Announcement

Collapse
No announcement yet.

Seat Ibiza med full Hifonics.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    hviss ett batteri er på 1500amp å 50mm2 kabel tåler 471ca. må eg ha tre kabler da? :S hehe

    Comment


    • #17
      Originally posted by neptyr View Post
      Blir fremdeles for liten kortslutningstrøm, er derfor man søker til AMG-batterier når man bygger bilstereo.
      det går fint med andre ord? hehe

      Comment


      • #18
        Originally posted by SeatR View Post
        det går fint med andre ord? hehe
        Nei, les hva jeg skriver.

        Du vil ha store batterier, det hjelper deg lite når ampen trekker langt over hva ett slikt batteri kan levere der og da.

        Større syrebatterier er lagd for å levere strøm over lengre tid, ikke i pulser som det går i, når du skal høre på musikk.
        Mvh
        Rolf Try Nygård

        Comment


        • #19
          Nå misforsto du gjerne litt. eller så er det jeg som misforstår.

          jeg tenkte på å bytte ut orginal bilbatteriet med ett kinetik 1500amp eller 1800amp batteri. å lurte på om dette var bra for resten av bilen, eller om d ville vært bedre å montere ett slikt batteri som ett EKstra i stedet.

          Comment


          • #20
            Det må du nesten se sjøl, du kan godt legge på ett batteri, men da må du passe på å skille dem av, så de ikke er koblet sammen når det ikke lades, da de mest sansynlig vil lade ut hverandre

            Du bruker da skille-releer styrt av remote'n.
            Mvh
            Rolf Try Nygård

            Comment


            • #21
              tok en kalkulator på bcae1.com om wire behov. kom da fram til følgende:

              INPUT:
              000Gauge wire (noe som for meg høres sykt stort ut? finnes d?)
              5 meter wire
              6200watt rms
              Amplifier Efficiency 75%
              13.8volt

              OUTPUT:

              Resistance/foot: 0.00005 ohm
              Total Resistance: 0.000793 ohm
              Voltage Drop: 0.475 volts
              Current Flow: 599 amp
              Circular Mils: 209277
              Power Drawn From Charging System: 8267watt

              da trengs jo m andre ord en sikring på nesten 600amp da?

              finnes d så store sikringer å kabler da?

              Comment


              • #22
                det er 106mm2 d? da må jeg vell ha 2stk kabler på 53mm2 bak til ett fordelingsblokk med sikringer i bagasjerom, å andre kabler derfra å til forsterker

                Comment


                • #23
                  Du trekker ikke denne strømmen hele tiden da... Jeg hadde gått for 2 like batterier (et foran og et bak), dratt 50mm2 bakover til batteriet bak. Og ikke minst byttet ut ALT av mindre kvadrat (fra dynamo / jording) til det samme, altså 50mm2.
                  Neste ting å se på kan være dynamo.. du har vel 90A på din bil vel? Det er vel samme 20V t som jeg har (?). hmm.. ble jeg usikker her.. er det 90 på dem *tenke*...
                  Reinhardt

                  Comment


                  • #24
                    Originally posted by vwboy View Post
                    Du trekker ikke denne strømmen hele tiden da... Jeg hadde gått for 2 like batterier (et foran og et bak), dratt 50mm2 bakover til batteriet bak. Og ikke minst byttet ut ALT av mindre kvadrat (fra dynamo / jording) til det samme, altså 50mm2.
                    Neste ting å se på kan være dynamo.. du har vel 90A på din bil vel? Det er vel samme 20V t som jeg har (?). hmm.. ble jeg usikker her.. er det 90 på dem *tenke*...
                    stemmer det er en 20vt! men trekker denne strømmen hele tiden på full guff viss det er rms vell? men ja er gjerne ikke så dumt å ha ett batteri bak. men blir jo dobbel så dyrt gjerne,. siden begge må være lik

                    Comment


                    • #25
                      i følge kinetik sin hjemmeside så anbefaler de dette:

                      1. I will be replacing my existing starting battery.
                      2. I will have a total of 6200 max RMS watts in my system.


                      Based on your input, we recommend the following installation:
                      Step 1. Replace your existing starting battery with a Kinetik HC1400 Power Cell or larger for best fit in your exisiting battery holder.

                      Step 2. Install the following Kinetik HC Power Cells near your amplifier installation: MODEL QTY
                      HC2400 3 stykker?

                      Comment


                      • #26
                        RMS betyr ikke at det trekker maks strøm konstant. Dette har med måling av effekt (watt) å gjøre, og skal gå for å være en seriøs måte å måle på.

                        Jeg kommer opp i omtrent samme strømtrekk som deg og går først for et kinetik hc2000 foran og et samme bak til å begynne med (må ta litt etter hva jeg har råd til), og kjøper senere ett slikt et til bak.
                        Reinhardt

                        Comment


                        • #27
                          rms er vell gjennomsnitts watten ut av en gitt kurve? slik har jeg forstått d

                          Comment


                          • #28


                            noen som vet om dette kan gode greier å bruke?

                            Gjerne med noen ideer til å feste den å slikt`?

                            Comment


                            • #29
                              defekt link?
                              [SIZE="1"][COLOR="Red"]Mvh Thomas "Sirkus" Ekeli[/COLOR][/SIZE]

                              Comment


                              • #30
                                Her er en som funker tror eg

                                Comment

                                Working...
                                X