Announcement

Collapse
No announcement yet.

Din Bilstereo demobil

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by re-load View Post
    Det hadde ikke jeg tørt å sagt høyt...........

Når er det lyd igjen da ?
    Du elsket det lille rosa bilen du da :P

Det er vel lyd på torsdag eller fredag, kassen blir ferdig i morgen, og skal vel begynne på pyntedekslene.

Tar turen over når bilen spiller og er skrudd sammen. (hvis du legger hagla godt under senga da)

Vanlige folk blir glade når bilstereoselgere kommer på besøk. Når jeg besøker John Anders truer han med å skyte etter meg haha. Fikk også beskjed om jeg er den sykeste karen han kjenner så vi tar det posetivt vi
    Din Bilstereo
    Ole Martin Degvold
    www.din-bilstereo.no
    Focal, Ground Zero, Helix, C-quence, Brax

Comment

Originally posted by Din Bilstereo View Post
      Du elsket det lille rosa bilen du da :P

Det er vel lyd på torsdag eller fredag, kassen blir ferdig i morgen, og skal vel begynne på pyntedekslene.

Tar turen over når bilen spiller og er skrudd sammen. (hvis du legger hagla godt under senga da)

Vanlige folk blir glade når bilstereoselgere kommer på besøk. Når jeg besøker John Anders truer han med å skyte etter meg haha. Fikk også beskjed om jeg er den sykeste karen han kjenner så vi tar det posetivt vi

Du/dere står på om dagen ja...

Ja, sving innom du...
      Hehe,hagla ligger trygt og godt...

Skyte etter deg, var kanskje litt overdrevet... men men...
      Å ja, du er syk...

Å helt til slutt vil jeg si at jeg likte ikke den "rosa" bilen...
      Men den var på en måte artig...
      TEAM RE-LOUD
      Norwegian Champion 00 - 01 - 02 - 03 - 06 - 07 - 08 - 11 - 12 - 13 - 14
      2013 ssnw - 4 stk DD m4a og 1 DD Z 18 = 165.9 dB'zzz

Comment

:P

haha:P fin den da :P:P
        Team Din Bilstereo
        Steffen Bråten
        www.din-bilstereo.no
        Ground Zero, Helix, Focal, Cadence, c-quence, Dynabel, Seas lotus, saga, Audiopulse

Comment

Ting endte ikke helt som planlagt i dag, måtte jobbe til klokken var 21 i dag så da ble det lite bilstereo, men noe har skjedd da.

Først vinklet jeg bafflene og limte de slik jeg ville ha de

så trakk jeg den i fleace og testet den i bilen.

Så ble irma dekket med polyester

Tok et bilde av amp montasjen fra siden så dere ser oppbygningen

Til slutt begynte jeg litt med pyntedekslene til ampracket
          Din Bilstereo
          Ole Martin Degvold
          www.din-bilstereo.no

Comment

Originally posted by Erik André View Post
            focal låter skarpt = en myte hc... focal låter ikke for detaljert for "mange" men kanskje for åpent. Mener DU det er for detaljert så burde du kanskje tenke deg om, er det virkelig feil å høre alt som er på plata?

Har hørt diskanter av merke som det går mye av på dette forumet som skal være deres beste diskant som har gjengivet triangel som om det var et rundt stål. Er det dette du vil ha så må du få lov til det, men ikke kom å si du har peil på lyd.

Og ja focal har fått et rykte om at diskanten låter skarpt.. hvorfor? Fordi focal har solgt jævlig mange sett høyttalere av merke access som kanskje låter noe skarpt.. problemet er at mange av disse ikke har forstått at når man monterer i original hull i de aller fleste biler i dag (mellomtone/midbass i dør og diskant i speilhus/a-stolpe) så må man dempe diskanten med ganske mye. Dette er en enkel justering på delefilteret som følger med, men blir jo ikke gjort av alle.

Er nivået for høyt blir det feil uansett, et sett som ikke høres skarpt ut med for høyt nivå vil jeg påstå ikke er linjært og vil låte direkte kjedelig når nivået er riktig.

sorry for OT her, blir bare så jævelig forbanna på kunnskap bassert på uvitenhet.
            Jeg skjønner at du føler du må forsvare focal her, men dette syntes jeg var litt i overkant!
            Jeg tror du har missforstått hva jeg mente med det jeg skrev, for det du sier her henger ikke helt sammen med det jeg mente å få frem.
            Jeg har aldri påstått at jeg har peiling på lyd! Å at du "slenger dritt til meg" på den måten syntes jeg er ganske så barnselig, men jeg er ikke en person som henger meg opp i sånt, så ok. Siden du misstolket det jeg skrev og jeg ikke gidder å forklare, så håper jeg du klarer å se bort i fra komentaren min.
            Og igjen beklager OT.
            Fortsatt lykke til med bilen, det ser veldig bra ut så langt og jeg tror den ampracken blir utrolig rå!
            Prosjekt SQ Audi A3

