Announcement

Collapse
No announcement yet.

Prosjsekt Astra: Oppgadering av subwoofere

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Da var kassa ferdig igjenn og oppe å rister
    Tror kasse volumet ble litt lite og litt får lav hz :/ men men sånn er det bare når man ikke regner ut...
    Men det rista GANSKE mye mere enn før, uten å skru volumet så høyt opp

Jon ola, Jeg så på dynabel sine sider at når man seriekobla som du sa, så får man 1x8ohm ut fra spolene...
    Og det blir blir vel 4ohm på forsterkeren tror jeg, og da tåler ikke elementet mere enn 6oo rms...
    Tror jeg må kobla dem som på det midterste bildet får å få 2ohm på forsterkeren?

Jørgen Dyver - 95 78 60 52

Comment

• Dette er ikke riktig, hvor fant du den forklaringen? Dette stemmer hvis spolene er 4 ohm, men de er 2 ohm. så da kan du halvere de verdiene som står i forklaringen.
      Jon Ola, team dynabel
      78 mod golf1 db-bil
      92 mod golf3 bruks bil

Comment

• På dynaBel sine egne sider...
        http://www.mamut.net/dynabel/dy9815_datablad.pdf

Jeg er enig med deg at det er feil, når jeg først tenker over det...
        ( Er ikke rart jeg har vert forvira hele tiden)

Comment

• Oppdatering...

Jaja da var min første brann i bil oppståt uten de alt får store konsekvensene..
          Bare litt svidd teppe osv

Så smart som jeg var så satte jeg i umbrakoen i +polen (Gull-batterieterminalen) og vride den ned så den traff stål vaieren som er så og si direkte jording.... Det gnistra som et helvete til jeg fikk vippa ut umbrakoen, samt en karamel .. Og da sto jo sefølgelig vaieren i brann mot batteriet uheldig vis.. Et før bilde:

Skal ha meg et batteri til nå, så jeg har 2stk og legge disse ned i hjul-brønnen så alt blir på en litt forsvaligere måtte!!

NOEN som vet om Eltek (dynabel) selger vibrasjons matter? skal ditt i morgen, og det er kansje greit å dytte noe under batteriene...
          Eller noen andre butikker i oslo som selger?

|

Comment

• De selger noe sånt alla det du får på bilextra, tjukke greier som ikke egner seg noe særlig syns jeg....
            Roar Sørlie
            Tlf 90127075
            Strandgata 26; mitt andre hjem :P

Comment

• kjøper vel ett nytt batteri på torhov? er 1000kr billigere enn eltek.
              Alpine, Digital Designs, Audio-System, Connection, Odyssey, Hertz, Fusion, dynabel, soundstream, Dls, Kenwood, Genesis, Seas, Supra kabler, Optima
              Prosjekttråd: http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=1840

Comment

• Originally posted by biffen071278 View Post
                kjøper vel ett nytt batteri på torhov? er 1000kr billigere enn eltek.
                Niks ble et til på eltek... Skal paralelkoble dem, så må ha 2 like

Comment

• Da var hjulbrønnen asfaltert, batteri-braketten er ferdig lagd og bolta fast i karoseriet...
                  Får vel kose meg med litt kabelkoblinger i kveld, kan ikke dra på byen når jeg har vakt-tlf

Comment

• Da var jeg ferdig Deilig å få bort batteriet bak ryggen og kabel rot...
                    Oppgraderte kablene til forsterkeren også, fra 25 til 50mm2...
                    12,6v uten at motoren går, og 14,1v med motoren igang....
                    Kom gjerne med kommentarer på løsningen med 50mm2 på batteriet, ville dere gjort det anledes?

Comment

• Originally posted by OpelPower View Post
                      Kom gjerne med kommentarer på løsningen med 50mm2 på batteriet, ville dere gjort det anledes?
                      Jeg ville nå hatt sikringen nærmere batteriet.. 3cm før forsterker er jo rimlig bortkasta bruk av sikring, er kabelen du sikrer.. her sikrer du ca 3cm kabel og lar mange cm være usikret.
                      sigpicFocal Dual Monitor - Focal UtopiaBE - Alpine DVA-9965 - PXA H701custom edition
                      IceAudio - Bilringen AS - inakustik

Comment

• Originally posted by Erik André View Post
                        Jeg ville nå hatt sikringen nærmere batteriet.. 3cm før forsterker er jo rimlig bortkasta bruk av sikring, er kabelen du sikrer.. her sikrer du ca 3cm kabel og lar mange cm være usikret.
                        Ekstern sikring av forsterker?
                        Alpine
                        Audison
                        Hertz
                        Soundstream

Comment

• Originally posted by Erik André View Post
                          Det er ikke inntern sikkring på forsterkeren, er derfor jeg har en 200A sikring der...
                          Hadde det vert en inntern sikring i forsterkeren hadde jeg ikke hatt sikring på ledningen...

Comment

• Originally posted by OpelPower View Post
                            Det er ikke inntern sikkring på forsterkeren, er derfor jeg har en 200A sikring der...
                            Hadde det vert en inntern sikring i forsterkeren hadde jeg ikke hatt sikring på ledningen...
                            Du bør så absolutt sette en sikring så nær batteriene som mulig.

Comment

• Originally posted by freddie View Post
                              Du bør så absolutt sette en sikring så nær batteriene som mulig.
                              Hvorfor?, vis kabelen skal få et brud på deg og begynne å gnistre/brenne?
                              50mm2 som går til forsterkeren er ca 50cm..
                              Og jeg har ikke lyst å ha en sikring som jeg ikke kommer til under basskassa, verken fra dynamo eller til forsterker...

Comment

• Livsfarlig å ikke sikre nært batteriene med så tjuk kabel ja... Det ideelle ville vært polsko med intern automatsikring om det finnes
                                Roar Sørlie
                                Tlf 90127075
                                Strandgata 26; mitt andre hjem :P

Comment

Working...
                                X