Announcement

Collapse
No announcement yet.

Prosjekt Alfa 147

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Prosjekt Alfa 147

    Da var prosjektet, etter mange gode tips fra flere av dere, i gang

    Vil bare takke alle for deres innspill anngående oppsett, anbefalinger osv... som rookie og se hva flere av dere faktisk klarer å få til i en bil er helt sykt, med tanke på hvor langt enkelte tøyer grensene... Så derfor starter jeg i det små og ser hva jeg får til ettersom hva jeg får til av diverse ting

    uansett blir oppsettet slik:

    - AVH-P5900DVD headunit
    - 2 stk TS-E170Ci i døra foran
    - 1 sett TS-E6902i intergrert i bagasjeromsluka
    - 2 stk TS-W3004SPL
    - 2 stk PRS-D5000SPL
    - 2 stk PRS-D210

    - alle kabler og diverse koblinger er i Stinger ( bortsett fra optima batteriet foran )

    Har tatt masse bilder med den nye 5mp-telefonen, så legger ut noe bilder asap

    Har montert spiller og lagt noe av kablinga, så ting går fremover...

  • #2
    missing photos:P

    fint oppsett da
    bare pioneer:P(Y)
    // Team HLS - Hard Loud Sounds! \\
    //94182727 - www.facebook.com/HLSbilstereo - Rune_kvaal @ live.no\\
    Mvh
    Rune Kvaal

    Comment


    • #3
      Originally posted by mustang<3 View Post
      missing photos:P

      fint oppsett da
      bare pioneer:P(Y)
      har rota bort den j**vla usb overføringskabelen, så må finne den først
      men det finnes jo lap-toper med bluetooth, så det skal ordnes veldig kjapt


      men over til litt rent "bil-relatert" så har jeg montert Supersprint eksosanlegg fra turboen og helt bak til loffegrilleren, så nå gjenstår det kun lyd inni bilen...

      Har også fått på sommerfelgene og senket den 30-30, så den er klar for sommeren, bare anlegget gjenstår

      Comment


      • #4
        Du har jo nummeret mitt, mister
        Mvh Tony
        - The only road to take is perfection itself

        Comment


        • #5
          Originally posted by Typhon View Post
          Du har jo nummeret mitt, mister
          det kommer jeg nok til å bruke flittig kan du si

          laster ned bilder as we speak, så kommer en update om noen strakser....

          Comment


          • #6
            Så tøft at non bygger i en Alfa Romeo beste bilen det vøtt
            Torstein

            Comment


            • #7
              Det er jo en kjempe stilig bil ja! En liten Italiensk sportsbil!
              [SIZE="1"][COLOR="Red"]Mvh Thomas "Sirkus" Ekeli[/COLOR][/SIZE]

              Comment


              • #8
                veldig fornøyd faktisk overgangen fra bensin til diesel var jo veldig fin, for har jo både bånndraget til en dieselmotor OG mye av turtallsvilligheten til en bensinbil...

                fikk ikke helt til det å legge ut bilder, for alle bildene var større enn tillatt størrelse her på forumet, så får eksperthjelp av Typhon om ikke så lenge

                Comment


                • #9
                  prøver å legge ut bilder...

                  har opprettet en konto på photobucket.com for å laste opp bildene, men for å holde seg innenfor de tillatte rammene på kb blir de jo bittesmå!!!

                  HELP!!! må da være en løsning.....?!?!
                  Last edited by 147jtd; 26-04-2008, 16:58.

                  Comment


                  • #10
                    fant det ut med hjelp av en kollega

                    Comment


                    • #11
                      Da er alt klart... hehe... Dette er Alfaen min, en små snerten 115 hester med 35mm senking fra Eibach, 18'' felger fra TSW (tsw pace) og supersprint racing eksosanlegg helt fra turboen

                      Det er forøvrig en 2002 modell med en såkalt 1,9jtd motor som etterhvert skal lande på et sted rundt 220-230hk, ca 200-205 på hjula... men stereo først...








                      Comment


                      • #12
                        Monteringen av dvd-spiller... kjøpte ramme fra audiocom, men ikke helt fornøyd med passformen... bestilt en ny en nå, som jeg håper sitter bedre....






                        ble helt greit, men kommer til å fjerne koppholderen og den lille skuffen ved siden av til fordel for noen målere

                        Comment


                        • #13
                          bare legger ut masse bilder nå som jeg endelig lærte meg hvordan

                          det midlertidige anlegget er kastet inn etter at jeg gjorde en innsats med å lyddempe bagasjerommet...





                          testet litt vinklinger av kassa for morroskyld for å se hva som faktisk funka best....



                          ble best trøkk med elementene vinklet rett bakover mot luka... (sånn btw..)
                          Last edited by 147jtd; 26-04-2008, 18:00.

                          Comment


                          • #14
                            Noen kommentarer på planene anngående dørpanelene...?



                            Tenkte å beholde den øverste delen av dørpanelet i det stoffet som allerede er... den midtre ''ovale'' delen skal trekkes i sølvgrå alcantara og den nedre delen i sort alcantara...



                            Det øvre partiet matcher veldig bra med fargen og overgangen fra døra til dashen, mens setene får nytt trekk i både sort og sølvgrå alcantara, så tror det vil matche ganske bra...

                            '

                            partiet der dvd-spilleren og knappene skal lakkeres i tilnærmet lik farge som den sølvgråe alcantaraen i setene og dørpanelene, samt dekslet under rattet og fronten på hanskerommet skal trekker i sort alcantara, sammen med hele midtkonsollen.... tror helhetsbildet bril veldig bra med å trekke tak, a-stolpe b-stolper og resten av alfabetet....

                            Noen tips til hvor jeg kan skaffe alcantaraen?? Install-Bay?? ikke minst noen som kan ta seg av selve trekkinga osv?? lyst til å hjelpe Typhon??

                            Comment


                            • #15
                              Hola!

                              Ja du husker hva vi prata om Hehe... du får ringe meg en dag, kommer til å være i verkstedet i hele kveld, i hele morgen og hele fredag.
                              Mvh Tony
                              - The only road to take is perfection itself

                              Comment

                              Working...
                              X