Comment

Fikk lyst å pimpe bilen litt i dag, så stakk en tur til sandefjord og hentet litt deler som jeg senere prøvde å montere

Så dere får si hvordan det ble da

Før

Etter

Passformen på frontfangeren var relativt grei bakfangeren var så som så og trenger litt arbeid

Så en litt kjent bil på veg hjem fra sansefjord da
              Din Bilstereo
              Ole Martin Degvold
              www.din-bilstereo.no

Comment

se her ja ny nese å rumpe greier hehe kommer til å bli den plastraketten detta degvolden :P hehe
                Team Din Bilstereo
                Steffen Bråten
                www.din-bilstereo.no
                Ground Zero, Helix, Focal, Cadence, c-quence, Dynabel, Seas lotus, saga, Audiopulse

Comment

Originally posted by braaten22 View Post
                  se her ja ny nese å rumpe greier hehe kommer til å bli den plastraketten detta degvolden :P hehe
                  Har sideskjørtene og men rakk ikke å montere det i dag. Får se om jeg ikke får på spoileren til uka og før jeg drar på en liten tur

KL 0800 i morgen har jeg nok et skikkelig verksted. LIVET er deilig
                  Din Bilstereo
                  Ole Martin Degvold
                  www.din-bilstereo.no

Comment

Tupperware på Primere var et uvant syn...
                    Men det blir helt sikkert bra til slutt, da det er tilpasset og lakkert...

Instalasjonen din må da bli tung ?
                    Bygger du alt i 22mm spon ???

Dæven... jeg syns jeg kjennte det lukta polyester her en dag... hehe

Stå på så du blir "ferdig"... i den graden en blir ferdig...
                    TEAM RE-LOUD
                    Norwegian Champion 00 - 01 - 02 - 03 - 06 - 07 - 08 - 11 - 12 - 13 - 14
                    2013 ssnw - 4 stk DD m4a og 1 DD Z 18 = 165.9 dB'zzz

Comment

Originally posted by re-load View Post
                      Tupperware på Primere var et uvant syn...
                      Men det blir helt sikkert bra til slutt, da det er tilpasset og lakkert...

Instalasjonen din må da bli tung ?
                      Bygger du alt i 22mm spon ???

Dæven... jeg syns jeg kjennte det lukta polyester her en dag... hehe

Stå på så du blir "ferdig"... i den graden en blir ferdig...
                      Ja gleder meg litt til tilpassingen og lakkeringen er feridg

Det er egentlig bare Apmracket og kassen som er i 22mm Dette er litt pga at ting skal holde bilturer over dumper og liknendes Men veier ikke så mye.

Bilen veier vel ca 1,3 Når jeg hadde den tyngste kassen og alt i 30 mm mdf. Altså 2 plater + alle ampene og elementene veide bilen 1,72 tonn Så håper å krympe ned på ca 1350. Fjærnet jo hengerfestet så da sparte jeg jo 20 kg bare der
                      Din Bilstereo
                      Ole Martin Degvold
                      www.din-bilstereo.no

Comment

Nå har jeg akkuratt tatt meg en liten tur og dæven trur dere ikke det ble verksted da hehe

Det er ett helt greit sted ca 120 M2 ikke akkuratt det peneste lokalet jeg har sett, men det er garasjeport og plass nok Kan jobbe på en del biler samtidig Så skal vi se om det ikke kommer opp arbeidsbord og ett midlertidig pusserom på søndag
                        Din Bilstereo
                        Ole Martin Degvold
                        www.din-bilstereo.no

Comment

Grattis med lokale da Ole Martin
                          sigpicFocal Dual Monitor - Focal UtopiaBE - Alpine DVA-9965 - PXA H701custom edition
                          IceAudio - Bilringen AS - inakustik

Comment

Originally posted by Erik André View Post
                            Grattis med lokale da Ole Martin
                            Takk takk, blir utrolig deilig å slippe regn uvær og kulde. Nå blir det kanskje litt enklere å holde system på alt værktøyet Kanskje få begynt med noen kundebiler som står på vent

Skal begynne med inflyttingen i dag så skal jeg nok fortsette med bilen i morgen så jeg har lyd og det ser litt vettu ut til CB elektro messa på lørdag.
                            I Hovedsak skal vi være 100% oprative fra mandags morgen

Det blir hyggelig å møte deg på lørdag
                            Din Bilstereo
                            Ole Martin Degvold
                            www.din-bilstereo.no

Comment

Gratulerer med lokaler!
                              Bilder!!

Comment

Kult at noen bygger i Primera!

Har du vurdert en annen grill? Den kromgrillen passet ikke akkurat inn... Kanskje lakkere den i bilens farge?
                                - 97' Nissan Primera 2,0 SRi
                                Alpine | Panasonic | Stinger | Focal | Fusion | Connection
                                www.DemptD.com

Comment

Working...
                                X