Announcement

Collapse
No announcement yet.

D-Vision Verkstedstråd..

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Dagen oppdatering

På begynt dashbordet. rubbet det ned for så å legge på en lag med støpeplast. tettet igjen noen skjøter..

Tatt av alt av gammel vinyl på dørene. Fy f... som det satt.. venter med å trekke de med fleece til dashbordet er på plass igjen..

Comment

Synd med vaffelrøra på dæsjn der da hehe
      Roar Sørlie
      Tlf 90127075
      Strandgata 26; mitt andre hjem :P

Comment

Kjekt å se forskjellige firmaer etablere seg
        Greit tralle det der, utenom lakkeringen Hvilket utstyr som skal inni da?
        Alpine - Dynamat - Hertz - Installbay - JL Audio - Monstercables - Stinger
        Prosjekt tråd: http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=1084
        Update 15.05.09. Kenneth Ueland, Rogaland

Comment

Originally posted by NeDD View Post
          Kjekt å se forskjellige firmaer etablere seg
          Greit tralle det der, utenom lakkeringen Hvilket utstyr som skal inni da?
          Ja vi har lyst å drive hobbyen til seriøse greier.. planer om nettbutikk osv er under planlegging

lakkeringen skal heldigvis ordnes.. Sølv strippen på siden skal bort og det skal bli mere motivlakkering og sølvflakes. Interiøret forøvrig skal lakkeres svart.

Foreløpig blir det Audiobahn 3veis fremi og 2veis baki.. Hva som blir i bagasjerommet er enda ikke bestemt..

Comment

Blir test av nyinnkjøpt kalibreringsutstyr i morra!
            Endelig skal det bli lettere å få justert ting så det låter "greit"
            Roar Sørlie
            Tlf 90127075

Comment

Dagens oppdatering..

Dashbordet fikk seg et lag med vevetglassfiber. Pusset det ned og lagt på noe glassfibersparkel..

Dørene fikk på seg fleece og polyester.. På venstre døra ved høytallerne skal det tilpasses mot dashbordet så der ble det et tynt lag med polyester

Mere i morgen

Comment

Originally posted by D-vision View Post
                Dagens oppdatering..

Dashbordet fikk seg et lag med vevetglassfiber. Pusset det ned og lagt på noe glassfibersparkel..
                Et lite tips :
                Et bedre alternativ her hadde kanskje vært å penslet på støpeplast (UTEN fyllstoff), Da slipper du å bekymre deg over at det vil slå seg. Sjansen er veldig stor for det i dette tilfellet. Det samme gjelder dørene ; det går helt fint å bruke støpeplast som du bruker polyester ved å pensle på fleece teppet så det trekker seg inn og blir stivt når det herder. Plast og papp har en tendens til å gi seg over for polyester når den vil vri og vrenge på seg

Comment

Til opplysning BLE det penslet på støpeplast først. Glassfiberen ble lagt på etter dette hadde tørka. Tror det blir bra jeg
                  Roar Sørlie
                  Tlf 90127075

Comment

Fant forresten 3 halvutsulta kattunger på loftet på verkstedet i dag.
                    To venninner av oss tok de med seg for å omplassere dem. Andre gangen det dukker opp katter på loftet. Makan!
                    Roar Sørlie
                    Tlf 90127075

Comment

Originally posted by r3mark View Post
                      Til opplysning BLE det penslet på støpeplast først. Glassfiberen ble lagt på etter dette hadde tørka. Tror det blir bra jeg
                      Nå tror jeg ikke du forstod helt hva jeg mente.. Du får lese igjen hva jeg skrev, hehe

Istedet for å legge polyester og glassfibermatte for å få en lakkerbar overflate så er det mye lurere å pensle på støpeplast (UTEN fyllstoff) så slipper du faren ved at det kan slå seg, samt at det tar mye mindre tid
                      Last edited by InstallBay Tønsberg; 11-04-2008, 21:19.

Comment

Så det nå, ble bare forvirra av siteringa du brukte :P
                        Ble veldig bra dørtrekkene selv med polyester.
                        Fikk stramma fleecen knallgodt før jeg pensla, og det så ut til å holde fasongen når det herda. Spakling neste
                        Roar Sørlie
                        Tlf 90127075

Comment

Originally posted by r3mark View Post
                          Så det nå, ble bare forvirra av siteringa du brukte :P
                          Ble veldig bra dørtrekkene selv med polyester.
                          Fikk stramma fleecen knallgodt før jeg pensla, og det så ut til å holde fasongen når det herda. Spakling neste
                          Nå forsto du heller ikke hva jeg mente
                          Det er pga faren for at det slår/vrir seg ved bruk av polyester på svake deler som plast og papp jeg skrev dette. Støpeplast slår/vrir seg ikke som polyester gjør.

Comment

Originally posted by InstallBay Tønsberg View Post
                            Nå forsto du heller ikke hva jeg mente
                            Det er pga faren for at det slår/vrir seg ved bruk av polyester på svake deler som plast og papp jeg skrev dette. Støpeplast slår/vrir seg ikke som polyester gjør.
                            ja men dette har jeg fått tips av Anders om.. Han mente jeg skulle gjøre det slik.. det holder ikke med BARE støpeplast når dashbordet er bygget opp av bare skum.. vi rubbet ned vinylen og la på godt med støpeplast slik ta det fikk trekke seg inni skummet i dashbordet så la vi på et tynt lag med 290gram/m2 glasafiber.
                            Skjønner godt hva du mener men da hadde overflaten blitt for myk til at lakken skulle holdt seg uten å få sprekker..

Comment

Originally posted by D-vision View Post
                              ja men dette har jeg fått tips av Anders om.. Han mente jeg skulle gjøre det slik.. det holder ikke med BARE støpeplast når dashbordet er bygget opp av bare skum.. vi rubbet ned vinylen og la på godt med støpeplast slik ta det fikk trekke seg inni skummet i dashbordet så la vi på et tynt lag med 290gram/m2 glasafiber.
                              Skjønner godt hva du mener men da hadde overflaten blitt for myk til at lakken skulle holdt seg uten å få sprekker..
                              Ahh, trodde dashbordet var av plast jeg som på de fleste bmw'er fra "eldre" årgang. Da blir det en litt annen sak
                              Så lenge det var såpass tynt lag med polyester og glassfibermatte så bør det vel gå fint siden konstruksjonen av dashbordet er sterkt nok til at det ikke slår seg, særlig med så lite polyester og matte.
                              Har ikke så gode erfaringer med polyester+matte på plastdeler serru

Comment

Originally posted by InstallBay Tønsberg View Post
                                Ahh, trodde dashbordet var av plast jeg som på de fleste bmw'er fra "eldre" årgang. Da blir det en litt annen sak
                                Så lenge det var såpass tynt lag med polyester og glassfibermatte så bør det vel gå fint siden konstruksjonen av dashbordet er sterkt nok til at det ikke slår seg, særlig med så lite polyester og matte.
                                Har ikke så gode erfaringer med polyester+matte på plastdeler serru
                                Nei dette er dessverre bygget av skum.. blir kun et tynt lag med fiber.. må jo seff passe på å ikke bruke mye herder ettersom det skaper varmegang og kan gjøre at ting vrir seg.. de fleste orker ikke regne ut hvor mye herder som de skal ha oppi og tar oppi en del for mye.. da blir polyesteren ganske varm noe som fører til at det kan vri deg etterhvert..

Comment

Working...
                                X