Announcement

Collapse
No announcement yet.

Prosjsekt Astra: Oppgadering av subwoofere

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

vil bare si igjen som dag, at selv med det mekket rundt batteriet flyr det rett i huet på deg,selv i "bare" 50km/t.. men det ser du selv sett en subb bli kastet rundt i hele bilen, og den bar skrudd fast med 5 slike vinkel jern og skruer i karroseri og kasse..

en ting til: regner med forsterkeren blir mer en god og varm om setet ditt står i riktig posisjon? hindrer luftingen ved å montere den med baksiden i motsatt skrå vegg( klumsete fortalt?)..

Comment

Jeg var redd forsterkeren skule bli varm, men spilte i en time i går med ryggen tilbake.... Jeg synnes jeg spillte relatift høyt hele tiden og forsterkeren ble ikke varm i det hele tatt, overaskende nok...

Det er en sprek på 5sm mellom sette og kassa på toppen så noe luft forsvinner, blir det noen stor varmeutvikling så får jeg nok festa et par deltavifter på forsterkeren...

Så lenge ikke settene kolapser i krasjen så har ingen ting sjans til å fly forover, ved en "roll over" så kan det nok hende at batteriet løsner...

At jeg dør i krasj er nok mere sansynnelig at skjer på motorykkelen min..
      Men takk får omtenksomheten deres, er fint at noen tenker litt lengere enn meg..
      Jørgen Dyver - 95 78 60 52

Comment

Jeg har lyst til å innskafe meg et batteri til som jeg kan ha foran, så jeg har mere nok med strøm....

Så det jeg trenger til hjelp til er å skafe meg et batteri med samma spesifikasjonene som et Apollo A1750... Det trenger ikke å ha likke stor kapasitet men må ha likk spening eller noe i den duren så jeg ikke trenger et Batteriseparator...

Problemet er at jeg ikke har så stor høyde å gå på må max vere 18cm med polene, eller 15cm uten poler

spec på apollo A1750: http://www.mamut.net/dynabel/subdet579.htm
        Noen som har noen forslag, eller der dette umulig å få tak i?

Comment

har sett at subbene blir revet ut av kassa i en kollisjon, da var subbene festet med 8 tre skruer som jikk gjennom mdf'n på kassa. så det er mye mere krefter enn du tror i en evt. kollisjon, og med all den vekten du har baki der, så er det slett ikke sikkert at setene holder...
          Jon Ola, team dynabel
          78 mod golf1 db-bil
          92 mod golf3 bruks bil

Comment

Det er kun en måtte å finne ut av

Noen forslag til batteri foran?

Comment

Uten å ha sjekka dimensjonene på Northstar NSB40 å er det et batteri du kunne brukt. Er samme produsent som det batteriet du har nå.

Og jeg ville også bytta ut 25mm2 kabelen med 50mm2. Jeg ville aldri i verde trekt 400A gjennom 25mm2 kabel pga spenningsfall til de grader. Og så lurer jeg på om du ahr en grunn til å ha så lang jording til batteriet?
              Jonas Tautra
              - Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
              Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!

Comment

Jeg hadde demontert og gjort klar joringa til forsterkeren på den siden av bilen... Så når jeg kjøpte nytt batteir og det ikke passa foran, så ble det til at jeg flytta batterit bak.. da brukte jeg bare jordinga som var klar gjort til forsterkeren på batteriet... Jodings kabelen er under 1,5meter, går 10cm under sette til belte...

Jeg gjør ting bare litt enklere... Tar en hel dag å demontere og remontere dekler setefester og slippe ned lakk osv...

Det var dem på dynabel som sa at 25mm2 holder lenge til forsterkeren så lenge man ikke har en kabel som er over 1,5meter... Sikringen rykker på 200amps og ledningen kan levere 400amsp, så jeg vet hva som rykker først... Forsterkeren tar max 250 sa dem, og da holder 25mm2 for meg..

Jeg er nybegynner, så jeg stoler på hva bilstero folka på dynabel(eltek) sier..

SÅ på dette batteriet, det passer foran i bilen og leverer 2600 i kortslutningstrøm (apollo klarer 2900).. Og det står at det er et AGM batteri som Apollo... Vil det gi noen underspenninger?
                Odyssey 1200: http://www.odysseybatteries.com/battery/pc1200.htm
                Last edited by OpelPower; 27-04-2008, 14:33.

