Announcement

Collapse
No announcement yet.

Prosjekt Alfa 147

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

da kommer jeg lett innom i morgen, om ikke alkoholen har tatt helt knekken på meg i kveld

Comment

Long time, no see...

Har etter nøye konsultasjon og tips fra noen av "forum kongene" her blitt enig med meg selv at jeg har vokst ifra db-planene og penser mer inn på SQ og kanskje lukte litt på ESPL

Det blir dette oppsettet:

Alpine CDA-9887 med en sånn Imprint-sak.... (KTX-100EQ)
      JL XR653-CSi 3 veis frontsett
      JL Slash 450/4 4 kanaler
      2 JL 10W7 10" subber
      JL Slash 1000/1 monoblokk
      2 Stinger SPV44 batterier og Stinger 35Farad hybrid-kondis.

Tenkte å lage kassa etter målene som JL har oppgitt, og litt utradisjonelt (kanskje??) til SQ å være har jeg bestemt å bruke den portede løsningen.
      (prøver vel begge løsningene og ser hva som funker)

noen kommentarer til oppsettet? JL koster flesk så håper det blir valuta for pengene D

Comment

Personlig ville jeg ha byttet ut høyttalerne...
        Og droppet kondis, JL forsterkerne har absolutt ingen behov for det (regulert strømforsyning).
        xxW7 spiller bra i både lukket og portet, det kan jeg skrive under på

Comment

får f**n ikke sove så logget meg inn en liten tur tenkte ikke på det med kondisen der gitt, så kjekt at du sa ifra men har hørt at 3 veis frontsett kan være en stor fordel med tanke på lydbildet, og siden det er et av JL`s bedre sett trodde jeg det ville funke noen andre tips? helst JL sånn med tanke på at omtrent alt det andre er i JL.. vil ikke blande så mye i merkene, hvis ikke det vil forbedre betraktelig da 6500 er ikke en dum pris for 2 tweetere, 2 stk 4" og 2 stk 6,5" midbass sånn i utgangspunktet. tror det følger med delefiltre også... tenkte på ZR-serien, men de kommer bare i 13cm+tweeter og 17cm+tweeter, hvis jeg ikke tar helt feil... har JL en løs 10cm i ZR-serien?

Comment

Originally posted by 147jtd View Post
            Noen kommentarer på planene anngående dørpanelene...?
            Sett noe på hvordan de forskjellige originale interiørene er løst? Alt er jo selvsagt smak og behag, men originalinteriørene designes jo av folk som har både utdannelse og erfaring innen faget

Dessuten kan du jo snike deg til litt inspirasjon fra søsterselskapet

Comment

det så ikke dumt ut men så har jeg kun en 5'er i kunst og håndtverk i 10'ende klasse å vise til i ferdighetsboka mi, så blir vel veldig enkelt... men det frister å få satt den bort å få gjort noe sånt

noen flere kommentarer på¨frontsettet?? har JL noe brukbart??

Comment

Skal du ut med 6 500,- for et 3-veis frontsett? Dette her?

Spør du meg virket det litt vel dyrt... Du får DLS Ultimate Iridium 6.3i for ~4 500,-,

Dynaudio System 360 for ~5 700,-

eller Seas Lotus Reference (uten filter) for 3 750,-...

Last edited by epifant; 17-06-2008, 16:54.

Comment

Originally posted by 147jtd View Post
                  får f**n ikke sove så logget meg inn en liten tur tenkte ikke på det med kondisen der gitt, så kjekt at du sa ifra men har hørt at 3 veis frontsett kan være en stor fordel med tanke på lydbildet, og siden det er et av JL`s bedre sett trodde jeg det ville funke noen andre tips? helst JL sånn med tanke på at omtrent alt det andre er i JL.. vil ikke blande så mye i merkene, hvis ikke det vil forbedre betraktelig da 6500 er ikke en dum pris for 2 tweetere, 2 stk 4" og 2 stk 6,5" midbass sånn i utgangspunktet. tror det følger med delefiltre også... tenkte på ZR-serien, men de kommer bare i 13cm+tweeter og 17cm+tweeter, hvis jeg ikke tar helt feil... har JL en løs 10cm i ZR-serien?
                  Er en stor fordel med 3 veis så lenge mellomtonen blir montert høyt og helst sammen med diskanten. Ikke uten grunn at jeg går fra 2-veis til 3-veis heller...
                  Blir en miks av Alpine og Focal hos meg, tror det kan bli bra. Men det settet kommer vel på nesten 9500,- OM man betaler fullpris.
                  Finnes mange måter å sette sammen et bra 3-veis sett på i hvert fall. Spesielt om du deler delvis eller helt aktivt.
                  Jeg har ikke vært borti alle høyttalersettene til JL, men vet at de generelt sett ikke kan sammenlignes med mange konkurrenter til samme pris.

Comment

Jeg har Slash 450/4 til rådighet til frontsettet... Tenkte å kjøre tweeter+10cm sammen og midbass for seg.... 10cm skal monteres oppå dashen med tweeteren et par cm bak så de står høyt og ganske nærme

takk for tipsene her, men det blir bare vannskeligere og vannskeligere å velge de rette høyttallerene

MEN...! en kamerat av meg kjøpte XR-650CSi til å ha i en polo, og det spilte pent og høyt som f**n... så tenkte det kunne blitt bra med samme, bare i 3 veis utgaven... han satte det (skammelig nok) rett på spilleren, så på den forsterkeren min tror jeg det vil spille bedre

men prisen litt til side, spiller de bra eller ikke??

Comment

Kjapt svart:
                      Alle alternativene epifant kom med over her er vesentlig bedre...
                      Ikke bare lydkvalitetsmessig.
                      Men om du ennå ikke har hørt noe som spiller virkelig bra synes du nok det spiller bra, inntil videre

Comment

Sånn btw....

Hva med macrom??

kombinasjon av EXT.W6 midbass, EXT.MD4 mellomtone og EXT.T28 tweeter med aktiv deling?? hver på en EXT.A3A 2 kanaler....?

Comment

Det kan sikkert spille bra det, spørsmålet er jo hva du eventuelt skal betale for det...

Comment

Kjøp deg lotus u/delefilter og ta med 4" mellomtonene...
                            Øyvind Kalbækken

Alpine F#1, Mosconi, Scan-Speak Revelator, Soundstream XXX-15, Supra, Connection, Northstar.

Comment

Vær obs på at de lotus 4" er fryktelig dype og magneten er enorm, like stor som hullet den skal sitte i....
                              Roar Sørlie
                              Tlf 90127075
                              Strandgata 26; mitt andre hjem :P

Comment

Hvis man ser bort ifra pris, og tenker på at jeg skal ha 6,5", 4" og tweeter uten delefilter... Jeg skal ha noe som er konkurransedyktig i SQ Advanced 7 channel.. forventer ikke å vinne noe, bare jeg ikke sitter og griner i grøfta ved siden av fordi jeg kom 200 poeng bak nest siste mann liksom....

Siden jeg jobber i en bilstereorelatert butikk har jeg hørt at man ikke kan delta i noen lavere klasser med tanke på ola normann som betaler noe mer for det samme anlegget over disk

Men... fikk et bra tilbud på disse macrom-elementene og forsterkerene, så lurer litt på om noen har hørt de og evt. om det er så bra som jeg håper?

Siden jeg ikke tjener så mange tusen i måneden ville jeg holdt meg innafor de merkene jeg kan få noe avslag på, deriblant Pioneer, Kicker, JL, MTX, Macrom eller Alpine...

Alle imortørene vil jo promotere sine merker, så har hørt mye godt om alt

Comment

Working...
                                X