hviss ett batteri er på 1500amp å 50mm2 kabel tåler 471ca. må eg ha tre kabler da? :S hehe
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Seat Ibiza med full Hifonics.
Collapse
X
-
Originally posted by SeatR View Postdet går fint med andre ord? hehe
Du vil ha store batterier, det hjelper deg lite når ampen trekker langt over hva ett slikt batteri kan levere der og da.
Større syrebatterier er lagd for å levere strøm over lengre tid, ikke i pulser som det går i, når du skal høre på musikk.Mvh
Rolf Try Nygård
Comment
-
Nå misforsto du gjerne litt. eller så er det jeg som misforstår.
jeg tenkte på å bytte ut orginal bilbatteriet med ett kinetik 1500amp eller 1800amp batteri. å lurte på om dette var bra for resten av bilen, eller om d ville vært bedre å montere ett slikt batteri som ett EKstra i stedet.
Comment
-
Det må du nesten se sjøl, du kan godt legge på ett batteri, men da må du passe på å skille dem av, så de ikke er koblet sammen når det ikke lades, da de mest sansynlig vil lade ut hverandre
Du bruker da skille-releer styrt av remote'n.Mvh
Rolf Try Nygård
Comment
-
tok en kalkulator på bcae1.com om wire behov. kom da fram til følgende:
INPUT:
000Gauge wire (noe som for meg høres sykt stort ut? finnes d?)
5 meter wire
6200watt rms
Amplifier Efficiency 75%
13.8volt
OUTPUT:
Resistance/foot: 0.00005 ohm
Total Resistance: 0.000793 ohm
Voltage Drop: 0.475 volts
Current Flow: 599 amp
Circular Mils: 209277
Power Drawn From Charging System: 8267watt
da trengs jo m andre ord en sikring på nesten 600amp da?
finnes d så store sikringer å kabler da?
Comment
-
Du trekker ikke denne strømmen hele tiden da... Jeg hadde gått for 2 like batterier (et foran og et bak), dratt 50mm2 bakover til batteriet bak. Og ikke minst byttet ut ALT av mindre kvadrat (fra dynamo / jording) til det samme, altså 50mm2.
Neste ting å se på kan være dynamo.. du har vel 90A på din bil vel? Det er vel samme 20V t som jeg har (?). hmm.. ble jeg usikker her.. er det 90 på dem *tenke*...Reinhardt
Comment
-
Originally posted by vwboy View PostDu trekker ikke denne strømmen hele tiden da... Jeg hadde gått for 2 like batterier (et foran og et bak), dratt 50mm2 bakover til batteriet bak. Og ikke minst byttet ut ALT av mindre kvadrat (fra dynamo / jording) til det samme, altså 50mm2.
Neste ting å se på kan være dynamo.. du har vel 90A på din bil vel? Det er vel samme 20V t som jeg har (?). hmm.. ble jeg usikker her.. er det 90 på dem *tenke*...
Comment
-
i følge kinetik sin hjemmeside så anbefaler de dette:
1. I will be replacing my existing starting battery.
2. I will have a total of 6200 max RMS watts in my system.
Based on your input, we recommend the following installation:
Step 1. Replace your existing starting battery with a Kinetik HC1400 Power Cell or larger for best fit in your exisiting battery holder.
Step 2. Install the following Kinetik HC Power Cells near your amplifier installation: MODEL QTY
HC2400 3 stykker?
Comment
-
RMS betyr ikke at det trekker maks strøm konstant. Dette har med måling av effekt (watt) å gjøre, og skal gå for å være en seriøs måte å måle på.
Jeg kommer opp i omtrent samme strømtrekk som deg og går først for et kinetik hc2000 foran og et samme bak til å begynne med (må ta litt etter hva jeg har råd til), og kjøper senere ett slikt et til bak.Reinhardt
Comment
-
Comment