Comment

Noen som kan svare på hvordan forsjellen på lyden blir om jegsetter inn et par reflex rør på 90-100mm.. (kassa er 155liter innvendig uten skillevegg)..
                  Eller er det bare bedre å ha det som det er?

Dynabel anbefaler 50liter på lukket kasse og 80litter på reflex kasse, dette med enkelt element da..

Tenke på noe sånt her, bare en enkel redigering i paint:

Comment

en ting er hva kabelen tåler men strømmen skal fort gjennom å da. er vel en grunn til at db drag gutta bruker x antall 50mm2...
                    hva slags kabel er det? vet dynabel sin 50mm2 er godkjent til rundt 250ah (husker ikke nøyaktig men fikk det på mail fra eltek)
                    evus sin 50mm2 er godkjent opp til 471ah....så at en 25mm2 skal tåle 400ah høres snodig ut...
                    Alpine, Digital Designs, Audio-System, Connection, Odyssey, Hertz, Fusion, dynabel, soundstream, Dls, Kenwood, Genesis, Seas, Supra kabler, Optima
                    Prosjekttråd: http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=1840

Comment

jeg hadde en 80liters kasse med et 4" bassport på 20cm trur jeg det var.. spilte veldig bra det. hadde samme subben som du,
                      MVH, Øivind Sandvik
                      sigpic
                      www.facebook.com/Sandviksbassogbongel
                      www.sandviksbassogbongel.com

Comment

Det var vert i planene hele tiden å bruke 50mm2 til begge forsterkerne jeg skal ha... Men problemet er at jeg ikke får koblet til 3x 50mm2 på en enkel måtte...

Men vis noen finner en grei måtte og gjerne en link til batteri terminal som har plass til 3x50mm2, så SKAL jeg kjøpe det....

Men har det så ekstremt mye å si om jeg bruker 25 eller 50 på en ledning som er under 50cm med en 200amps sikring? Sikringen struper sikkert ned litt den også?

Men finn gjerne en batteri terminal til meg...

Comment

Kjøp ringkabelsko som du skrur fast i bolten som strammer fast batteriskoen på batteriet.
                          Jonas Tautra
                          - Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
                          Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!

Comment

Da kommer jo batteriet til å se ut som en regnbue, men det kan funke...

Prøvd å sette på 3 vanlige 50mm2 kabelsko, men dreit i det siden dem på dynabel sier at det ikke blir noen forsjel siden ledningen ikke er over en meter :/

Comment

Noen som vil anbefale en Knall bra spiller med god innebygd forsterker??
                              (Da tenker jeg ikke på 4x50rms i 8ohm )

Jeg har per i dag en KENWOOD Bilstereo CD/MP3 KDC-W8xxx, jeg kjøpte dene i oktober 2006.. Da kosta den 4000,- på nett og var helt ny...

Men jeg vil oppgradere den nå!
                              På den nye spilleren vil jeg ha gode og oversiklige meny'er og innstilinger, da tenker jeg mest på "Hz" osv til subwofer og høytallere...

Det MÅ vere USB på den i bak kant ikke noe "jalla" i displayet... Har ikke noe krav til merke, men det MÅ vere en god forsterker til den! har ikke tenk å innvistere i forsterker til front sett og bak høytalere...

Det sitter noen gode JBL front sett foran som jeg vil utnytte litt mere nå , uten å kjøpe forsterker og trekke ledning til de...

Noen som har noen gode anbefalinger?, pris max 5000,-
                              Kan kansje vurder brukte og relafit nye spillere!

Er helt grønn på dette som alt annet, har altid likt Kenwood..
                              Men er de nye spillerne noe bedre en de gamle?? Feks Kenwood KDC-W9537UY
                              Eller er det noen bedre spillere ute på markedet?? Trenger hjelp her

Hadde vert morsomt med en skjerm, men det er jeg redd går utover spesefikasjonene til spillerne:/

Comment

har kenwood spiller skjøl ass, beste spilleren jeg noen gang har hatt!

Comment

Working...
                                X