
                          Var vel jeg som valgte den rosa plysjen da hehe
                          Din Bilstereo
                          Ole Martin Degvold
                          www.din-bilstereo.no

Comment

se her ja degvold ,) detta blir bra vettu
                            Team Din Bilstereo
                            Steffen Bråten
                            www.din-bilstereo.no
                            Ground Zero, Helix, Focal, Cadence, c-quence, Dynabel, Seas lotus, saga, Audiopulse

Comment

Har fått gjort litt i dag og.

Jeg har akkurat fått inn noen nye amper til bilen, så da kunne jeg ikke holde fingra fra fatet måtte modifisere dem litt. Lexan plate i bunn nå og ble ganske fornøyd.

Begynte med å skjøre ut ei bunnplate i lexan

Bilde av test og byggeampen min, greit å ha en det ikke er så falig at det blir noen riper på

Så måtte jeg teste om den passet (det ble perfekt)

Så pakket jeg opp den nye Ampen

Borret 4 hull i lexanplaten og felte ned skruehodet. Etter dette borret jeg 4 hull i forsterkeren og gjenget opp disse. Dette var en nærvepirrende jobb men det finnes flere slike på lager så det var en mager trøst hvis noe skulle gå som uventet

Dette gjorde jeg med 2 amper gikk tom for strøm på kameraet så da ble det ikke bilder av den siste ampen, men den er helt lik så da er det ikke så falig

Har er bilde av test ampen og ene nye ampen med glass, fant også vinklingen på wooferene så da blir det støping i morgen.
                              Last edited by Din Bilstereo; 24-06-2008, 00:49.
                              Din Bilstereo
                              Ole Martin Degvold
                              www.din-bilstereo.no

Comment

Originally posted by Din Bilstereo View Post
                                Var vel jeg som valgte den rosa plysjen da hehe
                                Det hadde ikke jeg tørt å sagt høyt...........

Når er det lyd igjen da ?
                                TEAM RE-LOUD
                                Norwegian Champion 00 - 01 - 02 - 03 - 06 - 07 - 08 - 11 - 12 - 13 - 14
                                2013 ssnw - 4 stk DD m4a og 1 DD Z 18 = 165.9 dB'zzz

Comment

Working...
                                X