Announcement

Collapse
No announcement yet.

Team Re-loud Panda

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Kabel inn i bilen.

Der var strømmen på plass..."batteripolsko" er hjemmebygd i alu...
    Så langt er det ca 60 meter med 50mm2 kabel i bilen.
    Kabelen er festet skikkelig, med hullbånd som deretter er poppet fast i chassiet...
    TEAM RE-LOUD
    Norwegian Champion 00 - 01 - 02 - 03 - 06 - 07 - 08 - 11 - 12 - 13 - 14
    2013 ssnw - 4 stk DD m4a og 1 DD Z 18 = 165.9 dB'zzz

Comment

Nå begynner det å hjelpe så smått på.......

Endelig ferdig med kabelene..
      Så nå begynner snart morroa...
      TEAM RE-LOUD

Comment

Nå Begynner morroa...

TEAM RE-LOUD

Comment

Tror det er overraskende mange i verden som kan montere sammen dashen i en panda i blinde

Meget grundig jobb dette!
          Jonas Tautra
          - Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
          Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!

Comment

Hefti, blilen ble knall bra utvendig.... Bra jobb folkens...

60meter med 50mm3 :P klarer meg med 5meter....

Når dere skal ha så mye strøm kapasitet bak, kan dere ikke da flytte batteriet bak da? Jeg hadde ikke plass til batteriet selv bakk men det gikk til slutt..

Gleder meg til å se det ferdige reultatet Noen som har tid og erfaring ser jeg..
            Jørgen Dyver - 95 78 60 52

Comment

Originally posted by OpelPower View Post
              Hefti, blilen ble knall bra utvendig.... Bra jobb folkens...

60meter med 50mm3 :P klarer meg med 5meter....

Når dere skal ha så mye strøm kapasitet bak, kan dere ikke da flytte batteriet bak da? Jeg hadde ikke plass til batteriet selv bakk men det gikk til slutt..

Gleder meg til å se det ferdige reultatet Noen som har tid og erfaring ser jeg..
              Regner med det nå er mer enn 60 meter i den bilen der. Og det er ikke lov å flytte batteriet bak i street B
              Jonas Tautra
              - Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
              Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!

Comment

Originally posted by Hifonic View Post
                Regner med det nå er mer enn 60 meter i den bilen der. Og det er ikke lov å flytte batteriet bak i street B
                Du har helt rett...Prosjektet er bare i startfasen så langt i tråden.

I Norge var detpå dette tidspunktet ikke mange folk/db biler som hadde mange strekk med kabler. Hvis det var noen som var i nærheten av å ha like mye kabler, så må det ha vært Jo-Inge fra Bilradiohuset.(street maks)
                TEAM RE-LOUD

Comment

Så langt i tråden er vi i juli 2006...
                  Utstyr som er blitt montert i bilen så langt er følgende :

2 stk Memphis caraudio mojo 12"
                  2 stk Memphis caraudio mojo 4 kw forsterkere
                  1 stk odyssey 2150 batteri
                  1 stk passion cd spiller
                  2 sett med signalkabler
                  og 2.5mm2 styrestrøm
                  Og som nevnt før 60 meter med strømkabel.

Må også legge ut litt mere nærbilder av utstyret.

Jeg må også bare si meninga mi om de forsterkerene : De er heftige.De gir MASSE effekt,og de er veldig fine å se på. Rett å slett...

De wooferene må jeg også berømme. de tåler utrulig med juling.
                  I løpet av hele sessongen var det ikke en woofer som sa takk for seg.

Må også legge med et bilde av den FØRSTE målingen som ble gjort i Panda`n.
                  Begynnte bare på et lavt volum og skrudde opp ! på rundt 70 hz.

Et helt ok utgangspunkt var det for videre jobbing og tuning iallefall...

Etter å ha jobbet litt med forskjellig innstillinger på både forsterkere, interiør osv ble scoren litt bedre.

og med enda litt mere testing ble det enda bedre igjen...
                  TEAM RE-LOUD

Comment

Kassa ser sånn ut :

Etter litt tuning å testing klarte vi å passere :

Det er Mye jobb, hvis en skal spille høyt og ikke har veldig flaks eller får hjelp/tips fra andre...
                    Jeg prøvde å få noen hint fra andre med panda i europa, men det var som å snakke til veggen... så da var det bare å jobbe å jobbe...
                    Årets mål (2006) var å passere 155 db. Å dit var det laaangt opp...

Kasse og port ble moddet og lakkert svart matt.

Etter timer med testing og tuning ble scooren "penere og penere"

Nå begynner det å ligne noe...men fortsatt langt til målet igjen. så det var bare å jobbe, testet, jobbe teste osv...
                    TEAM RE-LOUD

Comment

Første konkuranse nærmer seg med stormskritt, så vi måtte få noe dekor på den :

TAKK TIL : JANSRUD BIL & DEKOR !!!
                      TEAM RE-LOUD

Comment

nice den bilen der
                        utroli mye jobb med å fikse den ser jeg
                        // Team HLS - Hard Loud Sounds! \\
                        //94182727 - www.facebook.com/HLSbilstereo - Rune_kvaal @ live.no\\
                        Mvh
                        Rune Kvaal

Comment

Må bare, Kim eter :

Sånn er jeg vant med å se han... Jeg jobber å han spiser......................

Nå ringte jeg han faktisk, og til en forandring så satt han å spiste...hehe
                          TEAM RE-LOUD

Comment

var mye spising ja hehehe....
                            Last edited by mojomann; 26-04-2008, 14:37.
                            TEAM RE-LOUD
                            Norwegian Champion 01 . 06 . 07 .08 .11. 12.13.

Comment

Bilen er "ferdig" og vi var klare til å la bilen se dagens lys..
                              Så ferden gikk til Rudskogen.

Første konkuransen gikk bra. Vi satte ny Norsk Rekord i street b , Slo den gammle rekorden med ca 3.5 db. Og ble intervjuet av Gatebil...Synd de klipte innslaget der de gjorde det...
                              TEAM RE-LOUD

Comment

Neste konkuranse etter Rudskogen var på Hellerudsletta !
                                Div ting ble testet ut, som f.eks ting nede i kassa.
                                Men alt ble plukket ut av kassa til konkuransen... Pga at det gikk mye rykter om at det kom flere Pandaer dit, og at div tips og triks kan være enkle å kopiere da en først har sett og skjønt prinsippet...

Her er noen bilder av tingene som ikke satt i kassa på Hellerudsletta.

Da ting var tilbake til det samme "gammle" igjen, så justerte vi litt på ting inne i bilen. Riktige stol innstillinger er viktig... Og der fant vi 0.2 db
                                Så da var vi klare til hellerud, uten å avsløre så mange "tips" for våkne blikk...og Kameraer...

Ny Norsk Rekord igjen....
                                TEAM RE-LOUD

Comment

Working...
                                X