Announcement

Collapse
No announcement yet.

Prosjekt Alfa 147

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Macrom høres spennende ut.. Jeg har ikke hørt dem selv.
    Ellers kan kanskje nye type-x til Alpine være interessant for deg?
    [SIZE="1"][COLOR="Red"]Mvh Thomas "Sirkus" Ekeli[/COLOR][/SIZE]

    Comment


    • #32
      Legger til Pioneer PRS på lista over interessante alternativer også. Skal visstnok være "good shit", uten at jeg har noen egne erfaringer med det.

      Comment


      • #33
        Innenfor de merkene tror jeg at jeg holder en knapp på Alpine...
        Enten gamletypen Type-X med diskant, 4" og 6,5" eller SPX-13PRO + et sett gode 6,5" midbasser.
        Vet ennå ikke hvor godt det funker, men PRO-settet har i hvert fall inebygget fasejustering etter plassing av elementene.
        Har et slikt oppsett selv, men det er under installasjon, så aner ikke hvordan det kommer til å spille ennå.
        Har akkurat montert et PRS-sett og kan ikke si et vondt ord om det Virket meget bra, men har ikke fått lyttet så mye til det i tillegg til at det forløpig bare er koblet på spilleren.

        Comment


        • #34
          Originally posted by BeemerZ1 View Post
          Innenfor de merkene tror jeg at jeg holder en knapp på Alpine...
          Enten gamletypen Type-X med diskant, 4" og 6,5" eller SPX-13PRO + et sett gode 6,5" midbasser.
          Vet ennå ikke hvor godt det funker, men PRO-settet har i hvert fall inebygget fasejustering etter plassing av elementene.
          Har et slikt oppsett selv, men det er under installasjon, så aner ikke hvordan det kommer til å spille ennå.
          Har akkurat montert et PRS-sett og kan ikke si et vondt ord om det Virket meget bra, men har ikke fått lyttet så mye til det i tillegg til at det forløpig bare er koblet på spilleren.

          Det som er noe dritt er det at siden jeg som sagt jobber i en butikk der jeg får tak i gode priser så blir jeg dytta opp i Advanced, og med det Macrom-oppsettet vil jeg bli satt i enten 7 ch eller Unlimited (avhenger av om jeg skulle hatt prossessor eller ei) og der er de gæææærene gutta.... Har montert flere, type ferdigpakke-anlegg, før men når det kommer til støping er jeg veldig fersk... Snakket med Typhon og Erik Andre i går og kanskje jeg burde senke lista på komponentene og lære meg det grunnleggende før jeg eventuelt hadde gått på det Macrom settet som for meg virket som et ganske sykt oppsett.... Etter praten i går ble jeg mer og mer usikker på om SQ er klassen for meg for det var sykt mye å tenke på, så blir nok å prøve å bygge litt, pusle litt, stille inn lyd etter musikken jeg liker til jeg blir fornøyd, for og så kanskje kline på når jeg har lært litt mer

          Type X fra Alpine har jeg hørt på et par ganger, og det spiller fett Kanskje det er veien å gå? Liker at det flytter luft bak i baggasjerommet, og Type X subbene virker kraftige.... Noen som har sammenlignet de med f.eks Pioneer TS-W3004SPL?? på lydkvalitet og trøkk?? liksom de eneste subbene som jeg virkelig kjenner ut og inn

          Comment


          • #35
            Må si jeg egentlig er skeptisk til Macrom generelt etter at de ble kjøpt opp (eller hva det nå var for noe) for noen år siden...
            Det er ikke det samme som det var før da Morel leverte høyttalerne.
            De forsterkerne til Macrom jeg har vært borti har vært helt standard masseproduserte koreanske greier.
            Er redd for at de lever på navnet...

            Vil nok tørre å påstå at Type-X subbene spiller en del bedre enn 3004SPL. Har hørt begge, men har ikke mye erfaring med noen av de.
            Synes egentlig Type-X subbene er for dyre, men man må ikke nødvendigvis betale full pris.

            Comment


            • #36
              Originally posted by BeemerZ1 View Post
              Synes egentlig Type-X subbene er for dyre, men man må ikke nødvendigvis betale full pris.
              Heldigvis ikke alle som gjør det gitt

              Comment

              Working...
              X