Dynabel , Cactus , Adassa , Atomic kommer fra samme fabrikk ja.......
Men er ikke focus kopi av Spl Dynamics ???
Litt ot, men det får gå...
Vil ohså være med på OT
Focus blir laga på samme fabrikk som cactus osv slik jeg har skjønt det. For innmaten i mine monoblokker er lik de 5kw du har bilde av. Sånn helt egentlig ser jeg ingen forskjell på disse
Vil ohså være med på OT
Focus blir laga på samme fabrikk som cactus osv slik jeg har skjønt det. For innmaten i mine monoblokker er lik de 5kw du har bilde av. Sånn helt egentlig ser jeg ingen forskjell på disse
Både Focus og Spl Dynamics SPL modellene er kopier av DD. Tror til og med DD rekoningssett passer på disse
Litt mere OT da...
Da har vi oppklart det med forsterkerene...
Da har focus kopiert Atomic, både på chassi og innmat...
Hvilken woofer er det Spl og focus har kopiert i DD serien ???
Jeg trodde dd lagde wooferene sine selv og ikke var villige til å "gi bort"/selge kopier...
Jeg trodde dd lagde wooferene sine selv og ikke var villige til å "gi bort"/selge kopier...
Hallo? Er bare for de gutta der og kjøpe en sub, så er ikke veien lang til å lage en kopi.
Mvh Tony - The only road to take is perfection itself
Hallo? Er bare for de gutta der og kjøpe en sub, så er ikke veien lang til å lage en kopi.
ja hallo.....
Jeg har bråtitta på dd å sammenligna litt, å ser ikke hvilken woofer som da kan være kopiert...???
Å hva da med copyright hvis det er kopi...jeg vil tro dd er såpass at de har copyright på greiene sine...
Å Uansett, så driter jeg laaang masj i focus og dd egentlig
Sikker på de ikke bare har kjøpt forsterkerne fra samme buildhouse da? Det er mange ganger ikke så veldig mye R&D involvert ettersom det er langt billigere å kjøpe ferdigutviklede modeller rett fra produsent og sette på sin egen logo.
Jeg er ganske sikker på at de forsterkerene kommer fra samme fabrikk/buildhouse ja...
Det er "zenon" forsterkere begge to...
Derfor jeg skreiv at focus da hadde kopiert Atomic, både på innmat i ampen og chassiet, er for at Atomic har hatt den ampen i salg i ca 2 år... iallefall...
hva med å flytte denne diskusjonen ut av re-loud tråden?
Jeg syns vi skal la det gå litt til...
Kommer med ny oppdatering på tråden i kveld/natt og da kanskje vi har lagt denne diskusjonen bak oss...
Hvis ikke, skal jeg opprette en tråd for dette evnet... i morgen.
Jeg er ganske sikker på at de forsterkerene kommer fra samme fabrikk/buildhouse ja...
Det er "zenon" forsterkere begge to...
Derfor jeg skreiv at focus da hadde kopiert Atomic, både på innmat i ampen og chassiet, er for at Atomic har hatt den ampen i salg i ca 2 år... iallefall...
Vet at Focus kommer fra Zenon ja. Mine Focus blokker er ihvertfall 2 år gamle de og. Kjøpte tross alt brukt av sjefen for Focus. Så er vel i grunn ingen som har kopiert noen
De har nok kopiert nye 9500 G-serien. Men er klart ikke lagt like mye arbeid i utarbeiding av motor og bevegelige deler da. Men så er prisene litt forskjellige også da
Jonas Tautra
- Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!
Jeg syns vi skal la det gå litt til...
Kommer med ny oppdatering på tråden i kveld/natt og da kanskje vi har lagt denne diskusjonen bak oss...
Hvis ikke, skal jeg opprette en tråd for dette evnet... i morgen.
Vet at Focus kommer fra Zenon ja. Mine Focus blokker er ihvertfall 2 år gamle de og. Kjøpte tross alt brukt av sjefen for Focus. Så er vel i grunn ingen som har kopiert noen
De har nok kopiert nye 9500 G-serien. Men er klart ikke lagt like mye arbeid i utarbeiding av motor og bevegelige deler da. Men så er prisene litt forskjellige også da
Ok.
Trodde focus var et helt nytt merke, da jeg ikke engang har finni hjemmesiden demmes..... Og ikke har jeg sett eller hørt om det før heller...
Og jeg titta på bildene du har lagt ut av ampene dine, å så at det ikke var frest inn logo på dem.
Kanskje ampene dine var testprodukter for focus, og derfor det ikke er logo på de.???
Men samme f... er det... Heftige Amper er det uansett...
Og fin pris på ampene... iallefall de som det står Atomic på...
Oki, da vet vi hvilken woofer de har laget en "dårlig" kopi av også...
Motor å bevegelige deler, er jo de tingene som "er og gjør" en woofer god...
Men samma det også, det funker bra nok...
Iallefall de jeg har testet Fra Spl Dynamics... de er ganske like de som focus har... iallefall å se på.
Fin pris på Spl Dynamics sine woofere er det også...
Jeg har bråtitta på dd å sammenligna litt, å ser ikke hvilken woofer som da kan være kopiert...???
Å hva da med copyright hvis det er kopi...jeg vil tro dd er såpass at de har copyright på greiene sine...
Å Uansett, så driter jeg laaang masj i focus og dd egentlig
Nå har det seg sånn at bilstereobransjen går mørkere tider i møte, så kanskje noen av disse copyrightene og patentene blir solgt til interesserte for å tjene mer penger
Det er jo ingen tvil om at maaaange amper, subber osv er like, det ligger ofte i at flere "leverandører" bruker de samme fabrikkene, man får ofte mye for pengene osv.
Designmessig er det ofte også stor likhet på amper og subber, mens på komp.sett så er likhetene foran elementet kanskje like, mens baksiden er totalt endret, liten komponent som selger mye og er av samme grunn billigere å endre design på.
Ok.
Trodde focus var et helt nytt merke, da jeg ikke engang har finni hjemmesiden demmes..... Og ikke har jeg sett eller hørt om det før heller...
Og jeg titta på bildene du har lagt ut av ampene dine, å så at det ikke var frest inn logo på dem.
Kanskje ampene dine var testprodukter for focus, og derfor det ikke er logo på de.???
Men samme f... er det... Heftige Amper er det uansett...
Og fin pris på ampene... iallefall de som det står Atomic på...
Hehe, deter jo forståelig da. Merket har bare eksistert i Finland foreløpig. Men så kom jeg i kontakt med sjefen der og deretter har ting gått sin gang
Kan være testmodeller ja, men kjenner 2 andre som har slike forsterkere i Finland så vet ikke..
Er heftige saker ja, skal ikke legge skjul på det! Og prisenene er fine, spesielt når man kjøper brukt fra en som er takknemlig for hjelpen man har gitt
Men nå er det sikkert nok OT her
Jonas Tautra
- Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!
Comment