Announcement

Collapse
No announcement yet.

Cerwin_s Golf3 Dynabel/Hertz

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Cerwin_s Golf3 Dynabel/Hertz

Skal så smått sette igang med fullføringen av bilen i disse dager, så tenkte jeg kunne oppdatere litt hva som skjer for tia

Det som skal gjøres er:

6.5" hertz Hv 165 L i dørene fram og bak/ trekke om dører i vinyl 1

Hertz HT 25 i dash

Sette inn bøttestoler bak, samt midtkonsoll bak med plass for 2 5" element

Lyddemping av hele bilen

Montere nye subelementer(dynabel)

Div lakkering utvendig.

Noen bilder:

Anlegget nå

Elementene varmes opp litt

Kjente at bilen trakk litt mot høyre når jeg kjørte fra Stjørdal her om dagen:P

Nye fronten

Bilen står på verksted for å få retta opp dette nå(ble rygga på)

Se der dukket den opp igjen ja..

http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=9
    Bilder fra installasjonen fra da vi bygde den til forrige eier.

Comment

Syns jeg hadde sett den bilen før ja

Men.... skal du bytte ut de bostonene med Dynabel?!
      Mvh
      Rolf Try Nygård

Comment

Ja, dynabel elementene ser mye fetere ut, samt de spiller nok mye høyrere og ikke minst dypere Men hva var nypris på bostonene? finner de ikke noen plass jeg

Comment

Originally posted by Cerwin_ View Post
          Ja, dynabel elementene ser mye fetere ut, samt de spiller nok mye høyrere og ikke minst dypere Men hva var nypris på bostonene? finner de ikke noen plass jeg
          Skal ikke kjimse av de boston subbene.. Er en sjelden liten sak i norge de der tror jeg.. Det var noe jeg fikk tak i da jeg kjøpte en bil. Marius (forrige eier av golfen) kjøpte disse igjen av meg..

Comment

MEN, de spiller ikke noe spess bra uans hvor sjeldne de er da:s så selger de for et par lapper

Comment

Tviler egentlig på at det blir så mye høyere med de dynabelene jeg, men men.

Sq'n var nok uansett mye høyere med de bostonene.
              Mvh
              Rolf Try Nygård

Comment

MEN, de spiller ikke noe spess bra uans hvor sjeldne de er da:s så selger de for et par lapper
                Spiller faktisk dritbra de elementene.. Men noe buldre og riste bass gir dem kanskje ikke allverden av..

Du skulle heller satsa på Fusion subber.. Så du fikk matcha fargene litt..

Comment

Har du hørt på subene da? De spiller jo nesten ikke dypbass, og skrangler litt egentlig.

Comment

Originally posted by AudioCustom View Post
                    Spiller faktisk dritbra de elementene.. Men noe buldre og riste bass gir dem kanskje ikke allverden av..

Du skulle heller satsa på Fusion subber.. Så du fikk matcha fargene litt..
                    Ja, tenkte litt på fargene jeg også, mn går kanskje å lakkere magneten på dynabelen i samme grønnfarge da.

Comment

Har du hørt på subene da? De spiller jo nesten ikke dypbass, og skrangler litt egentlig.
                      Siden jeg bygde anlegget og hadde subbene i min egen bil har jeg vel hørt på dem ja..

Stilt det inn skikkelig? Trenger ikke være subbene sin feil. Kan være ampene også.

Hvis dem ikke spiller dypbass er det feil innstillinger. Da må du sette frekvensområdet på dem.

Comment

var ikke deg jeg sa det til Ja, har stilt å herja. Farsken da, ikke få meg til å angre på kjøpet nå da!:P

Comment

Vel, du har kjøpt subber bare for å putte rett i kassa som er det nå, uten å sjekke frekvensgangen på dem?

Hvor mange liter er kassene som er der nå da?
                          Mvh
                          Rolf Try Nygård

Comment

var ikke deg jeg sa det til Ja, har stilt å herja. Farsken da, ikke få meg til å angre på kjøpet nå da!:P
                            Boston er nok et mye mer SQ element.. Så noe dB-drag anlegg er det ikke.. Du vil nok få mer punch med dynaBel subbene.. Men man blir lei av at alt rister og skrangler i bilen til slutt..

PS: Som skrevet over her tror jeg kanskje de kassene blir vel små for dynabel subbene.. Jeg husker ikke hvor store kassene er... Noen år siden dette ble bygd men jeg tror kanskje dem var på rundt 25-30 liter.

Comment

ja, er vel 25-30l ca ja. Jaja, får vel bare kaste de dynabelene da:P

Comment

Working...
                              X